Jump to content
IGNORERAD

Var man kan träffa sin blivande tjej


Nerike

Recommended Posts

Hon är inte sämre som människa men har gjort sämre val, eller menar du att alla i en by som är precis lika fattiga säljer sina kroppar?

Så sluta lägg in vad du tror att jag tycker om människor för du gör bara bort dig (där förståndet tar slut tar nävarna vid)!

Vad menar du med "men har gjort sämre val"? Har du varit i en liten by i Isaan någon gång? Jag har varit mycket i byn och det finns inte många tjejer mellan cirka 18-25 år där, men vad dom är och gör vet jag ej.

Tror du det går att välja och vraka mellan olika välavlönade jobb i en liten by i Isaan så att du kan försörja dig själv och 2 söner på 4 och 7 år när fadern till barnen stuckit?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 219
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    57

  • ban99arne

    14

  • Baa

    13

  • PUTTE

    12

Mest aktiva i denna tråd

???

Du skriver att de INTE svälter i ordets rätta bemärkelse!

Sedan svarade du JA på att du trodde folk svalt i Thailand!

Detta är två helt olika svar, två motsatser och ändå så är det jag som inte fattar :huh: (är väl inte lönt att skriva ett frågetecken).

Vad exakt är det som du inte förstår?Jag säger att tjejer i väldigt många fall väljer att jobba i bar för att kunna försörja sin familj=sina eventuella barn.Ja exakt dom kommer inte i ordets rätta bemärkelse=svälta.Men kanske inte långt ifrån?Vad är det du inte förstår?Tror du inte att det är på detta vis eller tycker du att jag har fel? Kanske förstår du inte hur jag uttrycker mig i skrift? Om nu nån annan råkat läsa det jag skrivit frågar jag er?Är jag så otydlig som baboo menar? :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du med "men har gjort sämre val"? Har du varit i en liten by i Isaan någon gång? Jag har varit mycket i byn och det finns inte många tjejer mellan cirka 18-25 år där, men vad dom är och gör vet jag ej.

Tror du det går att välja och vraka mellan olika välavlönade jobb i en liten by i Isaan så att du kan försörja dig själv och 2 söner på 4 och 7 år när fadern till barnen stuckit?

Nej har inte varit i nån liten by i Isaan!

Klart att de måste resa i väg på jobb om det inte finns jobb där de bor (så är det väl i hela världen) men att alla de tjejer som inte kan hitta jobb i sina hembyar och reser därifrån betyder ju inte att de har börjat hora, för då hade det funnits massvis av miljoner horor i Thailand, men iofs så är det väl den bilden många målar upp och vill ha, att alla Thailändskor är horor!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad exakt är det som du inte förstår?Jag säger att tjejer i väldigt många fall väljer att jobba i bar för att kunna försörja sin familj=sina eventuella barn.Ja exakt dom kommer inte i ordets rätta bemärkelse=svälta.Men kanske inte långt ifrån?Vad är det du inte förstår?Tror du inte att det är på detta vis eller tycker du att jag har fel? Kanske förstår du inte hur jag uttrycker mig i skrift? Om nu nån annan råkat läsa det jag skrivit frågar jag er?Är jag så otydlig som baboo menar? :huh:

Med en normal ordförståelse så är det ingen fara att du framstår som otydlig.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det kan jag eftersom jag vet vilka värderingar jag har, eller menar du att alla fattiga i Thailand säljer sina kroppar? Om inte så måste det betyda att de har olika värderingar!

Det här är nog lite för svårt för Er men jag skall försöka hjälpa Er.

Låt oss bena ut det hela.

1. Nej, jag menar inte att alla fattiga i Thailand prostituerar sig om det nu är det som Ni kallar att sälja sina kroppar.

En del kanske saknar förutsättningar och andra väljer ett annat livsöde.

2. Era värderingars påverkan på de livsval som Ni kan utsättas för kan Ni bara spekulera i såvida Ni inte verkligen utsätts för dem.

Många som dräpt någon trodde säkert inte att de var kapabla till detta innan de hamna i en situation som ledde fram till handlandet.

En del påstår att de aldrig skulle äta människokött men om de verkligen kommer att göra det eller svälta ihjäl är det ju ingen som vet förrän de antingen gjort det eller dött.

Därför är Ert kategoriska resonemang bara trams och något som Ni själva eg borde begripa.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad exakt är det som du inte förstår?Jag säger att tjejer i väldigt många fall väljer att jobba i bar för att kunna försörja sin familj=sina eventuella barn.Ja exakt dom kommer inte i ordets rätta bemärkelse=svälta.Men kanske inte långt ifrån?Vad är det du inte förstår?Tror du inte att det är på detta vis eller tycker du att jag har fel? Kanske förstår du inte hur jag uttrycker mig i skrift? Om nu nån annan råkat läsa det jag skrivit frågar jag er?Är jag så otydlig som baboo menar? :huh:

Jag förstår inte att du i ett inlägg säger att de inte svälter och i ett annat inlägg att de svälter!

Men vi provar en gång till: Tror du att det finns folk som svälter på riktigt, alltså i ordets rätta bemärkelse i Thailand ?

Men nu ändrade du lite i detta svar och la till att de kanske inte långt i från svälter!

Jag har flera gånger nu skrivit att jag hade själv oxå sålt min kropp om mina barn svalt men inte gjort det om de inte svultit!

Iofs så är detta ett Thai-forum men va fan är en självklarhet att kvinnor i Thailand skall sälja sex eller varför blir det ett så enormt motstånd när jag tycker att man inte skall sälja sex?

Jag känner folk som säljer sex och de gör det inte för att de måste utan för att de trivs med det och det har blivit en del av deras livstil.. självklart får de göra detta för mig.. detta har jag inget i mot alla gör som de vill med sina liv... men att vända det till att de måste sälja sex är helt enkelt inte sant (förutom trafficking som jag nämde som exempel tidigare)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med en normal ordförståelse så är det ingen fara att du framstår som otydlig.

Jaha!!

Men då kanske du kan svara på om han ansåg att folk svalt i Thailand eller inte svalt i Thailand, vilket av hans två olika svar var det han menade?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha!!

Men då kanske du kan svara på om han ansåg att folk svalt i Thailand eller inte svalt i Thailand, vilket av hans två olika svar var det han menade?

Nä det är inte direkt svalt i Thailand, även om det kan vara lite kyligt så här års om det är det du nu menar med ditt ständiga SVALT

Jo jag skrev att enda gången jag skulle kunna tänka mig att hora var om mina barn svalt (inte mätta dem utan om de SVALT) och då svarade en del med att de "typ" svalt vilket jag inte tror att de gör (svälter alltså) men har ni några länkar om Thailändskor som svalt men räddade sig genom horeri så länka gärna!

Eller har någon svalt något, satt i halsen kanske?...när de svalde.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är nog lite för svårt för Er men jag skall försöka hjälpa Er.

Låt oss bena ut det hela.

1. Nej, jag menar inte att alla fattiga i Thailand prostituerar sig om det nu är det som Ni kallar att sälja sina kroppar.

En del kanske saknar förutsättningar och andra väljer ett annat livsöde.

2. Era värderingars påverkan på de livsval som Ni kan utsättas för kan Ni bara spekulera i såvida Ni inte verkligen utsätts för dem.

Många som dräpt någon trodde säkert inte att de var kapabla till detta innan de hamna i en situation som ledde fram till handlandet.

En del påstår att de aldrig skulle äta människokött men om de verkligen kommer att göra det eller svälta ihjäl är det ju ingen som vet förrän de antingen gjort det eller dött.

Därför är Ert kategoriska resonemang bara trams och något som Ni själva eg borde begripa.

MVH/BanArne

1. Bra då tycker vi lika!

2. Jo om mina barn svalt så skulle jag prostituerar mig för att försörja dem. Om någon skulle utsätta min familj för sådant våld att jag trott att det skulle riskera vårat liv eller hälsa så skulle jag använda så mycket våld som krävs för att försvara oss även om det betydde den andres död. Jag hade inte haft några problem med att några problem med att äta människokött om nöden hade krävt det!

Du påstår att mitt resonemang är trams men jag vet efter det att jag varit i olika pressade situationer i mitt liv där jag gjort de rätta valen, jag är även utbildad till att överleva i pressade situationer eftersom det ibland ingår i mitt jobb!

Så vad jag begriper är att jag är ganska säker på vad jag tycker och hur jag skulle agera :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det är inte direkt svalt i Thailand, även om det kan vara lite kyligt så här års om det är det du nu menar med ditt ständiga SVALT

Eller har någon svalt något, satt i halsen kanske?...när de svalde.

Som sagt där hjärnan tar slut där tar ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det är inte direkt svalt i Thailand, även om det kan vara lite kyligt så här års om det är det du nu menar med ditt ständiga SVALT

Eller har någon svalt något, satt i halsen kanske?...när de svalde.

http://www.google.se/search?source=ig&hl=sv&rlz=&=&q=svalt+i+hj%C3%A4l&btnG=S%C3%B6k+p%C3%A5+Google&aq=f&oq=

Där har du några hundra artiklar om "svalt ihjäl"

Link to comment
Dela på andra sajter

Svara enkelt!

Tror du att det finns Thailändskor som jobbar i bar för att deras barn svälter?

Ja eller Nej?

Så om ditt barn inte kan gå i skolan då den måste hjälpa till för att få ihop pengar till hushållet. Ja, skolan är gratis i Thailand. Men skolmaterial, kläder, transport och mat är inte gratis. Men vafan! Du slipper iaf hora! Ungen svälter inte! Men om ungen blir sjuk? Vad händer då? Visst fan, du hade ju försäkring som täcker mediciner, sjukhusvistelse etc. Nej, visst fan! Ungen svälter ju inte! Så då behöver jag inte hora!

Jag vet med all säkerhet att du inte har otur när du tänker! :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

jag är även utbildad till att överleva i pressade situationer eftersom det ibland ingår i mitt jobb!

Måste var ett livsfarligt jobb du har??

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Bra då tycker vi lika!

2. Jo om mina barn svalt så skulle jag prostituerar mig för att försörja dem. Om någon skulle utsätta min familj för sådant våld att jag trott att det skulle riskera vårat liv eller hälsa så skulle jag använda så mycket våld som krävs för att försvara oss även om det betydde den andres död. Jag hade inte haft några problem med att några problem med att äta människokött om nöden hade krävt det!

Du påstår att mitt resonemang är trams men jag vet efter det att jag varit i olika pressade situationer i mitt liv där jag gjort de rätta valen, jag är även utbildad till att överleva i pressade situationer eftersom det ibland ingår i mitt jobb!

Så vad jag begriper är att jag är ganska säker på vad jag tycker och hur jag skulle agera :)

Ja trams är det men jag hade på känn att Ni på fullt allvar tror att Ni vet hur Ni verkligen skulle göra.

Exemplet ovan från Er är ju rent hypotetiskt såvida Ni inte verkligen dödat någon, Ni kan ju när det kommer till kritan bli rent handlingsförlamad av skräck trots Er fina utbildning.

Jag får väl nöja mig med att konstatera att vissa inte går att hjälpa.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste var ett livsfarligt jobb du har??

Kan vara livsfarligt så därför måste vi utbilda oss och även uppdatera vart fjärde år, jag jobbar inom oljesektorn vilket kan betyda oljerigg eller gasrigg eller bägge, förutom de risker som finns där så måste vi även utbilda oss på hur vi skall göra om helikoptern störtar tex och även hur man gör när man ligger ute i havet och plaskar bland höga vågor i iskallt vatten!

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.google.se...Google&aq=f&oq=

Där har du några hundra artiklar om "svalt ihjäl"

Mitt inlägg syftade på dina ständiga upprepningar om att svälta ihjäl.

Att barn svälter ihjäl i byarna är mig veterligen inget vanligt fenomen, men att folk har det fattigt och att mödrar till och med tvingas prostituera

sig för att ge ett drägligare liv kan väl inte var något nytt för dig?.

Det är den tragiska sanningen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte att du i ett inlägg säger att de inte svälter och i ett annat inlägg att de svälter!

Men vi provar en gång till: Tror du att det finns folk som svälter på riktigt, alltså i ordets rätta bemärkelse i Thailand ?

Men nu ändrade du lite i detta svar och la till att de kanske inte långt i från svälter!

Jag har flera gånger nu skrivit att jag hade själv oxå sålt min kropp om mina barn svalt men inte gjort det om de inte svultit!

Iofs så är detta ett Thai-forum men va fan är en självklarhet att kvinnor i Thailand skall sälja sex eller varför blir det ett så enormt motstånd när jag tycker att man inte skall sälja sex?

Jag känner folk som säljer sex och de gör det inte för att de måste utan för att de trivs med det och det har blivit en del av deras livstil.. självklart får de göra detta för mig.. detta har jag inget i mot alla gör som de vill med sina liv... men att vända det till att de måste sälja sex är helt enkelt inte sant (förutom trafficking som jag nämde som exempel tidigare)!

Jag läste lite på din blogg och lite av dina gamla inlägg på forumet.Jag ska nu säga att du antagligen trollar eller är en nutida version av http://sv.wikipedia.org/wiki/Baron_von_M%C3%BCnchhausen Lycka till i framtiden :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja trams är det men jag hade på känn att Ni på fullt allvar tror att Ni vet hur Ni verkligen skulle göra.

Exemplet ovan från Er är ju rent hypotetiskt såvida Ni inte verkligen dödat någon, Ni kan ju när det kommer till kritan bli rent handlingsförlamad av skräck trots Er fina utbildning.

Jag får väl nöja mig med att konstatera att vissa inte går att hjälpa.

MVH/BanArne

Nej har aldrig dödat någon men blivit attackerad både med kniv (ett par gånger) och en gång med pistol och har då gjort precis så som jag tidigare tänkt att jag skulle göra, och hade det krävts då så hade jag inte haft några problem med att döda någon heller, ett ganska enkelt val om någon utsätter din familj, eller vad menar du att det finns för alternativ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej har aldrig dödat någon men blivit attackerad både med kniv (ett par gånger) och en gång med pistol och har då gjort precis så som jag tidigare tänkt att jag skulle göra, och hade det krävts då så hade jag inte haft några problem med att döda någon heller, ett ganska enkelt val om någon utsätter din familj, eller vad menar du att det finns för alternativ?

WOOOOOOW VI HAR RAMBO HÄR :av-109998::av-109998: TRODDE DE VA NÅT VIRUS ETT TAG :sFduh::sFduh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste lite på din blogg och lite av dina gamla inlägg på forumet.Jag ska nu säga att du antagligen trollar eller är en nutida version av http://sv.wikipedia.org/wiki/Baron_von_M%C3%BCnchhausen Lycka till i framtiden :great:

Jo att du får använda wikipedia för att beskriva saker förstår jag! Skit i samma men jag fick aldrig något svar på om folk svalt eller inte i Thailand men du kan vara lugn du behöver inte svara!

Link to comment
Dela på andra sajter

WOOOOOOW VI HAR RAMBO HÄR :av-109998::av-109998: TRODDE DE VA NÅT VIRUS ETT TAG :sFduh::sFduh:

ÖÖhh?

Tror att många här har blivit attackerade och eftersom ni skriver här så betyder det att ni överlevde eller menar du på fullt allvar att du aldrig kommit i bråk, blivit rånad, blivit attackerad eller liknande i ditt liv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vara livsfarligt så därför måste vi utbilda oss och även uppdatera vart fjärde år, jag jobbar inom oljesektorn vilket kan betyda oljerigg eller gasrigg eller bägge, förutom de risker som finns där så måste vi även utbilda oss på hur vi skall göra om helikoptern störtar tex och även hur man gör när man ligger ute i havet och plaskar bland höga vågor i iskallt vatten!

Har du jobbat mycket "offshore"? då menar jag inte på någon rigg som ligger förtöjd i någon fjord eller varv?

Jag gick motsvarande kurs som om du gått i slutet på 80-talet (var meningen att jag skulle börja jobba för dåvarande Consafe)men det blev inget av det, sitta uppe på en brygga på en plattform som ligger stilla och titta ut är inget jobb för mig!

Sitter hellre stilla på en brygga och ser till att saker flyttas. ;)

Ps glömde att lägga till.jag var nog sjuk den dagen man fick lära sig mcIver och Rambo grejerna.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

GÅ Å LÄGG DIG NU!!!!! VERKAR SOM DU HAR HÖÖÖÖÖG FEBER FÖR DÅ KAN MAN BÖRJA YRA,FANTISERA ,SE DEMONER M.M M.M M.M...GO NATT Å HOPPAS PÅ FEBERN LÄGGER SIG :av-109998:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...