Jump to content
IGNORERAD

Köldrekord i Thailand, nu fryser vi! Har det blivit istid?


stjp8729

Recommended Posts

Godmorgon :)

Vaknade och skakade av kyla, trodde först jag hade fått feber, men det var bara lite kallt i sovrummet. Går sedan och tar en riktigt varm dusch för att värma min sexiga kropp, kände mig lite varmare och otroligt attraktivt sexig när jag såg min nakna kropp i spegeln. :)

Äter frukost och skall sedan gå ut till bilen för att åka till jobbet. Öppnar dörren och vad händer då?? Jo just det.. Jo det är svinkallt, så får rusa in i bilen för att startar snabbt motorn och kör för att få upp värmen i bilen.

Väl framme vid jobbet tog bilden nedan som bildbevis för ingen skulle kunna tro att det kan vara så här kallt, jag säger bara snacka om istid i Bangkok! ;) Vill inte höra ett ord om globaluppvärming mera. Nu måste tom ni som bor i Sverige tycka synd om oss Thailandsboende!

post-4239-0-77220600-1292539558_thumb.jp

Ha en bra dag, och en riktigt god helg!

:wai:

post-4239-0-77220600-1292539558_thumb.jp

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 239
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    16

  • GammalDansken

    15

  • stjp8729

    15

  • Caveman

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Godmorgon :)

Vaknade och skakade av kyla, trodde först jag hade fått feber, men det var bara lite kallt i sovrummet. Går sedan och tar en riktigt varm dusch för att värma min sexiga kropp, kände mig lite varmare och otroligt attraktivt sexig när jag såg min nakna kropp i spegeln. :)

Äter frukost och skall sedan gå ut till bilen för att åka till jobbet. Öppnar dörren och vad händer då?? Jo just det.. Jo det är svinkallt, så får rusa in i bilen för att startar snabbt motorn och kör för att få upp värmen i bilen.

Väl framme vid jobbet tog bilden nedan som bildbevis för ingen skulle kunna tro att det kan vara så här kallt, jag säger bara snacka om istid i Bangkok! ;) Vill inte höra ett ord om globaluppvärming mera. Nu måste tom ni som bor i Sverige tycka synd om oss Thailandsboende!

Ha en bra dag, och en riktigt god helg!

:wai:

Hade nog varit roligare att se din lekamen i duschen än instrumenten i bilen

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

20grader här nu och jag sitter med dubbla långärmade t-shirts för att inte förfrysa mig.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen termometer uppe, men här i Khon Kaen kunde man nästan både se och känna när vintern drog in igår. Från varmt för att sedan blåsa upp rejalt och bli mycket svalare. Nu på morgonen känns det riktigt kallt! Fru Långrygg var och matade munkarna tidigare. Då användes samma jacka som när vi åkte från Sverige för ett par veckor sedan.

En vit jul kanske? ;)

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja ac sen på rummet är det första som stängs av bara fru clirre som gnäller åååå va varmt

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid pass 11 i går f.m. skönk temeraturen drastiskt, från 29 till 22 på några minuter, sedan kom regnet och vinden tilltog, igårkväll frös hela familjen Baa, t.o.m. kaninskiten skakade av köld då godnatttemperaturen stod på måttliga 16, dock plus.

Värme har man liksom inte men det ordnade sig med att stänga div. fönster och koka lite kaffe, kaninen fick flytta in i "skräprummet" (hör väl egentligen hemma där) för där öppnas det inga fönster, jycken rullade ihop sig som en boll och hustrun försvann under dubbla täcken, fullt påklädd, bara herr Baa, den sanna vikingen satt kvar och kollade TV, fast när dom andra inte såg det åkte det på en långärmad.

Nu är kl 7.30 på morgonen och tröjan sitter redan där, + 15 på termometern. IrishCoffe?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

tur att man tog med sig 2st innfravärmare och 1 Cupe`värmare när jag flyttade från SWE :dance:

18gr och duggregn Kl 07,00 i Long / Phrae

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i chayjaphum råder det helly hansen väder. Vilken jäkla tur att jag tog med ett par tröjor från sve när vi packade. +19 svin kallagrader och blåst. Surfarn ett råd från grannen, stanna kvar hos Maitan ett tag till, det är säkert varmare där. En sommarlätt på morgonen kan sätta fart på blodomloppet.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i HK var det 8 grader och snålblåst igår - vilken jävla misär. Lite skumt eftersom det i förrgår var ca 24 grader. Hade ju sett framemot den thailändska värmen när man kommer hem ikväll, men det ser ju inte så ljust ut. Igår var första gången på länge jag började tvivla lite på min aktiva önskan att flytta hem till Sverige igen - kyla och blåst är ju inte så charmigt egentligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Så sant så sant :friends::sFduh:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade 17 grader här i går kväll + strömavbrott så lite frusen blev man

Man kanske ska börja sälja värmepumpar här i LOS Kyla och värme allt i ett paket :)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Udon Thani klockan 08.15 imorse. Bilderna talar för sig själv.

/Sarne

post-4094-0-99433800-1292556296_thumb.jp

post-4094-0-04062200-1292556300_thumb.jp

post-4094-0-99433800-1292556296_thumb.jp

post-4094-0-04062200-1292556300_thumb.jp

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo nu är det kallt och det blåser och regnar,,,,,,,,,det känns ju nästan som att det enda som saknas är midsommarstången och,,,,,, små grodorna små grodorna

GLAD MIDSOMMAR :drinks:

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Brrr stängde just av AC'n, får väl da till Maitan snart för en sommarlätt för att värma både kropp och själ.

Här i Sthlm har det snöat konstant i över ett dygn nu så jag får väl ut och skotta, igen, innan jag åker till jobbet

Och ni klagar på kyla och istid !! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Godmorgon :)

Vaknade och skakade av kyla, trodde först jag hade fått feber, men det var bara lite kallt i sovrummet. Går sedan och tar en riktigt varm dusch för att värma min sexiga kropp, kände mig lite varmare och otroligt attraktivt sexig när jag såg min nakna kropp i spegeln. :)

Äter frukost och skall sedan gå ut till bilen för att åka till jobbet. Öppnar dörren och vad händer då?? Jo just det.. Jo det är svinkallt, så får rusa in i bilen för att startar snabbt motorn och kör för att få upp värmen i bilen.

Väl framme vid jobbet tog bilden nedan som bildbevis för ingen skulle kunna tro att det kan vara så här kallt, jag säger bara snacka om istid i Bangkok! ;) Vill inte höra ett ord om globaluppvärming mera. Nu måste tom ni som bor i Sverige tycka synd om oss Thailandsboende!

Ha en bra dag, och en riktigt god helg!

:wai:

Jadu, stjp.

Är man så dum att man bor i Thailand och inte tar med sin Calix kupévärmare alternativt monterar dieselvärmare i bilen så får man faktiskt skylla sig själv.

Att sedan, som du gör, klaga öppet och högt på detta forum känns bara dumt då.

Be någon forumsnubbe ta med kupévärmare när dom åker till Thailand. Och glöm för helvete inte att installera bergvärmepump eller se till att få fjärrvärme installerat i kåken!

Untitled-1.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

..tvivla lite på min aktiva önskan att flytta hem till Sverige igen - kyla och blåst är ju inte så charmigt egentligen.

Hm, told you so!

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i HK var det 8 grader och snålblåst igår - vilken jävla misär. Lite skumt eftersom det i förrgår var ca 24 grader.

Herregud vilket väderomslag! Det är ju 16 graders skillnad. Tänk om jag ändå kunde plussa på 16 grader - jag skulle ju få runt nollan då, härligt! Då kan man börja slänga av sig kläder!

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor inte så långt från Stjp, och vi hade 21grader nu imorse, mycket skönt, tyckte jag, alla andra verkar frysa.

Tänkte dra till Jomtien trakten i morron för en kort helg (1 övernattning) men nu har tanten börjat tveka "Det är för kallt :blah: "

I "värsta fall" får jag åka ensam :pray2: ...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor inte så långt från Stjp, och vi hade 21grader nu imorse, mycket skönt, tyckte jag, alla andra verkar frysa.

Tänkte dra till Jomtien trakten i morron för en kort helg (1 övernattning) men nu har tanten börjat tveka "Det är för kallt :blah: "

I "värsta fall" får jag åka ensam :pray2: ...

MVH Tommy

Stackars dig ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...