Jump to content
IGNORERAD

Köldrekord i Thailand, nu fryser vi! Har det blivit istid?


stjp8729

Recommended Posts

Udon Thani klockan 08.15 imorse. Bilderna talar för sig själv.

/Sarne

Jou, nästan dags med vinterdäck vah? Tror jag skickar ner lite Nokian Hakka! :dance:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 239
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    16

  • GammalDansken

    15

  • stjp8729

    15

  • Caveman

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Volvo

Hellskotta :diablo:

Har du hittat en bil som kan leverera värme ???

Min blåser hurtigt in alla 22 graderna in i bilen :suicide:

Vaere för bil ?

Volvo

Link to comment
Dela på andra sajter

I dag har min ClasOlssontermometer, strategiskt placerad i en skuggig hörn kört fast på 25,6 C, varmare blev det icke.

Tröja och strupor på...HiHi.

Nu när det närmar sig läggdax och Herr Baa omtalade att på Thaiväderleken lovar dom ner mot 13-15 inatt sprider sig skräcken i huset, finns det extratäcken så det räcker..Huvva.

Baa, som gillar friska fläktar och som dessutom lugnat hustrun, Det går att köra AC,n på 30 grader eller nåt.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i borås är kallt.

+19grader i hyresrätten och ute genom fönstret ser det jättekallt ut.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i borås är kallt.

+19grader i hyresrätten och ute genom fönstret ser det jättekallt ut.

Klaga på värden.

Det är hutlöst kallt för att vara en hyresrätt.

Med dom hyrorna dom tar ut ska man iallafall få ha det varmt innomhus. :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Klaga på värden.

Det är hutlöst kallt för att vara en hyresrätt.

Med dom hyrorna dom tar ut ska man iallafall få ha det varmt innomhus. :diablo:

+20 är väl avtalet, :rtfm: så hutlöst kallt äre det väl inte när det diffar 1 grad

i andra ändan av rummet är det kanske 21 ? :huh:

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Klaga på värden.

Det är hutlöst kallt för att vara en hyresrätt.

Med dom hyrorna dom tar ut ska man iallafall få ha det varmt innomhus. :diablo:

19 grader - vilken lyx.

Hur kallt är det inte i våran skokartong på motorvägen?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Här hemma har jag det 24+

Det tycker jag är skäligt. Att hyresrätter har en gräns på 20+ på vintern tycker jag är

för kallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jo nu har försäljarna av mössor och handskar bråda tider. +22 är ju enormt kallt. )

post-5592-0-87578200-1292688166_thumb.jp

post-5592-0-90984600-1292688228_thumb.jp

post-5592-0-15410200-1292688308_thumb.jp

post-5592-0-87578200-1292688166_thumb.jp

post-5592-0-90984600-1292688228_thumb.jp

post-5592-0-15410200-1292688308_thumb.jp

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon tycker jag är elaker när jag inte håller med om att 25C är istiden. Med stulen farangtröjja från sverige verkar hon klara sig dock.

Första svenska vintern kommer jag få fylla hela lägenheten i dun eller något liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

de var väl då ett jävla gnäll, ni får gärna komma hit och skotta bort all j-a snö så blir ni nog varma

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vi har åxå svinkallt här i Hua Hin. :diablo:

Ungefär som stjp8729, 22 grader. Jag har också varmvatten i duschen, men inte min caddy. :whistle:

Hon har inte duschat på 2 veckor. :giggle:

Kanske ska börja spela tennis. :dance1:

Ändrades av Keithan

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det kallt här i Isaan..13 C i Udon imorse.

post-4094-0-75889800-1293505061_thumb.jp

Till och med hundarna fryser

post-4094-0-74627000-1293505072_thumb.jp

/Sarne

post-4094-0-75889800-1293505061_thumb.jp

post-4094-0-74627000-1293505072_thumb.jp

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaknade imorse av att jag frös +17 svinkalla grader, det blev lagad varmrätt till frukost, en liten skvätt vodka i kaffet, för att motverka fökylningsrisken och sedan hellyhansen på

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaknade imorse av att jag frös +17 svinkalla grader, det blev lagad varmrätt till frukost, en liten skvätt vodka i kaffet, för att motverka fökylningsrisken och sedan hellyhansen på

Vaknade i morse -17 , hälig havregrynsgröt till frukost, stanna inne hela dagenangry.gif

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

17,7 nu kl 20:54 i Wang Sam Mo

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

ja ska inte reta er :rotfl::rotfl::huh::fool::beach::dirol::P

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Visst stod väl instrumentet i bilen på 22 grader plus. Och det är ju ingenting att tala om. Jag minns när jag och Chon skulle köra motorcykel från hennes hem i Nong Bunack tidigt en morgon. Vi skulle till Bangkok och hämta hennes första besöksvisum till Sverige.

Det var januari och vi startade klockan 5 på morgonen. Hon la beslag på min pälsfordrade vinterjacka som jag haft med mig från Sverige på hösten när jag anlände. Jag hade bara min fladdriga korta Thai jacka på mig och en T shirt under.

Nåja, vi startade som sagt vid 5 tiden. Redan efter ett par mil frös jag så jag skakade. Jag vet inte exakt hur många grader plus det var men jädrans vad kallt det var!! Och vi hade många, många mil kvar att köra innan vi skulle anlända Bangkok.

Vi nådde Si Que interchange och gick på stora vägen mot Bangkok. Vi stannade vid första mack med shop. ÄNTLIGEN!!! En kopp rykande varmt kaffe!!!!! Jag frös alltså så jag skakade.jag har ändå stor vana vid motorcykelkörning från Sverige och har frusit mycket i mina dagar..men detta var någonting i hästväg!! En godare kopp kaffe hade jag inte druckit på länge!!

Efter denna välbehövliga rast, efter si sådär 8 mils körning, fortsatte vi mot Bangkok. Frös igen efter bara några kilometers köring. Men sedan, allteftersom solen gick upp, så blev det drägligare och när vi äntligen, efter bland annat ett stop med polisen, där vi rök på en 5 hundring, nådde ambassaden, så var det varmt och skönt.

Vi hämtade passet med godkänt visum och sedan var det tid att köra hemåt igen. Då var det nästan för varmt. Tror ni inte att Chon då frågade mig om jag nu ville ha den varma vinterjackan!!! :av-109998: . Maken till fräckhet har jag då aldrig varit med om... :rtfm:. Thai... :D .

Ja ja...minnenas kavalkad..det var en härlig tid...trots kylan!!!

MVH Nonki

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Death and illness as cold weather embraces nation

By The Nation

The Public Health Ministry confirmed yesterday that at least two people had died in the cold weather - one in Loei and the other in Chiang Rai.

"Victims in this category are people who died because they lacked warm clothes and lived in areas declared as being hit by a cold spell," Public Health Minister Jurin Laksanawisit said.

Jurin said his ministry was checking whether two other deaths in Kalasin and Surin were also due to the cold spell.

In recent days, temperatures have dropped across most of the country.

Influenza, pneumonia, measles, German measles, chickenpox and diarrhoea are usually common in the wake of lower temperatures.

However, the number of people who suffered these diseases over the last two months of last year was down in 15 provinces - at just 18,760 compared to 21,494 in the same period in 2009.

The temperature in Bangkok dropped by one or two degrees Celsius yesterday, according to the Meteorological Department.

In the capital, the mercury ranged between 17 and 19 degrees Celsius during the coolest moments.

The weather bureau said cold weather and strong winds blanketed many parts of the country under the influence of a high-pressure ridge hovering over the upper part of the country and the South China Sea. In the North, frozen dew could be seen on mountains.

In the Northeast, the minimum temperature fluctuated between 10 and 13 degrees Celsius.

In the northeastern province of Loei, the mercury dropped below 0 degrees Celsius in Phu Rua district yesterday morning. The district chief Thanapon Jantornnimi said the cold weather drawn many tourists.

But many of locals needed more warm clothes during the winter, Thanapon said.

The Disaster Prevention and Mitigation Department, meanwhile, has warned people in southern provinces to beware of monsoon conditions.

"Small fishing trawlers should avoid going out to sea in the Gulf of Thailand," the department's director general Wiboon Sanguanpong said.

Winds would be strong till Thursday, he warned.

Wiboon said people needing help in strong winds or rough sea conditions could call 1784 around the clock.

nationlogo.jpg

-- The Nation 2011-01-18

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jo, nu börjar det bli drägligt igen, i går kväll hade vi "midsommarfest" i grannskapet, mest för att jag råkade hitta en bortglömd (icke utgången) burk med mattjesill i kylskåpet.

Vi körde sill o potatis med äkta Aaalborgs aquavit, rökt lax med senpsås samt ägg o ansjovis för att avrunda med pannbiff m lök och "äkta" quornichon, (hur det nu stavas) samt sköljde ner det med Chang.

Allt detta sittandes utomhus i shorts o kortärmat i den ljuvliga Thainatten.

Choch dee.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, nu börjar det bli drägligt igen, i går kväll hade vi "midsommarfest" i grannskapet, mest för att jag råkade hitta en bortglömd (icke utgången) burk med mattjesill i kylskåpet.

Vi körde sill o potatis med äkta Aaalborgs aquavit, rökt lax med senpsås samt ägg o ansjovis för att avrunda med pannbiff m lök och "äkta" quornichon, (hur det nu stavas) samt sköljde ner det med Chang.

Allt detta sittandes utomhus i shorts o kortärmat i den ljuvliga Thainatten.

Choch dee.

Baa, jag säger bara...göttegris... :great: Maitan. :clapping:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, här är några bilder från köldknäppen jag skrev om i ett tidigare inlägg!

Frun påpälsad som om det vore -10

post-7028-0-94671500-1296970119_thumb.jp

dubbla strumpor för säkerhets skull :)

post-7028-0-54727200-1296970300_thumb.jp

Men jag trivdes, var lite som vanlig hederlig svensk högsommar! :)

post-7028-0-94671500-1296970119_thumb.jp

post-7028-0-54727200-1296970300_thumb.jp

Ändrades av Kalas
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...