Jump to content
IGNORERAD

Okey


oddtom

Recommended Posts

Okey!

Efter tre veckor i Chiang Mai måste den här tjuriga gubben erkänna det är ok här i norr.

Till o med bättre än ok.

Efter åtta vintrar i Thailand inspirerades jag av Håkans och Herr Changs guide om CNX.

Vi startade med att bo på H o HC favorit Prince Hotel,ett slitet hotel men trevlig personal.

Hyr nu en lägenhet på Riverside condo vid Ping River,fem minuter med tuktuk från centrum(60 baht).

Det finns allt man kan önska här vad gäller mat o dryck,trodde att jag skulle sakna havet men icke.

Alla jag pratade med innan vi bestämde oss för att åka hit sa att det är kallt här.

Shit va fel,här är det 20 grader på morgonen ca 30 på dagen torr värme skööönt.

Rekomenderar CNX.

Link to comment
Dela på andra sajter

All right spännande!

Vad, förutom klimatet, är det som gör området så speciellt? Vad har du fastnat för?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej oddtom

Vad trevligt att du också fått insikt om livet i norr. Hoppas på fler berättelser om ditt liv där och givetsvis bilder.

T ex hur du bor på Riverside och vad det kostar.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

All right spännande!

Vad, förutom klimatet, är det som gör området så speciellt? Vad har du fastnat för?

Okey NK,jag kan ta några exempel.

På våran dagliga promenad brukar vi göra ett stopp på ett litet matställe(kinesiskt),

där har vi beställt in öl och till det har vi fått snacks som vi bara måste ha.

Idag talade en engelsktalande kines om för oss att vi äter grisöron.

En annan händelse har med rädda ansiktet att göra.

Som vanligt när vi ska hem från centrum stoppar vi en tuktuk och frågar efter priset,40 baht sa han, normalt kostar det 60-100 baht och tar 5-10 min att åka. Jag frågade honom två gånger om han hittade R condo,no problem.

Efter 30 min stoppade jag honom och frågade igen om han hittade,no problem sa han och drog iväg,nu såg vi ställen som vi aldrig sett och började bli oroliga.

Efter ytterligare 20 min så blev jag desperat och stoppade honom och pekade på en byggnad och sa home.

Han smilade och sa I find yes.

Vem loosade face här?

post-3416-0-69935800-1291811910_thumb.jp

post-3416-0-69935800-1291811910_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej oddtom

Vad trevligt att du också fått insikt om livet i norr. Hoppas på fler berättelser om ditt liv där och givetsvis bilder.

T ex hur du bor på Riverside och vad det kostar.

Hej Håkan!

Tacj för din superbra guide om CM.Kan tala om för dig att Tuskers har ny ägare och att Boomerang har sporadiskt öppet.

Har dock inte varit i de kvarteren på ett tag,som du vet ändras det fort här.

Priset på condot är 15000 baht per månad på korttidshyrning,12000 om du hyr sex mån.Om man shoppar runt så finns det condos från 6000 och uppåt.Vi hyr två mån den här gången.

Har ett foto på en kär vän till NingNing.

post-3416-0-84506300-1291812833_thumb.jp

post-3416-0-84506300-1291812833_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Håkan!

Tacj för din superbra guide om CM.Kan tala om för dig att Tuskers har ny ägare och att Boomerang har sporadiskt öppet.

Har dock inte varit i de kvarteren på ett tag,som du vet ändras det fort här.

Priset på condot är 15000 baht per månad på korttidshyrning,12000 om du hyr sex mån.Om man shoppar runt så finns det condos från 6000 och uppåt.Vi hyr två mån den här gången.

Har ett foto på en kär vän till NingNing.

Så det är NingNing kompis häftigt. :great: Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och frugan har just återvänt till Pattis efter ett 5 dagarsbesök i Chiang Mai.

Vi blev helsålda på en musikkrog vid riverside, som heter Good view. Utsökt mat och fantastiskt bra musik som levererades av två band som spelade växelvis mellan 8 pm och 01 am.

Staden med sina 1,7 milj invånare är helt ok, men FY FAAN vilken dålig luft. Jag skulle aldrig kunna tänka mej att bo där pga den extremt dåliga luften.

Vi gick på två turistfällor, som jag vill avråda från:

Turen upp till templet på berget och en "kryssning" på floden.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dålig luft i Chinag mai? Bortsett ifrån när bönderna börjar elda palmlöv tycker jag den brukar vara bra med thailändska mått mätt. Är det något särskilt som har hänt nu och som gör den dålig?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det är NingNing kompis häftigt. :great: Maitan.

Jo Du!!!

Vi brukar sitta å apa oss tills.:whistle::whistle::whistle:

Han saknar mig har jag hört!!!:crazy::crazy::giggle:

men han är nog den ende som har koll på när jag kommer å går.

Sporadiskt Öppet på Boomerang låter konstigt.

Dom brukar ha stängt en dag i veckan..

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl sant att det ofta är dålig luft i Chiang Mai. Men är man som mig slav under nikotinet märker man inte mycket av det ;)

Doi Suthep (templet på berget) är trots att det är något av en turistfälla klart värt ett besök, åtminstone en gång. Jag kan ju notera att de flesta thailändare som kommer till Chiang Mai vill besöka... Själv har jag väl varit där minst sju gånger, och trappen upp lockar inte längre!

Good View är väl OK, men jag föredrar Brasserie som ligger några kvarter bort. Kryssning på floden fungerar om man kan beställa mat och dryck som man kan få om tar det via Riverside som ligger i närheten.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dålig luft i Chinag mai? Bortsett ifrån när bönderna börjar elda palmlöv tycker jag den brukar vara bra med thailändska mått mätt. Är det något särskilt som har hänt nu och som gör den dålig?

Min gissning är, att anledningen till den dåliga luften är en kombination av bilavgaser från den täta trafiken kombinerad med stadens läge nere i grytan med bergen som höga väggar, som utgör ett effektivt hinder för luftomsättning.

Som jag skrev tidigare, så gjorde vi en tur på floden.

Turen startade med ca 1 1/2 tim resa uppströms och då hamnade man en bra bit utan för stadsgränsen (enl. guidens uppgift).

Därefter vände båten och returen gick medströms mot staden igen.

Under denna returresa märkte man tydligt hur luften försämrades (dieselavgaser) ju längre in i stadskärnan man kom.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska försöka mig på att lägga in några bilder från vår resa till Chiang mai här också

Då det va en inköpsresa är det flera bilder från silversmidesfabriker

post-5552-0-74093900-1291842008_thumb.jp

Naturligtvis fans det Chang i stadskvarteren okså

post-5552-0-27446000-1291842112_thumb.jp

Mafiosobilen parkerad vid något hotell/nattklubb?

post-5552-0-31342400-1291842190_thumb.jp

post-5552-0-65354900-1291842248_thumb.jp

Någon anna fabrik

post-5552-0-44821900-1291842337_thumb.jp

post-5552-0-23050700-1291842387_thumb.jp

Hotell entren, som några kanske känner igen :giggle:

post-5552-0-50148400-1291842432_thumb.jp

post-5552-0-74093900-1291842008_thumb.jp

post-5552-0-27446000-1291842112_thumb.jp

post-5552-0-31342400-1291842190_thumb.jp

post-5552-0-65354900-1291842248_thumb.jp

post-5552-0-44821900-1291842337_thumb.jp

post-5552-0-23050700-1291842387_thumb.jp

post-5552-0-50148400-1291842432_thumb.jp

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo Du!!!

Vi brukar sitta å apa oss tills.:whistle::whistle::whistle:

Han saknar mig har jag hört!!!:crazy::crazy::giggle:

men han är nog den ende som har koll på när jag kommer å går.

Sporadiskt Öppet på Boomerang låter konstigt.

Dom brukar ha stängt en dag i veckan..

Kanske jag har lyckats pricka in besöken på den lediga dagen.

Ska göra ett nytt försök.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...