Jump to content
IGNORERAD

Öppet brev till alla...


Thaifiskaren

Recommended Posts

Lars60:Bråkstakarna som finns här, ca 10 st, klickar jag delete på numera...

Va e detta nån funktion som jag inte hittat ännu...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    5

  • Thaifiskaren

    5

  • måne

    4

  • Baa

    3

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Vart lite väl många "mjuka" ord från en styrstångsdåre.. Mc(motorcykel)Torsten... :crazy:

Trodde först du menade någon anna sort av styrstång. :D:D om du gillar hojar så måste Thailand vara ett paradis...finns ju allt att hyra och prova på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Blir ganska tråkigt om vi ska endast ska prata om Thailand hela tiden.

Jag vet inte vad jag skall skriva som svar på det här... jag ger upp..

Link to comment
Dela på andra sajter

MaiPenRai, det mesta om Thailand,, Kan väl inte vara tydligare, vill man tjöta om ditt och datt, OK kan vara skitkul, MEN det finns ju trådar för sånt också, inga problem/maipenrai/nightforum.

Vad forumet gett mig som nybörjare på sådant här är en massa kunskap från andra med mer erfarenhet av Thailand än mig själv, har "bara" bott där 4 st 6 mån.peroider, en otrolig mängd av vackra bilder och berättelser från duktiga "reportrar" som ger mig lust att resa runt och se mycket mer.

Roliga omröstningar, totalt värdelösa vetenskapligt sett men skitkul, fortsätt med det.

Allt med Thaianknytning oberoende om det är i Thailand eller någon annanstans innehåller ju små korn av sånt man kan ta till sig och ha nytta av. M.a.ord, 90% BRA 10 % kan man ju skita i.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Mitt egentliga syfte med att skriva på MPR och tidigare TT, är förutom ett rent allmänt intresse av det

thailändska, ochså att varna och förmana nykommna medlemmar som kanske inte varit i barsvängen så mycket,

så att de ska klara sina mandomsprov utan att förlora sin ekonomi och brista i sitt känsloliv.

För de mer rutinerade medlemmarna må jag möjligen ibland tyckas tjatig och grammofonhackig.

Men nya, intet ont anande medlemmar tillkommer ju hela tiden.

Och kan jag genom mina berättelser hindra någon från att bli grundlurad,

så har jag ju lyckats med det i alla fall.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mitt egentliga syfte med att skriva på MPR och tidigare TT, är förutom ett rent allmänt intresse av det

thailändska, ochså att varna och förmana nykommna medlemmar som kanske inte varit i barsvängen så mycket,

så att de ska klara sina mandomsprov utan att förlora sin ekonomi och brista i sitt känsloliv.

För de mer rutinerade medlemmarna må jag möjligen ibland tyckas tjatig och grammofonhackig.

Men nya, intet ont anande medlemmar tillkommer ju hela tiden.

Och kan jag genom mina berättelser hindra någon från att bli grundlurad,

så har jag ju lyckats med det i alla fall.

BTT

:D:D:D:D .

Barsvängsveteranen?.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wwwebster

Quote

Mitt egentliga syfte med att skriva på MPR och tidigare TT, är förutom ett rent allmänt intresse av det

thailändska, ochså att varna och förmana nykommna medlemmar som kanske inte varit i barsvängen så mycket,

så att de ska klara sina mandomsprov utan att förlora sin ekonomi och brista i sitt känsloliv.

För de mer rutinerade medlemmarna må jag möjligen ibland tyckas tjatig och grammofonhackig.

Men nya, intet ont anande medlemmar tillkommer ju hela tiden.

Och kan jag genom mina berättelser hindra någon från att bli grundlurad,

så har jag ju lyckats med det i alla fall.

BTT

Ja i grunden tycker jag att man ska få vara som man är utan att bli mobbad. Det förutsätter ju först att man inte mobbar andra vilket jag tycker att du har gjort. Jag har sagt det förut, att du drar på dig mobbingen medvetet för inte kan du mena allvar?

Om jag ska ta det mest diplomatiska svar som jag kan uppbringa så blir det, jo du är aningen grammofonhackig... och har ett löjeväckande behov av uppmärksamhet. Lärare ska du visst vara... jo de har ju inte så hög status i skolan eller samhället men jag mycket svårt att tro det med... För NYKOMNA läsare så får man ju säga att vi får ju inte anmärka på stavnigen OCKSÅ!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mitt egentliga syfte med att skriva på MPR och tidigare TT, är förutom ett rent allmänt intresse av det

thailändska, ochså att varna och förmana nykommna medlemmar som kanske inte varit i barsvängen så mycket,

så att de ska klara sina mandomsprov utan att förlora sin ekonomi och brista i sitt känsloliv.

För de mer rutinerade medlemmarna må jag möjligen ibland tyckas tjatig och grammofonhackig.

Men nya, intet ont anande medlemmar tillkommer ju hela tiden.

Och kan jag genom mina berättelser hindra någon från att bli grundlurad,

så har jag ju lyckats med det i alla fall.

BTT

Jag hade lovat mig själv att inte gå i polymik med någon som uppenbarligen försöker driva med sina kombattanter, dock uppfattar jag det övermaga uttalandet om nykomlingar i barsvängens väl och vä som just en sådan typisk övertro på sin egen förträfflighet att det inte längre hjälper att tiga still, och dessutom påstar sig vederbörande vara lärare, i vad då kan man ju undra.

För min egen del tror jag efter att ha läst Dina inlägg att Du nog ska vara tacksam för Dina - karma, det kunde vara mycket värre. Försök att för en gångs skull rannsaka Dig själv, Du kanske har en helt annan typ av humor än övriga trådläsare, kan det tänkas att du gör en seriös satsning på att vinna - ligan? Det skulle förklara en hel del.

Hoppas du får en trevlig helg.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wwwebster

Quote

Jag hade lovat mig själv att inte gå i polymik med någon som uppenbarligen försöker driva med sina kombattanter, dock uppfattar jag det övermaga uttalandet om nykomlingar i barsvängens väl och vä som just en sådan typisk övertro på sin egen förträfflighet att det inte längre hjälper att tiga still, och dessutom påstar sig vederbörande vara lärare, i vad då kan man ju undra.

För min egen del tror jag efter att ha läst Dina inlägg att Du nog ska vara tacksam för Dina - karma, det kunde vara mycket värre. Försök att för en gångs skull rannsaka Dig själv, Du kanske har en helt annan typ av humor än övriga trådläsare, kan det tänkas att du gör en seriös satsning på att vinna - ligan? Det skulle förklara en hel del.

Hoppas du får en trevlig helg.

Baa

:great::great::great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och kan jag genom mina berättelser hindra någon från att bli grundlurad,

Det gör du bäst genom att berätta om dom gångerna du har blivit grundlurad.

M.V.H. Farang, grundlurad ett flertal gånger

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag hade lovat mig själv att inte gå i polymik med någon som uppenbarligen försöker driva med sina kombattanter, dock uppfattar jag det övermaga uttalandet om nykomlingar i barsvängens väl och vä som just en sådan typisk övertro på sin egen förträfflighet att det inte längre hjälper att tiga still, och dessutom påstar sig vederbörande vara lärare, i vad då kan man ju undra.

För min egen del tror jag efter att ha läst Dina inlägg att Du nog ska vara tacksam för Dina - karma, det kunde vara mycket värre. Försök att för en gångs skull rannsaka Dig själv, Du kanske har en helt annan typ av humor än övriga trådläsare, kan det tänkas att du gör en seriös satsning på att vinna - ligan? Det skulle förklara en hel del.

Hoppas du får en trevlig helg.

Baa

Mycket bra Baa! Kunde inte ha skrivit bättre själv!   :whistle:

Trevlig helg själv!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle också vara tacksam om övriga medlemmar inte skrev så mycket så jag slipper försöka skicka mitt meddelande så många gånger varje gång. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr NoBuzz...

Du vet väl att det är ganska lamt att skriva ett inlägg enbart i syfte att rätta någon annans stavfel?

Om du känner tvånget att påpeka den korrekta stavningen är det liksom lite mer hövligt att använda det rättstavade ordet själv i respons till vad den felstavande medlemmen ville ha sagt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skulle också vara tacksam om övriga medlemmar inte skrev så mycket så jag slipper försöka skicka mitt meddelande så många gånger varje gång. :)

Tyvärr har jag läst dina svar/inlägg ett antal gånger. Din humor eller din sarkasm/ironi som du vill framhäva suger pung!

Nog inte sett nån som genomlyser mer wannabe Arne-fan än dig, är svårare att hitta.

Dina inlägg är riktigt pinsamma.

Rykta hästen ännu mer, så kansken du kommer upp i samma klass som en nersupen mulåsna.

Humor, tajming, poäng, det saknar du av det grövsta.

Hjulet snurrar men hamstern är död.

Poff! :( )=

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kan någon av dessa gentlemän förklara för mig vad det är för fel att uppmärksamma nya läsare om de faror och

fällor som kan finnas i barvärlden i Thailand.

Sedan tycker jag det är en skymf att påstå att jag skulle ljuga om mitt yrke.

För den som nu råkar vara tveksam i det fallet,

så kan jag ju påpeka att jag är språklärare på högstadiet.

Det är möjligen en yrkessjukdom att vilja förmana och varna för allehanda ting.

Men något negativt kan jag inte se i det.

Så må vissa surgubbar bita i det sura äpplet.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Herr NoBuzz...

Du vet väl att det är ganska lamt att skriva ett inlägg enbart i syfte att rätta någon annans stavfel?

Om du känner tvånget att påpeka den korrekta stavningen är det liksom lite mer hövligt att använda det rättstavade ordet själv i respons till vad den felstavande medlemmen ville ha sagt.

Herr Chang har talat.

Quote

Tyvärr har jag läst dina svar/inlägg ett antal gånger. Din humor eller din sarkasm/ironi som du vill framhäva suger pung!

Nog inte sett nån som genomlyser mer wannabe Arne-fan än dig, är svårare att hitta.

Dina inlägg är riktigt pinsamma.

Rykta hästen ännu mer, så kansken du kommer upp i samma klass som en nersupen mulåsna.

Humor, tajming, poäng, det saknar du av det grövsta.

Hjulet snurrar men hamstern är död.

Poff! :( )=

Men pojkar pojkar... nu tar ni väl ändå saker och ting lite väl allvarligt?  :)

Är livet så jobbigt att leva?

Försök nu läsa om mina inlägg samtidigt som ni försöker undvika elaka tankar.

Må gott :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sixten_Dussin

Quote

Kan någon av dessa gentlemän förklara för mig vad det är för fel att uppmärksamma nya läsare om de faror och

fällor som kan finnas i barvärlden i Thailand.

Sedan tycker jag det är en skymf att påstå att jag skulle ljuga om mitt yrke.

För den som nu råkar vara tveksam i det fallet,

så kan jag ju påpeka att jag är språklärare på högstadiet.

Det är möjligen en yrkessjukdom att vilja förmana och varna för allehanda ting.

BTT

BTT, du är sannerligen en synnerligen intressant karaktär, ..nämligen. Kan tro att du lever ett liv här hemma på ett oklanderligt vis, såsom jag :he: , men ändock, ett liv, så långt ifrån mina "kvarter" som man bara kan komma. För mig är du ett underhållande inslag på MPR när jag sammanfattat läser dina inlägg. (att följa hela trådar med dig blir kopiöst påfrestande psykiskt samt även ekonomiskt p.g.a att jag lider av "repetetivus boredenacsius" som i sitt värsta skede kan framkalla okontrollerade muskelkonvulsioner under ohämmat adrenalinpåslag som då oftast leder till att fasta och likaledes mindre fasta interiörer mister sin ursprungliga plats och i värsta fall slutar upphöra i sin ursprungliga form.)

Förmodligen och förhoppningsvis är väll syftet med dina inlägg att försöka provocera de som provoceras går (nu, även jag själv) och underhållas av att få respons och uppmärksamhet. Någon annan förklaring kan jag inte i min vildaste fantasi föreställa mig till dessa självgoda, fyrkantssynta och imbecilla inslag som du ägnar dig åt. Många är dom som ifrågasatt din självkänsla, din brist på självinsikt, ditt, i deras/våras ögon,  hycklande.

Jag trodde själv, som flera andra här, att jag inte skulle kommentera dig på något vis men tydligen "vann" du även över mig eftersom jag nu bara måste få be dig rannsaka dig själv i det hänseendet att du kan behålla dina ståndpunkter men för din egen skull hålla lågprofil om dessa eller kanske rent av sätta dig ner och omvärdera dig själv helt och hållet med alla dina antagonister här på forumet i ditt goda minne.

Håll till godo BTT, bitsk, en smula fånigt ironisk, men kanske konstruktiv kritik.

Arla morgon i Roslagens famn//Sixten

Jai-yen

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För de mer rutinerade medlemmarna må jag möjligen ibland tyckas tjatig och grammofonhackig.

Måste vara dagens understatement.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...

Trodde detta var en musiktråd, men ojj,,! OK i alla fall, om någon hade sagt till mig på ABBA tiden, runt 1974 att man i Sverige år 2012 spelar finsk pop dagen i ända (i alla fall på mix megapål) så hade jag sagt att du måste gå och undersöka ditt huve! Så nu lirar dom Sunrise Avenue hela jävla tiden så man börjar lessna lite!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde det var ännu ett komma ut ur garderobentråd. Men det var ju fel..

Hmmm

Dax att jobba på lite..

BTW

Jag är här för att fördriva tiden på jobbet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...