Jump to content
IGNORERAD

Asia Market


BORN62

Recommended Posts

Hej!

Tjejen går rätt ofta och handlar på Asia Market på Olof Palmes gata men lyckligtvis inte igår.

Någon på forumet som va där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den första bilen exploderade inte många meter därifrån.

Tydligen var det självmordsbombarens bil som exploderade några minuter före att han själv sprängde sig i luften några kvarter därifrån vid Drottninggatan bland alla julshoppare

Tur att bara en av hans rörbomber exploderade för hans ryggsäck full med spik kunde verkligen skapat skador

Nu vart det bara ett par hörselskador tydligen enligt uppgift.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen var det självmordsbombarens bil som exploderade några minuter före att han själv sprängde sig i luften några kvarter därifrån vid Drottninggatan bland alla julshoppare

Tur att bara en av hans rörbomber exploderade för hans ryggsäck full med spik kunde verkligen skapat skador

Nu vart det bara ett par hörselskador tydligen enligt uppgift.

Vadå "bara" ett par hörselskador, är du hörselskadad? Jag råkade ut för en explosion för 17 år sedan med följd av total dövhet på högerörat nedsatt hörsel på vänsterörat samt tinnitus. Det finns ibland dagar då jag är rätt så trött på livet på grund utav mina öronproblem.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå "bara" ett par hörselskador, är du hörselskadad? Jag råkade ut för en explosion för 17 år sedan med följd av total dövhet på högerörat nedsatt hörsel på vänsterörat samt tinnitus. Det finns ibland dagar då jag är rätt så trött på livet på grund utav mina öronproblem.

men du lever, det är väl huvudsaken eller hur, sen att du fick bestående skador är ju till att beklaga, har du provat akupunktur för din hörselskada?

Link to comment
Dela på andra sajter

men du lever, det är väl huvudsaken eller hur, sen att du fick bestående skador är ju till att beklaga, har du provat akupunktur för din hörselskada?

Nej har ej provat akupunktur, sedan läste du nog inte sista meningen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hette bombaren Eero, Jürgen, Ole, Nong, Ning, Stephen, Ichihara eller Sven?

Såja, nu livar det upp forumet

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt obehagligt när den här typen av läskiga företeelser inträffar så nära inpå. Sådan man annars bara läser om i tidningen, rapporter från fjärran länder.

Lyckligtvis verkar det inte som att man lyckats åstadkomma så mycket skada och förödelse.

Hoppas Asia butiken klarade sig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå "bara" ett par hörselskador, är du hörselskadad? Jag råkade ut för en explosion för 17 år sedan med följd av total dövhet på högerörat nedsatt hörsel på vänsterörat samt tinnitus. Det finns ibland dagar då jag är rätt så trött på livet på grund utav mina öronproblem.

Att jag sa ordet "bara" innebär naturligtvis inte att jag tycker en hörselskada är skit men jämfört med ett par hundra spikar inkörda i kroppen eller ens lemmar och tarmar utsmetade längs ett shoppingvaruhus framsida är det "bara"

Har själv problem från tidigare karriärer som dels DJ och dels arbete med Artilleri så jag kan förstå din känsla

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Äldsta dottern, bosatt i bkk ringde i dag vid middagstid och berrättade om smällarna. Det verkar som att det har uppmärksammats världen över, att nu har de börjat i sverige med, fortsättning lär nog följa. Undrar om detta kan få några av de inskränkta politiker som har låtit grindarna stå vidöppna, att vakna till

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej har ej provat akupunktur, sedan läste du nog inte sista meningen.

Hej, jo jag läste hela stycket men tänkte inte på att du skrev att du var döv på höger örat, ber om ursäkt för det. men vänster örat som du säger har ned satt hörsel o tinutus på kan du kanske prova med akupunktur för kan var en hjälp på vägen att slippa susningar i örat. jag själv hade tinutus och har tagit hjälp med dessa nålar som har hjälpt mig. lycka till. :great:
Link to comment
Dela på andra sajter

Var hemma hos en kompis idag och han berättade vilken skräckis frun och döttrarna råkat ut för inne i stan

Dom var inne i en affär ca 40 meter från där bilen small när det hände

Dom blev då rädda och drog vidare till en affär längre ner på gatan och tror ni inte det small bara meter från butiken dom var i när killen sprängde sig själv strax utanför butiken

Snacka om att dom hade både dubbel tur och otur samtidigt

Dels vara på båda ställena när det small och dels båda gångerna klara sig utan skador.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Var hemma hos en kompis idag och han berättade vilken skräckis frun och döttrarna råkat ut för inne i stan

Dom var inne i en affär ca 40 meter från där bilen small när det hände

Dom blev då rädda och drog vidare till en affär längre ner på gatan och tror ni inte det small bara meter från butiken dom var i när killen sprängde sig själv strax utanför butiken

Snacka om att dom hade både dubbel tur och otur samtidigt

Dels vara på båda ställena när det small och dels båda gångerna klara sig utan skador.

Tur att man bor i förorten och håller sig där med. I Sigtuna finns inga självmordsbombare!

Efter Palme mordet har jag inte vågat min in till storstockholm! :ironi:

Så håll er borta från stockholm!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att man bor i förorten och håller sig där med. I Sigtuna finns inga självmordsbombare!

Efter Palme mordet har jag inte vågat min in till storstockholm! :ironi:

Så håll er borta från stockholm!

Där har du en annan koppling kanske eller bara en slump

Bilen exploderade 50 meter från där Palme mördades och på Olof Palmes Gata

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Lite tänkvärt att bomber sprängs nästan dagligen i Irak och det har de gjort i åratal - sen kriget där startade.

Fyrtio, femtio eller hundra döda varje dag, och många, oskyldiga, kvinnor och barn lemlästade, skadade för livet.

Där räknar man dagar där det inte sprängs och här orkar tidningarna knappt rapportera.

Nu har vi ett amatördåd i Stockholm, där förövaren var den enda som blev allvarligt skadat.

och tidningarna är fulla av skräckreportage och krigsrubriker.

Vad ska man tro och tänka?

Kanske att envar är sig själv närmast.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite tänkvärt att bomber sprängs nästan dagligen i Irak och det har de gjort i åratal - sen kriget där startade.

Fyrtio, femtio eller hundra döda varje dag, och många, oskyldiga, kvinnor och barn lemlästade, skadade för livet.

Där räknar man dagar där det inte sprängs och här orkar tidningarna knappt rapportera.

Nu har vi ett amatördåd i Stockholm, där förövaren var den enda som blev allvarligt skadat.

och tidningarna är fulla av skräckreportage och krigsrubriker.

Vad ska man tro och tänka?

Kanske att envar är sig själv närmast.

Man kan tänka så här (Jag gör det):

Man är sig själv närmast, och:

Det har större nyhetvärde att det hände i Stockholm, än att samma sak händer dagligen i Bagdad...

Tänk tillexempel att det snöar i Stockholm och i Bangkok imorgon, vilken stad hamnar på världsnyheterna?

Nu är vi med på de Muslimska(enligt alla rapporter jag hört) terroristernas karta, och Jag tror inte det tar slut med detta, utan bara en början.

Hörde på radion i Bangkok (88MHz) att polisen i England gjort några ingripanden idag, med anledning av terrordåden i Stockholm. Det talar emot att det var en ensam "amatör" som dog.

Jag tänker också lite såhär "Man skall inte kacka i eget bo"...

Jag menar, hitills har Sverige varit en fristad för vissa Terrorister/Frihetskämpar (PULO) men nu får de nog stå ut med ett hårdare tryck från SÄPO, samt riskera utlämning, mot att vi får "våra terrorister" hitsända.

Sverige och Thailand medlemmar i samma klubb, tyvärr en strax världstäckande klubb där medlemskapet bara kräver att man irriterat nån grupp av religiösa fanatiker.

Släppa in fler Irakier än EU+ USA+ Kanada och sen låta dem lalla runt utan sysselsättning och ansvar, men med "avlöning" för att vara i Sverige, vad säger man? Somnamna...

(Thai radion rapporterade att mannen var Irakier, jag har inte kollat)

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan tänka så här (Jag gör det):

Man är sig själv närmast, och:

Det har större nyhetvärde att det hände i Stockholm, än att samma sak händer dagligen i Bagdad...

Tänk tillexempel att det snöar i Stockholm och i Bangkok imorgon, vilken stad hamnar på världsnyheterna?

Nu är vi med på de Muslimska(enligt alla rapporter jag hört) terroristernas karta, och Jag tror inte det tar slut med detta, utan bara en början.

Hörde på radion i Bangkok (88MHz) att polisen i England gjort några ingripanden idag, med anledning av terrordåden i Stockholm. Det talar emot att det var en ensam "amatör" som dog.

Jag tänker också lite såhär "Man skall inte kacka i eget bo"...

Jag menar, hitills har Sverige varit en fristad för vissa Terrorister/Frihetskämpar (PULO) men nu får de nog stå ut med ett hårdare tryck från SÄPO, samt riskera utlämning, mot att vi får "våra terrorister" hitsända.

Sverige och Thailand medlemmar i samma klubb, tyvärr en strax världstäckande klubb där medlemskapet bara kräver att man irriterat nån grupp av religiösa fanatiker.

Släppa in fler Irakier än EU+ USA+ Kanada och sen låta dem lalla runt utan sysselsättning och ansvar, men med "avlöning" för att vara i Sverige, vad säger man? Somnamna...

(Thai radion rapporterade att mannen var Irakier, jag har inte kollat)

MVH Tommy

Ingripandena i England är i den bostad han hade när han studerade i England nyligen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Profil

Taimour-Abdulwahab-28-år.jpg Taimour Abdulwahab, född 1981-12-12. Mantalsskriven i Tranås.

Taimour var född i Bagdad, Irak och kom tillsammans med syskon och hans föräldrar till Sverige 1992. Då var han 11 år gammal och knappast en jihadist. Men väl svensk medborgare efter en tid. Familjen bosatte sig i Tranås. Grundskolan spenderades i antingen Junkaremålskolan och Ängarydsskolan. Han gick sedan på Holavedsgymnasiet med examensår 2001. Samma år flyttade han till Luton, Bedfordshire i England för att studera till naprapat (physical therapy)på University of Bedfordshire. Han tog examen 2004. Samma år gifte han sig i England och har fått två döttrar, 3,5 år och 1,5 år gamla. Familjen ska bo i Hässelby enligt uppgift. Han var dock skriven hos föräldrarna i Tranås.

Men en fru dög inte. Det skulle vara en till. I år registrerade han sig på muslima.com, en dejtingsajt. Där la han upp följande profiltext och efterlysning:

I want to get married again, and would like to have a BIG family. My wife agreed to this. I am looking for a practecing muslim, sunni, love children and wants to please Allah before me. Ecenomically, am ok. I cant say am rich, but alhamdolillah not poor. When I have extra money I give for the needy. Which as well is important that you not going to mind that. In the future, am looking for to move to a arabic country and settle down there … Hope you are a strong beliver and striving for jannah, if you are. Get in touch please, wsalamo alekom.

“Looking for a practecing girl, to join a lovely family and make it bigger. Looking for someone to accept the deen of Allah as it is and dont have anything against to be second wife. I will Inshallah be equal to both in everything. As the prophet SAW sed, merry them for their religion, family, money and beauty. I’am looking mostely for religion… If you have one or more of what the prophet recomend, please get in touch.

JazAllah kher”

Källa

http://politisktinkorrekt.info/2010/12/12/idag-fyllde-sjalvmordsbombaren-29-ar/

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för länken Nerike, mycket intressant!

Ja, jag fattar att den är färgad, men kan sålla själv, läs den om ni vill få en annorlunda synvinkel på Bombmannen.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...