Jump to content
IGNORERAD

Om du vänta att hjälpa från gud.... du måste läser nu

natchawadee

Recommended Posts

I en liten by var det en munk som trodde på gud jätte mycket. En dag kon en stor flod så alla människor var tvungna att evakuera. Men munken satte sig ner och bad hjälp från gud.. När vatten blev för högt .. kom en kille och sa till munken att hoppa in i båten men han nekade och sa " Du kan gå för gud kommer att hjälpa mig" ... Efter det kom två killar och ville hjälpa han men han nekade igen..

Tillslut drunknade han och kom till gud i himmelen, han frågade gud " Varför hjälpte du mig inte" gud svarade " Jag skichade hjälp till dig två gånger men du nekade!"

. smile litle live longer.. ;-)

Dela på andra sajter

I en liten by var det en munk som trodde på gud jätte mycket. En dag kon en stor flod så alla människor var tvungna att evakuera. Men munken satte sig ner och bad hjälp från gud.. När vatten blev för högt .. kom en kille och sa till munken att hoppa in i båten men han nekade och sa " Du kan gå för gud kommer att hjälpa mig" ... Efter det kom två killar och ville hjälpa han men han nekade igen..

Tillslut drunknade han och kom till gud i himmelen, han frågade gud " Varför hjälpte du mig inte" gud svarade " Jag skichade hjälp till dig två gånger men du nekade!"

Great Natchawadee ett litet tips du har en tråd som heter Dagens Skämthistoria.

Älskar dina små roliga :great:

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

:clapping:

Jättebra historia, som även har ett lite allvarligt budskap

Dela på andra sajter

Funny!

Har ibland (fast inte speciellt ofta) funderat över hur livet skulle te sig om man för en kort sekund skulle träffa Jesus, se ett UFO landa eller något annat uppseendeväckande som ingen skulle tro på (well, kanske inte alla i alla fall).

Skulle troligen bli ett hysteriskt kolli som delar rum med Indianen i Gökboet.

:crazy:

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej,

Det var en bra, kul och lärorik historia om att inte se det uppenbara.

Ett svenskt ordspråk säger: "Låt inte träden skymma skogen"

Mvh

SN

Dela på andra sajter

Great Natchawadee ett litet tips du har en tråd som heter Dagens Skämthistoria.

Älskar dina små roliga :great:

Mvh Svampen :wai:

I och för sig finns just den här storyn i en farangvarriant också med en annan gud (?) :) men jag vill hellre ha "thaihistorier" SEPARAT från "faranghistorier", för jag vill lära mig skillnaderna, och "faranghistorier" vet jag redan hur de brukar vara :)

Så fortsätt gärna ha (en) tråd för thaihistorier, Natchawadee.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Dela på andra sajter

Kanske lite OT, men en historia föder ju en annan så jag kan inte låta bli:

En värmlänning ramla i Klarälva i vårfloden, efter en stund och några kallsupar i det strömmande vattnet begrep han att det här går inte bra.

Då sa han högt: Gode Gud, hjälp mig.

Plötsligt fanns där en gren som han tog tag i, började dra sig in mot land och sade: Bra karl klarar sig själv.

Då brast grenen och han var tillbaka i det strömmande vattnet. Då kom kommentaren: Med du förstår völ litte sköj?

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

I och för sig finns just den här storyn i en farangvarriant också med en annan gud (?) :) men jag vill hellre ha "thaihistorier" SEPARAT från "faranghistorier", för jag vill lära mig skillnaderna, och "faranghistorier" vet jag redan hur de brukar vara :)

Så fortsätt gärna ha (en) tråd för thaihistorier, Natchawadee.

Jo hade varit kul med lite thailändska ordspråk och talessätt!

Ett spanskt talessätt tyckte jag var kul då de säger att man "inte har hår i munnen" när man talar fritt och orädd över vad andra skall tycka (konstigt att jag fick höra det talessättet så många gånger när jag höll till i Spanien ;))!

Dela på andra sajter

Ett spanskt talessätt tyckte jag var kul då de säger att man "inte har hår i munnen" när man talar fritt och orädd över vad andra skall tycka (konstigt att jag fick höra det talessättet så många gånger när jag höll till i Spanien ;))!

Aproå Thailändska talesätt:

Min fru påpekar (när jag (i all välmening :-) försökt förklara något uppenbart):

- Försök inte lära krokodilen simma.

Ett annat utryck som numera ofta används hemma (bl.a av grannen, han frågar alltid efter ormen när han ringer) var när jag efter ett par dagars "total" semester (var slutkörd, gjorde absolut ingenting) fick höra:

- Du är som en orm, bara äter och sover!

/Sarne (just nu "julorm" i Thailand. ;)

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

hhahahaha :clapping:

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...