Jump to content
IGNORERAD

Var man kan träffa sin blivande tjej


Nerike

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Tråden har fullständigt blivit kapad av de som diskuterar fattiga barn och orsaker till prostitution mm.

Själv har jag inte raggat några thaidamer på åratal eftersom jag inte har känt något

behov då jag numera har en sambo som jag trivs med.

Men under några år lade jag ner en hel del tid och kraft på att uppvakta damer

i syfte att hitta en dam att leva lyckligt med i framtiden.

Visst var jag kräsen av mig, men det hoppas jag att även damerna var ;):huh:

Men nog borde väl några i Thailand nu bosatta herrar kunna komma med lite goda tips om var en

hederlig svensk snubbe kan träffa trevliga thailändskor som skulle kunna vara ”marriage material”.

Förr i tiden kunde man i Bangkok träffa trevliga tjejer på bl.a. AUA och vid Swimmingpool-klubbar,

Tennisbanor, utanför bion, vid nöjesfält, konserter, frisörsalonger, departmentstores, Lumpini Park,

snabbmatsrestauranger, vid kafeerna som ligger i nära anslutning till högskolorna och

faktiskt även vid olika tempel eller varför inte vid receptionen när man checkar in på hotellet.

Om man bara var hel och ren och inte snorfull,

och orkade man bara visa normalt hyfs och kommunicerade lite uppskattandemed kvinnorna

så var möjligheterna i stort sett obegränsade vad jag kan komma ihåg från den

tiden då jag ”raggade” thai-brudar.

Inte behövde man vara tvålfager heller för att lyckas dra till sig ett visst intresse

från damerna som inte var nödbedda för en date.

Rubriken i tråden frågar ju var man kan träffa sin blivande flickvän (fru),

men är det nu bara så att man bara vill hitta en lydig och leende madrass under semestern

så kan man naturligtvis göra som latmaskarna till män föredrar – dvs att fortsätta att sitta på

arslet med en chang i näven, och sedan låta sig bli uppraggad av någon mer eller mindre

desperat dam i ekonomisk knipa.

Mvh

SN

Jäklar vad långt inlägg.

Frågan bör väl egentligen heta "Var kan en blivande tjej hitta mig?"

Och svaret blir då: Där man befinner sig

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 219
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    57

  • ban99arne

    14

  • Baa

    13

  • Soengsang

    12

Mest aktiva i denna tråd

Men nog borde väl några i Thailand nu bosatta herrar kunna komma med lite goda tips om var en

hederlig svensk snubbe kan träffa trevliga thailändskor som skulle kunna vara ”marriage material”.

Elementärt... Tjejer kan man givetvis träffa överallt där det finns tjejer.

Har man som västerländsk kille bara normalt tålamod samt ett uns social begåvning så ska det inte vara några problem att hitta "marriage material" någonstans i Thailand.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Elementärt... Tjejer kan man givetvis träffa överallt där det finns tjejer.

Har man som västerländsk kille bara normalt tålamod samt ett uns social begåvning så ska det inte vara några problem att hitta "marriage material" någonstans i Thailand.

Hej,

Elementärt, - ja visst, för dig och mig och många fler,

men likväl finns mängder av karlar som behöver tips och hjälp

i relationen till det motsatta könet eller en guide till var och hur man

kan träffa och umgås med dessa "märkliga varelser" som brukar kallas för kvinnor.

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jäklar vad långt inlägg.

Frågan bör väl egentligen heta "Var kan en blivande tjej hitta mig?"

Och svaret blir då: Där man befinner sig

Vackra, intelligenta och på andra vis attraktiva kvinnor både vill och förväntar

sig att bli uppvaktade av män – och må sedan bäste man vinna hennes gunst och kärlek.

Män som av olika anledningar inte ställer upp på denna lek och tävling,

och istället slår sig till ro och ser sig som en kvinna som ska bli

ompysslad, kurtiserad och ”uppraggad” – ja han lär också till slut bli uppraggad,

men då av de kvinnor som av olika orsaker har ratats av de män som istället är utrustade

med en jakt och tävlingsinstinkt.

Således får de flesta karlar en partner till slut,

men kanske inte den som de från början hade önskat sig?

Mvh

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Citat "Vackra, intelligenta och på andra vis attraktiva kvinnor både vill och förväntar

sig att bli uppvaktade av män – och må sedan bäste man vinna hennes gunst och kärlek. "

Alltså påstår Du att min fru är "ful,ointelligent och på andra vis oattraktiv" eftersom att det hon som valde mig !

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Citat "Vackra, intelligenta och på andra vis attraktiva kvinnor både vill och förväntar

sig att bli uppvaktade av män – och må sedan bäste man vinna hennes gunst och kärlek. "

Alltså påstår Du att min fru är "ful,ointelligent och på andra vis oattraktiv"

eftersom att det hon som valde mig !

Poffa

Om du inte hade något att säga till om i valet av hennes partner så

kanske det är så - men om det vet jag inget eftersom jag aldrig har

träffat vara sig dig eller henne.

Sedan är ju det här med "skönhet" en smaksak.

Är ni båda nöjda med varandra så kan jag bara grattulera till ett gott val av din fru.

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat "Vackra, intelligenta och på andra vis attraktiva kvinnor både vill och förväntar

sig att bli uppvaktade av män – och må sedan bäste man vinna hennes gunst och kärlek. "

Alltså påstår Du att min fru är "ful,ointelligent och på andra vis oattraktiv" eftersom att det hon som valde mig !

Poffa

Kan han mena tvärt om kanske. Dvs att män som inte blir uppraggade är fula, ointellegenta och oattraktiva eftersom de själva måste jaga?

Och hur blir det i mitt fall. Jag och Alisa blev introducerade för varandra av en uber-gay polare till mig. Betyder det att vi är misslyckade båda två?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte hade något att säga till om i valet av hennes partner så

kanske det är så - men om det vet jag inget eftersom jag aldrig har

träffat vara sig dig eller henne.

Sedan är ju det här med "skönhet" en smaksak.

Är ni båda nöjda med varandra så kan jag bara grattulera till ett gott val av din fru.

Mvh

SN

Varför skulle det ha varit bättre om det var jag som valde henne i stället för tvärtom.

En så stockkonservativ inställning om att mannen skulle vara överhuvud och förmer än damen var länge sen jag läste.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Kan han mena tvärt om kanske.

Dvs att män som inte blir uppraggade är fula, ointellegenta och oattraktiva eftersom de själva måste jaga?

Och hur blir det i mitt fall. Jag och Alisa blev introducerade för varandra av en uber-gay polare till mig. Betyder det att vi är misslyckade båda två?

Visst är det lättare att få "napp" om man till det yttre är en adonis.

Dessa välskapta herrar brukar också vanligtvis var ganska kräsna av sig.

Att du och din fru blev introducerade för varandra av en tredje "respekterd" part

brukar vara ett vinnande koncept när man ska hitta en lämplig partner.

Men jag antar att det inte var klappat och klart i och med detta,

utan att det krävde en viss arbetsinsats och en hel del uppvaktande från din sida

innan ni blev ett "par".

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Varför skulle det ha varit bättre om det var jag som valde henne i stället för tvärtom.

En så stockkonservativ inställning om att mannen skulle vara överhuvud och förmer än damen

var länge sen jag läste.

Poffa

Det är nog du som lägger värderingar i om man bör bli uppraggad eller tvärt om.

Var har du läst det fetstila påståendet, om jag får fråga?

Eller är det taget helt ur luften?

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kan han mena tvärt om kanske. Dvs att män som inte blir uppraggade är fula, ointellegenta och oattraktiva eftersom de själva måste jaga?

Och hur blir det i mitt fall. Jag och Alisa blev introducerade för varandra av en uber-gay polare till mig. Betyder det att vi är misslyckade båda två?

Nja, det betyder väl att du är gay (unter-gay) eller i bästa fall katoey.

Skyltar behövs ej :ironi: ..hur tolkar man detta nu, då?:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det så att det är mannen eller hannen, för den delen oxå, som spänner musklerna, fjädrar upp sig och inviterar, det vi kallar "raggning".

Men att tro något annat än att det är kvinnan som syvendes och sidst avgör och väljer - måste vara en stor villfarelse.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Nja, det betyder väl att du är gay (unter-gay) eller i bästa fall katoey.

Skyltar behövs ej :ironi: ..hur tolkar man detta nu, då?:crazy:

Är man bara tydlig i sin läggning och inte ger felaktiga signaler så går det helt utmärkt

att vara nära kompis med en gay-kille. En av mina bästa polare som jag har känt och

umgåtts med i snart 30 år är gay (dock inte feminin).

Men han vill han inte komma ur garderoben och leva som en gay-kille,

och det är väl lite tråkigt för honom eftersom han får gå omkring singel och ensam.

Han vet dock att jag vet, och att även andra kompisar vet (eller anar),

för det har liksom inte saknas erbjudande av intresserade damer,

men ingen av dessa har intresserat honom.

Han har sedan många år lagt locket på och han vägrar att diskutera hur det förhåller sig.

Jag förmodar att han är rädd för att det ska bli negativa reaktioner,

vilket jag tror är en överdriven oro.

Killen är ju densamma även om han inte dras till kvinnor, vilket jag har berättat för honom.

Själv bryr jag mig inte om han gillar ”dick”, i alla fall så länge jag får ha min ifred.

En bra och pålitlig kompis är han i alla fall.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det betyder väl att du är gay (unter-gay) eller i bästa fall katoey.

Skyltar behövs ej :ironi: ..hur tolkar man detta nu, då?:crazy:

Att du gått och fått en liten virtuell crush på mig nu?

För övrigt tror jag stenhårt på strategin att ha en gaypolare som wing man när man är ute på stan.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Att du gått och fått en liten virtuell crush på mig nu?

För övrigt tror jag stenhårt på strategin att ha en gaypolare som wing man när man är ute på stan.

Tydligen drar dom till sig brudar di dära gejsrarna.

Har inte fått virtuell crush på dig...bara på din gay polare :crazy:

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Att du gått och fått en liten virtuell crush på mig nu?

För övrigt tror jag stenhårt på strategin att ha en gaypolare som wing man när man är ute på stan.

Eller är det bara så att det är gejj att ha tjej :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Kanske det mesta har tidigare behandlats i denna fråga. För egen del har inte internetdating fungerat,många nitar. Däremot om man frågar runt i bekantskapskretsen om någon vet någon som vill träffa en partner.I mitt fall har det inte blivit en thailändsk tjej, utan en från Filippinerna,kanske därför lite passiv här på sidan.Men kanske mest för att slippa de självutnämnda lustigkurrar och pessimistkonsulter som florerar här

Link to comment
Dela på andra sajter

Baboo, jag har spenderat minst lika mycket tid på Phuket som i Isaan och kan tala om att skillnaden för den fattigaste tredjedelen av folket knappt är märkbar någonstans i landet. Finns fler lyxpalats på Phuket än i Surin visst, men för de sämre ställda flertalet är skillnaden mot Isaan ringa eller ingen alls.

Så jag gissar att du inte sett någon misär i Isaan heller om du besökte den landsändan med samma glasögon, man ser den verklighet man vill.

Vad gäller frågan om jag inte ger någon mer bestående hjälp än mat så Jodå, men den mer långsiktiga hjälpen stannar oftast inom släkten. Har tyvärr inte råd att hjälpa alla jag möter.

Jag har ju inte varit i Isaan så det är säkert sant att de fattigaste är lika fattiga på Phguket som i Isaan!

Även om jag har fel glasögon på mig så hade jag inte klarat av att se denna misär med gräns till svält utan gjort allat vad jag kunnat för att förbättra för de drabbade!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...