Chryzaliz Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Jas, vad säger man? Det skjuts för lite i det här landet. https://www.facebook...erPattayaUnited http://int.soccerway...-season/r30292/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bäckis Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Jag förstår inte...! Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful. Känns som om jag får ändra denna texten nu.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Jag förstår inte...! Khii = skit Nok = fågel khii nok = fågelskit ::: Farang = västerlänning Farang khii nok = nedvärderande sätt att kalla en västerlänning för ::: Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefanl Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Khii = skit Nok = fågel khii nok = fågelskit ::: Farang = västerlänning Farang khii nok = nedvärderande sätt att kalla en västerlänning för ::: Mvh Magrood är det inte att västerlänning inga pengar har/snåljåp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 är det inte att västerlänning inga pengar har/snåljåp Japp. Och man behöver inte kalla honom för farang khii nok om man inte vill ge ett nedvärderande ton. Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Plätt Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 (ändrad) Jas, vad säger man? Det skjuts för lite i det här landet. Var glad att det är bilen inte du som var måltavla Blev själv attakerad av skitande fåglar i Thailand och Bang PaIn i någon sorts bur för fåglar Mvh. Plätt Ändrades December 13, 2010 av Plätt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Var glad att kor inte kan flyga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Var glad att kor inte kan flyga. Det kan dom visst !! Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 är det inte att västerlänning inga pengar har/snåljåp Jag har hört att uttrycket kii niao (stavningen?) betyder snåljåp. Stämmer det eller är det kii nok som gäller? // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Jag har hört att uttrycket kii niao (stavningen?) betyder snåljåp. Stämmer det eller är det kii nok som gäller? // mrco Nä det stämmer, kii nok har en annan innebörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefanl Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Jag har hört att uttrycket kii niao (stavningen?) betyder snåljåp. Stämmer det eller är det kii nok som gäller? // mrco tror det stämmer.men kee nok falang no money eller nått sånt.Magrod???? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Var glad att kor inte kan flyga. Dagens bästa skratt. Tack för den MickeN. Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 tror det stämmer.men kee nok falang no money eller nått sånt.Magrod???? Stefanl Det stämmer... ::: Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Jas, vad säger man? Det skjuts för lite i det här landet. Jag trodde det var snö Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 (ändrad) Farang Kii Nok - Alltså sk fågelskits-faranger brukar vara de som ser ut som på bilderna nedan. I och för sig betyder uttrycket inte snål, men eftersom de ser så ovårdade ut under semestern så är de förmodlige även snåla. Kii Nok gruppen brukar trava in lite svettiga och ovårdade på Immigration i Bangkok för att där förlänga visumet. Där inne på Immigration vill de få snabb och trevlig service - men det lyckas de sällan med. Är man trött eller törstig så är det bara att slå sig ner i första bästa rännsten eller på trottoaren. En äkta KiiNok bör helst vara klädd i en för tung och överlastad ryggsäck, och på kroppen ska det vara ett slafsigt linne med fiskarbyxor eller en urtvättad sarong som är nött och skitig i baken. Svettigt och tovigt hår hör också till och det får gärna sitta några slitna flipflops på de skitiga fötterna. Naglarna bör inte klippas under semestern och om de är lite lagom skitiga så "why not?" Killarna ska alltid vara lite orakade i ansiktet och kvinnorna bör vara orakade på benen och under armhålorna, allt för att inte strida mot backpacker-reglementet. Både män och kvinnor kan vara fågelskitar i Thailand - så det är jämställt på den punkten. Ändrades December 13, 2010 av Siam-Nilsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Var glad att det är bilen inte du som var måltavla Blev själv attakerad av skitande fåglar i Thailand och Bang PaIn i någon sorts bur för fåglar Mvh. Plätt Nja, nu är det så att fru Chang påstår att det innebär tur att få en fågelskit på sig? Det var en gång i Chiang Mai då jag avböjde att följa med fru Chang in på ett gäspframkallande ärende, på banken antagligen, så jag satte mig på trottoaren utanför och som en riktig skräpfarang inmundigade en kall Beer Chang. Plötsligt kände jag något i håret... fru Chang blir mycket road men även exalterad på annat sätt när hon kommer ut. Lucky you! Jaså? Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 (ändrad) HC tror att du kände dig lyckligt lottad efter den incidenten, Ändrades December 13, 2010 av conservator Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 (ändrad) Nja, nu är det så att fru Chang påstår att det innebär tur att få en fågelskit på sig? Det var en gång i Chiang Mai då jag avböjde att följa med fru Chang in på ett gäspframkallande ärende, på banken antagligen, så jag satte mig på trottoaren utanför och som en riktig skräpfarang inmundigade en kall Beer Chang. Plötsligt kände jag något i håret... fru Chang blir mycket road men även exalterad på annat sätt när hon kommer ut. Lucky you! Jaså? Herr Chang har talat. Kan det vara så att hon hitta på det bara för att du inte skulle tappa ansiktet då hon skratta åt dig, man får ju ej ta en thai på huvudet så jag skulle nog inte tro att det skulle betyda tur om nån sket på en allra helst på huvudet *smile* Mvh Nerike Ändrades December 13, 2010 av Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Nja, nu är det så att fru Chang påstår att det innebär tur att få en fågelskit på sig? Det var en gång i Chiang Mai då jag avböjde att följa med fru Chang in på ett gäspframkallande ärende, på banken antagligen, så jag satte mig på trottoaren utanför och som en riktig skräpfarang inmundigade en kall Beer Chang. Plötsligt kände jag något i håret... fru Chang blir mycket road men även exalterad på annat sätt när hon kommer ut. Lucky you! Jaså? Herr Chang har talat. Förmodligen var lyckan i att det inte var en elefant som flög förbi och släppte sin last. Frugan var ute och plockade hjortron en gång och fick sällskap av en tärna som flög fram och tillbaka efter sjökanten där hon plockade. Frugan tyckte att det var kul med lite sällskap ända tills tärnan släppte sig precis mitt i skallen på frugan. Det var absolut inget tursamt över detta, enligt frugans sätt att uttrycka det hela. Nu kan det ju finnas undantag från "turregeln" Regeln kanske bara gäller falanger. Undantagna är (thai)kvinnor utanför Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 KiiNok...Fågelskit är väl ungefär det samma som lantisar säger om storstadsbor.skränar och skräpar ner. Snåljåp som efterfrågades har i alla fall jag för mig heter KiiNiao...Klibbigt skit, alltså svårt att skilja sig från.. HADE GOTT. och trevlig Lucia. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Kan det vara så att hon hitta på det bara för att du inte skulle tappa ansiktet då hon skratta åt dig, man får ju ej ta en thai på huvudet så jag skulle nog inte tro att det skulle betyda tur om nån sket på en allra helst på huvudet *smile* Mvh Nerike Hehe, kan nog ligga något i det! Återstår ju att se hur fru Chang reagerar när hon själv får något oönskat i håret Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Återstår ju att se hur fru Chang reagerar när hon själv får något oönskat i håret Herr Chang har kommit. Det har hon nog fått många gånger Pingis som inte kunde låta bli den straffsparken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 (ändrad) Pingis som inte kunde låta bli den straffsparken Inte jag heller .. men det satans forumet kackade ju i brallan innan jag han lägga ut denna Ändrades December 13, 2010 av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Satans fårumskit... Vad är det på Thai? Hittade ett fel till slut. Hoppas felet är borta för alltid, annars får jag skjutsa en fågel till servern och försöka klämma ur lite tur ur den och in i servern. Tack för tipset HC. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr chaweng Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 Var det inte någon som skrev att man skulle lägga en gummiorm på instrumentbrädan så man slapp Kii Nok på bilen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu