Jump to content
IGNORERAD

Roaming


gubben4906

Recommended Posts

Hej, jag brukar sms´a med en filippinska. Nu fick jag höra av henne att min mobil är Roamad(Roaming), jag förstår att telecombolagen måste ha ett skydd? så jag inte gör av med för mycket pengar. Men, Jag har Amigo 200 Kontantkort.

Mitt problem är att mitt T-läge har försvunnit för mig när jag ska skriva sms, jag får trycka fram alla bokstäver 1 och 1. Jag har en NOKIA som jag köpte för kanske 2 till 3 år sedan, en helkt vanlig telefon enda den har är Kamera.

Kan någon försöka förklara för mig var jag får igång T-läget igen?

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag brukar sms´a med en filippinska. Nu fick jag höra av henne att min mobil är Roamad(Roaming), jag förstår att telecombolagen måste ha ett skydd? så jag inte gör av med för mycket pengar. Men, Jag har Amigo 200 Kontantkort.

Mitt problem är att mitt T-läge har försvunnit för mig när jag ska skriva sms, jag får trycka fram alla bokstäver 1 och 1. Jag har en NOKIA som jag köpte för kanske 2 till 3 år sedan, en helkt vanlig telefon enda den har är Kamera.

Kan någon försöka förklara för mig var jag får igång T-läget igen?

gubben

Hej,

Börja med att skapa ett SMS (skriv några bokstäver) klicka på "välj" leta efter inmatningsalternativ och välj Aktivera textigenkänning.

Hoppas det går bra

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Roaming, från eng. att vandra. Internationell roaming är den term som används när man använder sin mobiltelefon utanför sin operatörs nät/täckområde, dvs besökare i ett annat nä

Så är du i Sverige och sms:ar så behöver du inte bry dig om den termen utan det är först när du åker till Thailand och använder svensks sim-kort som du kan åka på extra kostnader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag brukar sms´a med en filippinska. Nu fick jag höra av henne att min mobil är Roamad(Roaming), jag förstår att telecombolagen måste ha ett skydd? så jag inte gör av med för mycket pengar. Men, Jag har Amigo 200 Kontantkort.

Mitt problem är att mitt T-läge har försvunnit för mig när jag ska skriva sms, jag får trycka fram alla bokstäver 1 och 1. Jag har en NOKIA som jag köpte för kanske 2 till 3 år sedan, en helkt vanlig telefon enda den har är Kamera.

Kan någon försöka förklara för mig var jag får igång T-läget igen?

gubben

Själv kör jag med halebop sms gratis fast avg 59:- mån

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Börja med att skapa ett SMS (skriv några bokstäver) klicka på "välj" leta efter inmatningsalternativ och välj Aktivera textigenkänning.

Hoppas det går bra

Rebnel

Tack Rebnel, funkade klockrent. En fråga bara, Hur kunde tjejen på Filippinerna veta detta om Roaming? Märker mottagaren det?

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla, nu är jag nöjd, telefonen är återställd i T-läge.

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...