Jump to content
IGNORERAD

Öppet brev till alla Chang-älskare


Farang

Recommended Posts

om man har några droppar av den typen av Chang i något starkare , blir det genast mycket godare,  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Den typ av Chang har jag inte sett förut men tror att jag håller mig till den guld och grön variant :Drogar-Dum(LBG):

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

om man har några droppar av den typen av Chang i något starkare , blir det genast mycket godare,  :yes:

Det blir också genast godare ifall man byter ut hela typen av Chang :mdr:

IMG_1090.jpg

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wwwebster

Det är inte bara alkoholhalten som skiljer den inhemska och export Changen åt. Detta hittade jag på nätet.

"However, the two "versions" are in fact different beers, the export beer being a 100% malt beer like its domestic draught product, while the Beer Chang sold in-country in Thailand contains some rice"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för det svaret wwwebster , då fick det sin förklaring varför den Thailändska varianten smakar så mycket bättre. Jag köper aldrig mera export ölen. Jag väntar hellre på de små leveranser som ibland kommer från snälla vänner som återvänder. En, två eller tre flaskor av den rätta sorten, d.v.s. 6.4% Chang :drunk: .

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Chang är gott men ibland om det råkar bli lite många av dom  :drunk: så får man svår  ©hang-over 

©hang-(L)over menar du kanske? Den biten brukar inte funka så bra efter för många :y10:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, Norrland guld nämns här ovan. Det påminner mig om förra sommaren(?) när jag just hade öppnat en andra kall burk av drycken. Telefonen ringer och en av sönerna svarar.

- Pappa? Han sitter och dricker hjortronsaft.

( Senare )- Min son, vad menade du med hjortronsaft?

- Men pappa, du har ju sagt att hjortron är Norrlands Guld, eller hur? Och det står det ju på burken. Kan du inte läsa?

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...