Jump to content
IGNORERAD

Backpackers toleranta eller inte?


Neil

Recommended Posts

Under de senaste dagarna har jag varit i Pai. Minst sagt en hel del unga vasterlandska backpackers har. Har verkar de samlas for att i en riktigt tolerant anda umgas over nations och rasgranserna, ga pa meditations och yogakurser, festa, dricka te, spela musik osv. Inget ont i detta utan nog verkar det ganska trevligt.

Har markt att en hel del av dessa hippietjejer faktiskt verkar ha thaipojkvanner, sjalvklart sadana dar carabaoliknande typer. Har dock annu inte sett nagon av de manliga hippieliknande backpackers ha en flickvan fran Thailand.

Kan undra om dessa hippies ar sa toleranta som de vill vara?

Ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inget vetenskapligt svar på din fråga, bara egna iakttagelser och funderingar.

Nu är väl inte alla "backpackers" just "hippies".

Beror förstås på vad man lägger i begreppet. Jag ser backpacker som någon som reser med ganska lätt packning, sådant som är lätt att få med sig, ofta utan en tight och detaljerad reserutt.

Man tar dagarna lite som de kommer och har lätt att göra nya vänner. Man lever enkelt och billigt.

Hippies däremot, kanske man minns kanske bäst från 60-talet då de i olika konstellationer arbetade mot diverse, vad de ansåg vara, orättvisor i världen. Det fanns stora inslag av drogliberalism och sexuella friheter.

Idag tycker jag hippies är mer löst sammansatta grupper som känner samhörighet och gemenskap i andra likasinnade i världen, att de liksom finner en trygghet i att umgås med andra hippies under avslappnade former.

Opretentiöst och kravlöst. Man är på marknader, köper smycken, tatuerar utländska symboler. Man låter hår och skägg växa, är nyfiken på det annorlunda och okända och ser att det mesta går att lösa med ett leende och lite kärlek.

Tusan, det låter ju riktigt mysigt faktiskt, kanske man skulle prova ett tag!

:-)

Så, som svar på trådskaparens ursprungsfråga, jag backpackers generellt accepterar felaktigheter eller defekter i boendet, matbeställningar och bokningar mer än övriga.

Men vad vet jag? Kanske finns både backpackers och hippies bland oss här på MPR som kan belysa frågan?

post-6637-0-52684300-1292660270_thumb.jp

post-6637-0-52684300-1292660270_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Deras ekonomi kanske inte tillåter att man "köper sig" flickvänner på samma sätt som en del andra faranger bränner pengar :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Deras ekonomi kanske inte tillåter att man "köper sig" flickvänner på samma sätt som en del andra faranger bränner pengar :whistle:

Som f.d backpacker ;) kan jag säga att du har fel, en backpacker snålar in på endel saker för att ha råd att sprätta pengar på tjejjer :-P

Förstagångsresenärerna brukar hävda att "jag köper inga thai*****", året efter så brukar man se samma lirare glida runt bland barerna B-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Under de senaste dagarna har jag varit i Pai. Minst sagt en hel del unga vasterlandska backpackers har. Har verkar de samlas for att i en riktigt tolerant anda umgas over nations och rasgranserna, ga pa meditations och yogakurser, festa, dricka te, spela musik osv. Inget ont i detta utan nog verkar det ganska trevligt.

Har markt att en hel del av dessa hippietjejer faktiskt verkar ha thaipojkvanner, sjalvklart sadana dar carabaoliknande typer. Har dock annu inte sett nagon av de manliga hippieliknande backpackers ha en flickvan fran Thailand.

Kan undra om dessa hippies ar sa toleranta som de vill vara?

Ha det

Neil

Det ligger väl i många thaikillars natur att bara flumma, festa och leva för dagen. Med andra ord att leva som en backpacker. Thaitjejerna har mer och tar mer ansvar och väljer partner därefter. En annan orsak är att det finns ett överflöd av backpackertjejer i Thailand som är mycket lättare eftersom de bor i bungen bredvid och redo för äventyr. Men jag kan hålla med om att backpackers ofta inte är så toleranta som de tror samtidigt som de tyvärr allt som oftast bara umgås med andra backpacker. Vilket är synonymt över hela världen, tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovars, det är vetenskapligt bevisat att backpackers är intoleranta, stod en lång artikel om det i förra numret av The Lancet.

Stereotyparen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Under de senaste dagarna har jag varit i Pai. Minst sagt en hel del unga vasterlandska backpackers har. Har verkar de samlas for att i en riktigt tolerant anda umgas over nations och rasgranserna, ga pa meditations och yogakurser, festa, dricka te, spela musik osv. Inget ont i detta utan nog verkar det ganska trevligt.

Har markt att en hel del av dessa hippietjejer faktiskt verkar ha thaipojkvanner, sjalvklart sadana dar carabaoliknande typer. Har dock annu inte sett nagon av de manliga hippieliknande backpackers ha en flickvan fran Thailand.

Kan undra om dessa hippies ar sa toleranta som de vill vara?

Ha det

Neil

Drar du slutsatsen att manliga backpackers inte är så toleranta som de vill vara för att de inte har thaiflickvänner? Eller har din sista mening inget med resten av ditt inlägg att göra? Jag hänger inte med nu...

Backpackers är väl även ett ganska vagt begreppet, det kan omfatta ganska många olika typer och grupper.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inget vetenskapligt svar på din fråga, bara egna iakttagelser och funderingar.

Nu är väl inte alla "backpackers" just "hippies".

Beror förstås på vad man lägger i begreppet. Jag ser backpacker som någon som reser med ganska lätt packning, sådant som är lätt att få med sig, ofta utan en tight och detaljerad reserutt.

Man tar dagarna lite som de kommer och har lätt att göra nya vänner. Man lever enkelt och billigt.

Hippies däremot, kanske man minns kanske bäst från 60-talet då de i olika konstellationer arbetade mot diverse, vad de ansåg vara, orättvisor i världen. Det fanns stora inslag av drogliberalism och sexuella friheter.

Idag tycker jag hippies är mer löst sammansatta grupper som känner samhörighet och gemenskap i andra likasinnade i världen, att de liksom finner en trygghet i att umgås med andra hippies under avslappnade former.

Opretentiöst och kravlöst. Man är på marknader, köper smycken, tatuerar utländska symboler. Man låter hår och skägg växa, är nyfiken på det annorlunda och okända och ser att det mesta går att lösa med ett leende och lite kärlek.

Tusan, det låter ju riktigt mysigt faktiskt, kanske man skulle prova ett tag!

:-)

Så, som svar på trådskaparens ursprungsfråga, jag backpackers generellt accepterar felaktigheter eller defekter i boendet, matbeställningar och bokningar mer än övriga.

Men vad vet jag? Kanske finns både backpackers och hippies bland oss här på MPR som kan belysa frågan?

Vilket underbart foto Naam kaeng.

Jag var också en seriös backpacker första resan 1988 till Thailand, Filippinerna och Australien. Men man blev ju drabbad av den berömda gula febern så resan 1989 blev jag en oseriös packad sexturist.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket underbart foto Naam kaeng.

Jag var också en seriös backpacker första resan 1988 till Thailand, Filippinerna och Australien. Men man blev ju drabbad av den berömda gula febern så resan 1989 blev jag en oseriös packad sexturist.

Hehe - instämmer Stefan, fast nu var det inte jag på bilden. Synd, för det hade varit lite skoj att ha en bunt kläder a 'la flower power.

Usch då Gula Febern är ju inte att leka med. Börjar det gå över detta med oseriös packad sexturist? :-)

Finns många exotiska namn på sjukdomar man kan drabbas av, eller vad sägs om

japansk encefalit, campylobacterinfektion, paratyfoidfeber, listeriainfektion och echinokockinfektion.

Läskigt med sjukdomar man inte ens kan uttala.

Link to comment
Dela på andra sajter

Deras ekonomi kanske inte tillåter att man "köper sig" flickvänner på samma sätt som en del andra faranger bränner pengar :whistle:

Köpa? Trodde de flesta thaiflickor gick under "lease, with option to buy"

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det ligger väl i många thaikillars natur att bara flumma, festa och leva för dagen. Med andra ord att leva som en backpacker. Thaitjejerna har mer och tar mer ansvar och väljer partner därefter. En annan orsak är att det finns ett överflöd av backpackertjejer i Thailand som är mycket lättare eftersom de bor i bungen bredvid och redo för äventyr. Men jag kan hålla med om att backpackers ofta inte är så toleranta som de tror samtidigt som de tyvärr allt som oftast bara umgås med andra backpacker. Vilket är synonymt över hela världen, tyvärr.

Hej

Ja man vill ju gärna se backpackers som lite äventyrliga på upptäcktsfärd, men man kommer snart på att dom oftast följer samma rutter och samma manual och då uteblir ju mycket av själva äventyret, och det slutar oftast med att dom mest umgås med andra backpackers som du helt riktigt sa, men visst finns det toleranta backpackers även om dom flesta inte är det. Men är man i tonåren eller lite äldre kanske det är ett äventyr bara att lämna morsan och farsan och lära sig att ta hand om sig själv.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpa? Trodde de flesta thaiflickor gick under "lease, with option to buy"

tack för morgonens garv, dan är räddad.

:crazy: Ska upp till Norrland nu vid lunch, hoppas jag klarar resan. Ska ända till Bålsta, hu, nästan till Uppsala. :crazy:

:giggle: gubben :giggle:

P.S du får en +-karma av mig D.S

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpa? Trodde de flesta thaiflickor gick under "lease, with option to buy"

Nja, det gäller enbart en liten minoritet av thaitjejerna. Dessutom ställer nog oftast den gruppen av thaitjejer ändå vissa anständighetskrav på köparen, i motsats till gruppen frilansjournalister som vem som helst kan hyra eller köpa utan några krav på anständighet :) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det gäller enbart en liten minoritet av thaitjejerna. Dessutom ställer nog oftast den gruppen av thaitjejer ändå vissa anständighetskrav på köparen, i motsats till gruppen frilansjournalister som vem som helst kan hyra eller köpa utan några krav på anständighet :) .

Hmmm... är det inte mer åt hållet tvärtom?

Ta bort ordet "thai" ut "thaiflickorna".

Köpa? Trodde de flesta flickor gick under "lease, with option to buy"

Link to comment
Dela på andra sajter

Under de senaste dagarna har jag varit i Pai. Minst sagt en hel del unga vasterlandska backpackers har. Har verkar de samlas for att i en riktigt tolerant anda umgas over nations och rasgranserna, ga pa meditations och yogakurser, festa, dricka te, spela musik osv. Inget ont i detta utan nog verkar det ganska trevligt.

Har markt att en hel del av dessa hippietjejer faktiskt verkar ha thaipojkvanner, sjalvklart sadana dar carabaoliknande typer. Har dock annu inte sett nagon av de manliga hippieliknande backpackers ha en flickvan fran Thailand.

Kan undra om dessa hippies ar sa toleranta som de vill vara?

Ha det

Neil

Hur tolerant är du ? Jag bara frågar ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Hmmm... är det inte mer åt hållet tvärtom?

Ta bort ordet "thai" ut "thaiflickorna".

Köpa? Trodde de flesta flickor gick under "lease, with option to buy"

Då trodde du fel :)

T ex så jobbar en av mina kvinliga thaiVÄNNER med massage (ej sex) och då en kund tog för givet att han skulle kunna få sexmassage bara han betalade tillräckligt, så gav honom en örfil, fastän hon normalt är mycket tålmodig.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm... är det inte mer åt hållet tvärtom?

Ta bort ordet "thai" ut "thaiflickorna".

Köpa? Trodde de flesta flickor gick under "lease, with option to buy"

Då trodde du fel :)

T ex så jobbar en av mina kvinliga thaiVÄNNER med massage (ej sex) och då en kund tog för givet att han skulle kunna få sexmassage bara han betalade tillräckligt, så gav honom en örfil, fastän hon normalt är mycket tålmodig.

De var väl rätt åt honom.

Men jag talar inte om sex... Utan kvinnor i allmänhet.

/Eddie Murphy

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...