Jump to content
IGNORERAD

Köldrekord i Thailand, nu fryser vi! Har det blivit istid?


stjp8729

Recommended Posts

Nu är vintern över här i Surin,det har varit varmt som f'*n i ett par dar(+38 igår)

Så nu har gumman packat ner raggsockorna för det här året och jag har bytt vintertäcket jag sovit med de senaste 6-7v till min vanliga filt igen.:dance1:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 239
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    16

  • GammalDansken

    15

  • stjp8729

    15

  • Caveman

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu är vintern över här i Surin,det har varit varmt som f'*n i ett par dar(+38 igår)

Så nu har gumman packat ner raggsockorna för det här året och jag har bytt vintertäcket jag sovit med de senaste 6-7v till min vanliga filt igen.:dance1:

Jupp här i Bkk också.

Ungarna har slutat använda täckjackor på mornarna, och Pappa har börjat överhettas på EM.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Era gnällspikar...

Kallt i Thailand? Ingenting mot den isande vinden i Beijing... rapport kommer snart!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Ja, nu är vintern slut för denna gång även i Thailand.

Efter att nu under 3-4 månader haft vinter i Isaan, med svala vindar

från norr eller nordost, dvs från Kina och Himalaya, så vände vindarna igår, och kommer nu från syd, sydväst.

Dessa monsunvindar från Andaman See ,medför att temperaturen

ökar både dagtid och natt med 5-10 grader.

I natt hade vi ca 20, och nu på dagen 35 grader i skuggan.

Startade idag ACn för första gången på tre månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man känner verkligen att vintern är över nu i Udon, måste säga att jag tyckte denna vinter var riktigt skön förutom tidiga morgnar på moppen.

Nu när värmen kommit måste man kanske börja bada... :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej :)

Nu klagar jag inte längre på kylan i Thailand :) Hoppas att det är lika gott väder i lilla Svedala också ;)

post-4239-0-70427400-1298161287_thumb.jp

I solen.. Mmmm.. Me like..

post-4239-0-66350800-1298161450_thumb.jp

I skuggan.. Mmm..

Ha en bra dag!

:wai:

Ja sätt minus 60 grader och det blir temperaturen här hemma hos oss... ;)

:crazy:

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

GodMorgon! från ett svinkallt(+19) och blåsigt Surin.

Jag letade just efter den här tråden men såg att stjp han före :)

Inatt letade jag fram vintertäcket igen då jag höll på att frysa ihjäl, t.o.m katten frös så pass att den kröp in under täcket med mig :D

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen säger att det som har hänt och händer i Japan, påverkar vädret till det sämre i norra Thailand med regn och kanske hagel..

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen säger att det som har hänt och händer i Japan, påverkar vädret till det sämre i norra Thailand med regn och kanske hagel..

Smilet

Förvisso är det ovanligt kallt för att vara i mitten på mars men påverkan från jordbävning, tsunami och radioaktivitet från Japan är nog mindre än påverkan av Guds vrede när AIK slog ut HV.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej !

här i Kampaeng Phet har de regnat sen igår morse och de fortsätter. Två t-tröjer på och de känns ändå kallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte lägga ut det här i tråden "Har Våren Kommit .."

Men sedan såg jag era inlägg här.

Nej våren har inte kommit till Hua Hin och det är svinkallt.

post-5641-0-65518100-1300330695_thumb.jp

post-5641-0-65518100-1300330695_thumb.jp

Ändrades av Keithan

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Udon har temperaturen sjunkit 15-20 grader på tre dagar, just nu 15,9 grader, det var som en kall höstdag när man åkte moppe imorse.

Det blir en bra nedtrappning tilll kylan om en vecka, 15 grader i taget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fru Oscar fryser också.

gallery_5702_87_247914.jpg

Långkalsingar och hundbitna sockor.

Ändrades av Oscar
Link to comment
Dela på andra sajter

Korat idag kl 8 på morgonen:

17 grader ute

23 grader inne i vårt sovrum

Så i natt sov jag utan AC ;)

hade sovrumsfönstret öppet istället (man är väl viking :lol: )

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Även Chayjaphum har drabbats av en köldknäpp, kan det vara vinterns sista desperata försök att stanna kvar. Tisdags 32* igår 22* och idag just nu klockan 5 över 11 har jag 18* på termometern. Svinkallt, tror jag stannar under täcket idag med en tjock bok och varm dryck innom räckhåll

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenskt midsommarväder här i Bkk idag!

18grader vid Lunchtid och ett ihållande sommarregn.

Underbart!

Pratade nyss med farsan som kom hem t Göteborg häromdan, han har 18 grader i huset och 1 plusgrade ute samt skitväder, gud vad jag längtar hem...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Toppluva, vantar, långkallingar mm. bortskänkes på Suvarnabhumi Flygplats amkomsthallen fredag 18 mars kl 15.30 lokal tid.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Toppluva, vantar, långkallingar mm. bortskänkes på Suvarnabhumi Flygplats amkomsthallen fredag 18 mars kl 15.30 lokal tid.

Leif

Behåll dom ,ska du köra mc här nere behövs dom ,själv ska jag ta på mig jacka i kväll , höll på att frysa ihjäl nu när jag körde hem 21 + Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalt? Det är ta mej fan så kalt Så jag Ställer in badet i morgon i Korat o åker hem till värmen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan förstå alla thailändare som tycker det är kallt nu men det var verkligen fascinerande att se alla expatsföräldrar, från halvarktiska länder som Sverige, Norge, Ryssland och Kanada, stå och huttra i stora halsdukar när det är +19, det är ju trots allt en fult acceptabel sommartemperatur i de länderna.

I morgon ska det dock vara 30 grader och på söndag 35 så på måndag får man nog höra det vanliga gnället om hur outhärdligt varmt det är i Thailand :) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan förstå alla thailändare som tycker det är kallt nu men det var verkligen fascinerande att se alla expatsföräldrar, från halvarktiska länder som Sverige, Norge, Ryssland och Kanada, stå och huttra i stora halsdukar när det är +19, det är ju trots allt en fult acceptabel sommartemperatur i de länderna.

I morgon ska det dock vara 30 grader och på söndag 35 så på måndag får man nog höra det vanliga gnället om hur outhärdligt varmt det är i Thailand :) .

Fast när det är +19 grd i Sverige så känns det riktigt behagligt och lagom jämfört med i Thailand då samma temp plötsligt känns iskall. Gissar att skillnaden i känsla har med luftfuktigheten att göra.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

I dag var det en av dom mycket få dagar jag kunde röra på mig utan att bli genomsvettig, tack för det !!

Men så härstammar jag ju ifrån norra norrlands inland och fjälltrakter :great:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...