Jump to content
IGNORERAD

Köldrekord i Thailand, nu fryser vi! Har det blivit istid?


stjp8729

Recommended Posts

31 grader på Samui.

Nattetid kan det gå ner till 27 grader kallt.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 239
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    16

  • GammalDansken

    15

  • stjp8729

    15

  • Caveman

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

foreverbubbles8

Haha 22 grader kallt...sitter snart på TG mot värmen.

Börjar faktiskt tröttna på mörkret och kylan här uppe.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den globala uppvärmningen är ett gissel...

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt och tittade på femdygnsprognosen för Norrbotten på teven igår när presentatören plötsligt sa att det kommer bli ganska kallt i inlandet samtidigt som teveskylten visade att det blir -35 grd. Undrade stilla över hur många grd hon menar att det är när det inte bara är "ganska kallt" utan "kallt" eller "mycket kallt".

Själv fryser jag dock mer när det blir 20 plusgrd och blåst i Isaan än när det är kallt på vintern här i Norrland. Handlar antagligen om förväntningarna samt klädseln. Är själv ledig tre veckor framåt from måndag och ser mycket fram emot att då få skidra ut i skogen med bössan på ryggen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Å så säjer dom att svenskarna alltid pratar om vädret.

Hallo eller?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Näför det gör vi här bort I NORGE!

Pratar om vädret! Nästan alltid dåligt! :blah:

Mvh

Highlander

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt och tittade på femdygnsprognosen för Norrbotten på teven igår när presentatören plötsligt sa att det kommer bli ganska kallt i inlandet samtidigt som teveskylten visade att det blir -35 grd. Undrade stilla över hur många grd hon menar att det är när det inte bara är "ganska kallt" utan "kallt" eller "mycket kallt".

Själv fryser jag dock mer när det blir 20 plusgrd och blåst i Isaan än när det är kallt på vintern här i Norrland. Handlar antagligen om förväntningarna samt klädseln. Är själv ledig tre veckor framåt from måndag och ser mycket fram emot att då få skidra ut i skogen med bössan på ryggen.

Lyllos... Jag hade sett fram mot en låång höst med efterföljande fin jaktvinter med lagom mycket spårsnö... Tjena fibravintern anlände och spoilerade all unghundstträning som jag såg fram emot och som skulle bli så bra...

Förbannade jävla skit, ok vi drar till Los. tänkte jag i min enfalld - näe säger frugan... Jag vill jobba det finns så mkt. jobb nu...

Ähh även om det bär mej emot så måste jag omförhandla och bege mej ut på skidor och mörda små intet ont anande Nassar via lömsk smygjakt för att inte förgås av återhållen jaktinstinkt...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brrr stängde just av AC'n, får väl da till Maitan snart för en sommarlätt för att värma både kropp och själ.

ac:en can även leverera värme ! ställ bara den på värme. en gång i Bangkok hotell personalen anvisade rummt och satte på ac:en jag var restrött och somnade efter dush. vaknade svettig och undrade varför det var varmare inne än ute? kollade Ac:en !! den var ställd på full värme!!! simca 76

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaaaajaaaa.. Sverige är inne på den kallaste vintern på 150 år. Skulle byta det mot en kall Isaanvinter när som.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

18 grader här i Isaan nu på morgonen,men tack och lov så har blåsten avtagit :av-109998:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi sov utan att ha ACn på inatt, och nu i morse var det så kallt att jag fick dra på mej en filt

Exakt hur kallt vet jag inte riktigt (vår termometer sitter i bilen, som Stjps), men 18-20 kanske.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och halla go'vanner! Farska halsnigar fran changland! Som sa riktigt papekats sa har det varit "svinkallt" har i Issanland, Kham Ta Kla. Igar nar jag vaknade var jag tvungen att ta pa mig forst langbyxor sen langarmad troja!!! Detta har inte hant tidigare. Jag har eftersokt en termometer, en helt vanlig +- typ, men detta projekt verkar oforstaeligt av fru eller andra. Vad ska vi med en termometer till? Svart att forklara men jag ivf brukar vilja ha koll pa temperaturen :)

Nagon som vet var man kan fa tag pa en termometer i mina trakter? Jag onskar att jag kunde mitt thainummer men det verkar vara svart att fa reda pa da jag nu sitter pa ett internetcafe och frugan inte svarar pa tfn :( Aja, det loser sig val. Men huga sa kallt det var igar! Skulle tippa runt 15 kanske. Mina tre thaidamer sag ut som sma eskimaer :) Vi samlades runt thaigrillen for att varma oss. Jag kan val tillagga att inga Chang konsumerades!

Link to comment
Dela på andra sajter

Benzmansåklart
:great: termomerar hittar du på tex Global BigC Tesco Amon med lite tur i byggvaroaffärer typ lite större ;) lycka till Ändrades av Benzmansåklart
Link to comment
Dela på andra sajter

Ar i Pai for tillfallet och det ar svinkallt pa natterna. Fros sa jag skakade i gar kvall och da hade jag anda t-shirt och langarmad troja samt en rejal halsuk som i princip tackte hela overkroppen. Blir gott att dra soderover igen i overmorgon.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Snöplogen var förbi inatt så jag har varit ute och skottat - IGEN

-5 bara nu på morgonen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag kom till kontoret i morse så hade snöröjjarna plogat ihop all snö på dom få parkeringsplatser som finns, så det blev till att dubbelparkera med en snöhög (läs mitt i vägen).

Så snälla Tallen kan du inte komma förbi mej med spaden... medans du ändå e på gång tänkte jag...

Ändrades av Odin

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och halla go'vanner! Farska halsnigar fran changland! Som sa riktigt papekats sa har det varit "svinkallt" har i Issanland, Kham Ta Kla. Igar nar jag vaknade var jag tvungen att ta pa mig forst langbyxor sen langarmad troja!!! Detta har inte hant tidigare. Jag har eftersokt en termometer, en helt vanlig +- typ, men detta projekt verkar oforstaeligt av fru eller andra. Vad ska vi med en termometer till? Svart att forklara men jag ivf brukar vilja ha koll pa temperaturen :)

Nagon som vet var man kan fa tag pa en termometer i mina trakter? Jag onskar att jag kunde mitt thainummer men det verkar vara svart att fa reda pa da jag nu sitter pa ett internetcafe och frugan inte svarar pa tfn :( Aja, det loser sig val. Men huga sa kallt det var igar! Skulle tippa runt 15 kanske. Mina tre thaidamer sag ut som sma eskimaer :) Vi samlades runt thaigrillen for att varma oss. Jag kan val tillagga att inga Chang konsumerades!

Kallt är det, men så jäkla kallt har jag aldrig varit med om. :drinks:

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Kallt är det, men så jäkla kallt har jag aldrig varit med om. :drinks:

Var i Singapore för ett antal år sen och stog på ett cocktail-party och snackade med lite "locals"

Dom pratade väldigt mycket då om att det varit en köldknäpp i Singapore strax innan och det hade uppmätts den kallaste temperaturen sedan vädertjänst etablerades i Singapore för flera hundra år sedan

Det hade tydligen varit extremt kallt för alla beskrev hur fasansfullt kallt det var och hur mycket kläder dom fick ta på sig

Jag frågade då hur kallt det var ?

22 grader svarade dom ! :whoco5:

När jag kom till kontoret i morse så hade snöröjjarna plogat ihop all snö på dom få parkeringsplatser som finns, så det blev till att dubbelparkera med en snöhög (läs mitt i vägen).

Så snälla Tallen kan du inte komma förbi mej med spaden... medans du ändå e på gång tänkte jag...

Har du inte plog på din bil ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Godmorgon :)

Vaknade och skakade av kyla, trodde först jag hade fått feber, men det var bara lite kallt i sovrummet. Går sedan och tar en riktigt varm dusch för att värma min sexiga kropp, kände mig lite varmare och otroligt attraktivt sexig när jag såg min nakna kropp i spegeln. :)

Äter frukost och skall sedan gå ut till bilen för att åka till jobbet. Öppnar dörren och vad händer då?? Jo just det.. Jo det är svinkallt, så får rusa in i bilen för att startar snabbt motorn och kör för att få upp värmen i bilen.

Väl framme vid jobbet tog bilden nedan som bildbevis för ingen skulle kunna tro att det kan vara så här kallt, jag säger bara snacka om istid i Bangkok! ;) Vill inte höra ett ord om globaluppvärming mera. Nu måste tom ni som bor i Sverige tycka synd om oss Thailandsboende!

post-4239-0-77220600-1292539558_thumb.jp

Ha en bra dag, och en riktigt god helg!

:wai:

Hellskotta :diablo:

Har du hittat en bil som kan leverera värme ???

Min blåser hurtigt in alla 22 graderna in i bilen :suicide:

Vaere för bil ?

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ar i Pai for tillfallet och det ar svinkallt pa natterna. Fros sa jag skakade i gar kvall och da hade jag anda t-shirt och langarmad troja samt en rejal halsuk som i princip tackte hela overkroppen. Blir gott att dra soderover igen i overmorgon.

Neil

I Pai!? Kära nå'n! Hur hamnade du ända där uppe? Hur ser det ut där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Var i Singapore för ett antal år sen och stog på ett cocktail-party och snackade med lite "locals"

Dom pratade väldigt mycket då om att det varit en köldknäpp i Singapore strax innan och det hade uppmätts den kallaste temperaturen sedan vädertjänst etablerades i Singapore för flera hundra år sedan

Det hade tydligen varit extremt kallt för alla beskrev hur fasansfullt kallt det var och hur mycket kläder dom fick ta på sig

Jag frågade då hur kallt det var ?

22 grader svarade dom ! :whoco5:

Har du inte plog på din bil ?

Hehe näe men den e välkamoflerad iaf. - den ser ut som en stor jäkla snöhög...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...