Guest wille Inlagd December 11, 2010 Dela Inlagd December 11, 2010 Nyss hemkommen från ett kortare besäk på den laotiska landsbygden tänkte jag som vanligt spamma forumet med en bildtråd. Ni får ursäkta inflationen, men jag kor på. Idagär det också tänkt att Thalat och inte bilderna i sig skall stå i fokus så jag satsar på kvantitet over kvalitet. Resans mål var Thalat som ligger ett par timmar utanfor Vientiane. Väl där installerades man på ett ett helt ok hotell med såväl varmvatten somfungerande wifi, man får vara glad over det lilla. Hotellet låg precis bredvis stadens stolthet - deras bro. Det var kring bron allting hände. Floden och den närliggande dammen stod for det mesta av det som serverades i matväg. frukost,lunch, middag och en massa Beer Lao inmundigades här. Kändes som livet i Thalat bäst kan beskrivas som livet på en moppe. Inte helt tacksam att fota men, men. Morgondimman var riktigt charmig. På väg mot ingenstans som det kändes. En mkt trevlig snubbe som agerade lite lokalguide for en stund. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd December 11, 2010 Dela Inlagd December 11, 2010 Dammen Båtresturant som sett bättre dagar tror jag. På kvällarna var det Boule som spelades overallt. Boule och bira - värre kombinationer finns ju... Olsnacksen lämnade en del ovrigt att onska. Jordnotterna kom blandade med färsk anka och ankblod. Inte jättegott faktiskt.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd December 11, 2010 Dela Inlagd December 11, 2010 Underbara bilder Wille å den med dubbel dörren och fönstret blev min favorit denna gången. Såg ut som en oljemålning. Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Hult Inlagd December 11, 2010 Dela Inlagd December 11, 2010 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd December 11, 2010 Dela Inlagd December 11, 2010 slut på plusen så det blir en När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd December 11, 2010 Dela Inlagd December 11, 2010 Med alla mopedister så blev det till att träna panoreringar. Svårt tycker jag. Under min promenad blev jag inbjuden på Beer Lao hos varannat hus man passerade. Funderade ett tag på att passa på att klippa mig men tänkte till slut om. Men att hamna på sjukhuset här hade nog bjudit på trevligt sällskap iaf. En stor antenn är nyckeln till lycka! Lyckades nästa trampa ihjäl denna lilla stackare som låg mitt ute på vägen. Ett litet charmtroll Man behovde aldrig vara torstig då små trevliga olbarer låg tätt utmed vägen. Byns skola såg inte så inbjudande ut och med tanke på alla ungar som man såg utanfor skolområdet var det oklart om taggtrådsstängslet skulle hålla ungar inne eller ute från skolan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd December 11, 2010 Dela Inlagd December 11, 2010 Sen blev det dags att promenera till down town Thalad - metropolernas metropol. Denna dam forsokte gifta bort sin dotter till mig. For ovrigt en av tre giftemålsforslag levererat av halvdesperata mammor under 24 timmar i Thalat. Forslag nummer 2. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd December 11, 2010 Dela Inlagd December 11, 2010 Världen skonaste gamla gumma vinkade in mig från vägen och holl sedan vad jag antar var en 20 minuters predikning om något jag absolut inte forstod. Kolla in rullstolen. Necessity is the mother of invention brukar man väl säga. Vädret var riktigt skont så man kunde glida runt mitt på dagen utan att svettas sonder - soft. Gammalt moter nytt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd December 11, 2010 Dela Inlagd December 11, 2010 Kanontråd Wille ge oss MEEEEEEER! Mvh Svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd December 11, 2010 Dela Inlagd December 11, 2010 Bara några bilder for att slå ett slag for att besoka Laos - väl värt tid, energi och pengar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 11, 2010 Dela Inlagd December 11, 2010 Underbara bilder tyvärr slut på + men det kommer Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd December 11, 2010 Dela Inlagd December 11, 2010 Jättefina bilder Wille!! Man blir helt klart sugen på ett besök. Körde ni in med egen bil eller ni hyrde nån form av taxi?? / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd December 11, 2010 Dela Inlagd December 11, 2010 Kanonbilder! Satan vad avundsjuk man blir! Vissa lirare bara glider omkring med sin kamera i sjyssta miljöer hela dagarna.. och får betalt! Måste finnas någonstans man kan skicka ett brev och klaga! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd December 11, 2010 Dela Inlagd December 11, 2010 härliga bilder!nu blir man ju sugen att åka dit under nästa resa i vinter. memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jannef Inlagd December 11, 2010 Dela Inlagd December 11, 2010 Fina bilder! Ser inte ut att vara någon trängsel precis. Väntar på mera bilder. //Janne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bullerobang Inlagd December 11, 2010 Dela Inlagd December 11, 2010 Underbara bilder . Det är sådant här som förgyller dagen och gör en glad Förövrigt så är bilden med dörren o fönstret ett mästerverk av hög klass specielt som man ser personen i fönstret också... L" because it has a Led Ling in the flont Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd December 11, 2010 Dela Inlagd December 11, 2010 Tack for all positiv respons - uppskattas mkt. Jättefina bilder Wille!! Man blir helt klart sugen på ett besök. Körde ni in med egen bil eller ni hyrde nån form av taxi?? / Joe Nja, var där via jobbet så jag hade en bil till forfogande. Kanonbilder! Satan vad avundsjuk man blir! Vissa lirare bara glider omkring med sin kamera i sjyssta miljöer hela dagarna.. och får betalt! Måste finnas någonstans man kan skicka ett brev och klaga! Visst är det så men nackdelen är att det sliter, är ganska ensamt och suger att vara iväg från familjen så mkt. Drommer våta drommar om ett stillasittandes kontorsjobb 9-5 just nu (men det går nog over). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd December 11, 2010 Dela Inlagd December 11, 2010 Kanonbilder! Satan vad avundsjuk man blir! Vissa lirare bara glider omkring med sin kamera i sjyssta miljöer hela dagarna.. och får betalt! Måste finnas någonstans man kan skicka ett brev och klaga! Håller me buzzen tusan secket gott liv pojkspoligen har å så vill han flytta till svedala När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd December 11, 2010 Dela Inlagd December 11, 2010 ...CUT... Ett litet charmtroll ...CUT... Vilka härligt djupa ögonbrunnar det charmtrollet hade Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 12, 2010 Dela Inlagd December 12, 2010 Härliga bilder wille.. får ju en att längta till landet... "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 Har tydligen missat en del i din fantastiska serie ”Till fots” Men fick nu en trevlig läsning till lunchen. Slut på + får bli en sån här Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PeeBee Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 Super fina bilder Men var är bilden på giftemålsförslag nr 3 PeeBee Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 Otroligt fina bilder. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 17, 2010 Dela Inlagd December 17, 2010 Vissa lirare bara glider omkring med sin kamera i sjyssta miljöer hela dagarna.. och får betalt! Är det verkligen möjligt - otroligt! Det är sådant här som förgyller dagen och gör en glad Instämmer till fullo - karma i floder! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu