Jump to content
IGNORERAD

Boka hotell med Booking.com


trebh

Recommended Posts

Hej! Bokade Hotell i Pattaya med Booking.com Läste att dem inte debiterar kontokortet utan betalningen sker direkt till hotellet vid annkomst.Men när jag loggade in på min bank såg jag att hela summan redan var dragen. Har allstså redan betalt men har inget kvitto på att jag gjort det. Hur skall jag bevisa för hotellet att jag redan betalt när jag anländer dit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta med kortet du betalade med, det brukar fungera som "bevis" vid dessa och liknande situationer.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte hur kortet i sig kan gälla som bevis. Vet förresten inte om det är Booking.com eller hotellet som debiterat kortet.På Bokningsbekräftelsen står det att ingen förskottsbetalning debiteras

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Så här fungerar booking i Sverige i.a.f.

Kunden bokar på booking, inga pengar dras

fax ankommer till hotellet med person uppgifter

Hotellet debiterar kunden på plats.

Booking fakturar sin provision till hotellet efter att gästen har bott där.

Om det är annorlunda i andra länder vet jag ej.

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte hur kortet i sig kan gälla som bevis. Vet förresten inte om det är Booking.com eller hotellet som debiterat kortet.På Bokningsbekräftelsen står det att ingen förskottsbetalning debiteras

Det kanske fungera olika, men jag har köpt biobiljetter, hyrt bilar samt hyrt hotellrum med kortet och sedan tagit med kortet och ID som bevis på köptet när jag kommit på plats.

Ibland görs även en "koll" av hotellet eller liknande på kortet man köper med, alltså inga pengar dras men summan på köpet är "blockerat" och kan inte användas, men pengarna är kvar på kontot tills man kommer på plats. Men det var länge sedan jag upplevde det sättet.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

hej,

jag gjorde några hotel bokningar via Booking för ett par veckor sedan

i samband med min rundresa i Asian och det var inga problem.

precis som det egentligen ska fungera, dvs bokning görs och man

betalar på plats vid incheckning alternativt utcheckning beloppet

dras direkt precis som tidigare inlägg.

märkligt att hela beloppet dragits...finns det ingen support att ringa till

i Sverige kolla upp 020-nummer att ringa.

mvh challenger98:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringde 020-nummret på Bookings.com. Det är tydligen en preliminär dragning.pengarna kommer tillbaks till mitt konto om ca. 3 dagar. Får kolla upp det nästa vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringde 020-nummret på Bookings.com. Det är tydligen en preliminär dragning.pengarna kommer tillbaks till mitt konto om ca. 3 dagar. Får kolla upp det nästa vecka.

Hmmm :o:o

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

ok hoppas det funkar så för jag har betalat två hotell på booking.com

Ja det funkade, pengarna kom tillbaks till mitt konto efter några dagar

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...