Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Baa

Konsekvensanalys

Recommended Posts

Herr Chang

Brukar man ha i c:a 10 månader om det finn ett par bath kvar, men det har Du väl gjort en konsekvensanays över? :giggle:

Ja, baht på kontot fanns det, troligen mer än THB 1000... men nu var det ju här med giltighetstiden.

OK, det är väl bara att skaffa nytt SIM-kort, men lite trist att tappa det thainummer jag haft i 8 år. Och lyckats memorera ;)

Herr Chang har talat.

Maitan

Ja, baht på kontot fanns det, troligen mer än THB 1000... men nu var det ju här med giltighetstiden.

OK, det är väl bara att skaffa nytt SIM-kort, men lite trist att tappa det thainummer jag haft i 8 år. Och lyckats memorera ;)

Herr Chang har talat.

Herr Chang vet du datum för när det skall gå ut, annars kan jag sätta in pengar

på numbret. Mvh Maitan.

Herr Chang

Herr Chang vet du datum för när det skall gå ut, annars kan jag sätta in pengar

på numbret. Mvh Maitan.

Nja, det är nog kört redan, tror det gick ut i september. Glömde att förlänga när vi var där i mars... men man vet ju aldrig med One-2-Call, numret finns kanske kvar!

Herr Chang har talat.

sarne

Utanför vårt lilla hotell upptäckte jag ett övergångsställe med trafikljus och tryckknapp fär gående!

Nittaya Road har här 2 x tre filer (plus ett lokalspår i motsatt riktning.om ingen står ivägen)

Jag tryckte på fotgängarknappen.

Röd gubbe började då räkna ned från 20 sek..vid 0 slog trafikljusen i bägge riktningarna om till rött.

Ingen stannade, bilarna bara fortsatte köra som vanligt.

Konsekevensanalys: TIT. Iden med fotgängar stopp ej förankrad hos thaichaufförerna. Vill man ej avsluta livet, vänta tills lucka i trafiken eller välj "walk over".

/Sarne

Tommy

Utanför vårt lilla hotell upptäckte jag ett övergångsställe med trafikljus och tryckknapp fär gående!

Nittaya Road har här 2 x tre filer (plus ett lokalspår i motsatt riktning.om ingen står ivägen)

Jag tryckte på fotgängarknappen.

Röd gubbe började då räkna ned från 20 sek..vid 0 slog trafikljusen i bägge riktningarna om till rött.

Ingen stannade, bilarna bara fortsatte köra som vanligt.

Konsekevensanalys: TIT. Iden med fotgängar stopp ej förankrad hos thaichaufförerna. Vill man ej avsluta livet, vänta tills lucka i trafiken eller välj "walk over".

/Sarne

Finns en Tub om ämnet, rätt bra, särskilt när polisen själva kör...

MVH Tommy

Tommy

Frugan borde studera konsekvensanalys...

Igår sa hon att vi måste åka till barnens skola redan kl 7, hennes dotter skulle göra nåt särskilt på morronen.

OK, inga problem, bara att ställa in sig i ledet (vi brukar åka kl 7.20, så det var inget stort problem).

I morse väckte hon mej och barnen kl 6.55, SENARE än vanligt...

Konsekvens: Vi kom senare än vanligt till skolan, kom inte hemifrån förrän 7.40 :whoco5::giggle:

Varför väckte hon så sent? För att hon fick för sej att göra varma mackor till frukost, som ungarna gillar sådär... Konsekvens: De gick hungriga, jag blev mätt :giggle:

Nästa konsekvens analys har jag gjort.

Jag vill vara i Pattaya kl 12 i morgon (incheckning och sen till stranden).

Det tar 2 timmar att köra i normalt tempo.

Vi behöver åka hemifrån kl 10, men eftersom jag vet att min kära familj har svårt att hålla tider, så har jag sagt att vi skall träffa några vänner kl 11 för lunch, alltså måste vi åka kl 9...

Återkommer med resultat. :wai:

MVH Tommy

Tallviking

Frugan borde studera konsekvensanalys...

Igår sa hon att vi måste åka till barnens skola redan kl 7, hennes dotter skulle göra nåt särskilt på morronen.

OK, inga problem, bara att ställa in sig i ledet (vi brukar åka kl 7.20, så det var inget stort problem).

I morse väckte hon mej och barnen kl 6.55, SENARE än vanligt...

Konsekvens: Vi kom senare än vanligt till skolan, kom inte hemifrån förrän 7.40 :whoco5::giggle:

Varför väckte hon så sent? För att hon fick för sej att göra varma mackor till frukost, som ungarna gillar sådär... Konsekvens: De gick hungriga, jag blev mätt :giggle:

Nästa konsekvens analys har jag gjort.

Vi behöver åka hemifrån kl 10, men eftersom jag vet att min kära familj har svårt att hålla tider, så har jag sagt att vi skall träffa några vänner kl 11 för lunch, alltså måste vi åka kl 9...

MVH Tommy

Fattar inte hur Thailändare kan bli projektledare för det där lät som en ganska typisk berättelse som man sett massor av olika varianter på ! :whistle:

sarne

Finns en Tub om ämnet, rätt bra, särskilt när polisen själva kör...

MVH Tommy

Exakt samma brist på respekt för rödljus som här i Isaan. Dock såg jag en bil som stannade i Youtube-videon, I Udon Thani lättade ingen ens på gasen.

/Sarne

Tallviking

Exakt samma brist på respekt för rödljus som här i Isaan. Dock såg jag en bil som stannade i Youtube-videon, I Udon Thani lättade ingen ens på gasen.

/Sarne

När jag var i Kairo fanns INGEN som brydde sig om trafikljusen

Alla körde där det fanns plats och där dom kunde komma fram

Tommy

/Sarne

Den som stannade i Pattaya-tuben var antagligen Svensk, eller Norsk (de är fantastiska på att stanna vid rödljus).

När jag stannar för rödljus på övergångställen (tänker främst på de nya på Lat pla kao road, där vi bor) här i Bkk tutar bakomvarande trafikanter som tokiga, de kan också köra om i mötande körfält, trots att det finns fotgängare på övergångsstället :diablo: ...

Polisen har fullt upp med att stoppa mc (för de bötar utan att knota).

MVH Tommy

Sek Losos uncle

Den som stannade i Pattaya-tuben var antagligen Svensk, eller Norsk (de är fantastiska på att stanna vid rödljus).

När jag stannar för rödljus på övergångställen (tänker främst på de nya på Lat pla kao road, där vi bor) här i Bkk tutar bakomvarande trafikanter som tokiga, de kan också köra om i mötande körfält, trots att det finns fotgängare på övergångsstället :diablo: ...

Polisen har fullt upp med att stoppa mc (för de bötar utan att knota).

MVH Tommy

Hur ofta blir någon påkörd bakifrån då andra blir överraskade av att någon stannar vid rödljus? :)

Tommy

MVH Tommy

09.00 sprack, nu får jag logga ut om inte 10.00 skall spricka med...

Har badat 2 ungar och mej själv samt packat, så det bör hålla, vi skall "Bara" äta lite först :clapping:

Nej, dax att spela lite stressad, hej då...

MVH Tommy

Maitan

Nja, det är nog kört redan, tror det gick ut i september. Glömde att förlänga när vi var där i mars... men man vet ju aldrig med One-2-Call, numret finns kanske kvar!

Herr Chang har talat.

Pen försökte lägga in 100bht men tyvär gick det ej, sorry Herr Chang. Nvh Maitan. :drinks::friends:

Tommy

09.00 sprack, nu får jag logga ut om inte 10.00 skall spricka med...

Har badat 2 ungar och mej själv samt packat, så det bör hålla, vi skall "Bara" äta lite först :clapping:

Nej, dax att spela lite stressad, hej då...

MVH Tommy

Funkade som smort!

Vi kom iväg före 10 och kom fram en liten stund före 12, och då hanns det med pisse- och mat-paus på vägen.

Sov på ett hyfsat hotell, Sun&Moon resort på Soi Kophai (soien just före rest FLAGGAN, om man kör från Sukumvit road), mittemot svenskkrogen Zambuca, 600bath utan frukost men med bra pool och AC, samt rent och välskött

Hemresan från stranden, ca 1 mil söder om Jomtien tog bara 1,5 timmar, NYTT REKORD! Ganska lätt trafik och bara en liten olycka på vägen.

MVH Tommy

Baa

Problemet löst, vi lyckades adoptera bort kaninskrället till en äldre dam (svärmor till en av mina bekanta i närområdet).

Hon har en ganska stor bur där hennes kaniner bor, nu bar det sig inte bättre än att den ena fick i sig något otjänligt och hade i o med detta skuttat färdigt så nu har "våran" kanin fått ett nytt hem i en nyskurad fin bur, och en fästman på köpet.

Undrar om man blir bjuden på bröllopet, för dom gör väl inga kaniner utan att gifta sig?

Kaninfria Baa

• Create New...