Jump to content
IGNORERAD

Misshandlad på Rock city Patong


Chiefen

Recommended Posts

En snut behöver inte vara 2 meter lång.

En vältrimmad hjärna lär bli en succe.

Mjo, tyvärr ser jag ut att vara typ 17 också.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 182
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    16

  • Singha711

    12

  • Scandinaviancorner

    9

  • Chiefen

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kan ju bara säga, att jag känner rock city ägaren jävligt bra och han hade en helt annan uppfattning om det hela, NÄR JAG PRATE MED HONOM IGÅR. Vad jag har hört så vägrade du att lämna dina löjliga paraply i paraplystället vid dörren, så du hade lämnat in dom i baren istället. Sen när du skulle gå så hade du suttit o knäppt med fingrarna till personalen som om det var en hund som skulle springa och hämta dina paraply, vartpå dom menade att du kunde gå upp till baren o hämta dom själlv. (Baren ligger precis vid utgången). Det tyckte du var förjävligt, efter vad jag hört. så du tog upp det med fredde. (ägaren). Som hade bett om ursäkt fastän han inte ens behövt göra det. Sen hade du visst nickat till hotfullt mot personal precis innan du skulle gå ut. Vartpå du åkte på fetespö!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt annan uppfattning vad snackar du om, han stod passivt och tittade på när en gäst blev misshandlad av sin personal,sen att kunden var dryg är sorgligt men inget han ska bli misshandlad för.Vad tycker du själv han har gjort som förtjänar att han blir misshandlad för.

Ändrades av SSS
Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Vaddå, så om man nickar till hotfullt mot nån, då har den rätt o slå en på käften eller?? Ditt inlägg bevisade ju att Chiefen inte gjort nåt fel, även om han hade knäppt med fingrarna 100 ggr, så fanns ingen anledning att sopa till honom för det... :sFduh:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju bara säga, att jag känner rock city ägaren jävligt bra och han hade en helt annan uppfattning om det hela, NÄR JAG PRATE MED HONOM IGÅR. Vad jag har hört så vägrade du att lämna dina löjliga paraply i paraplystället vid dörren, så du hade lämnat in dom i baren istället. Sen när du skulle gå så hade du suttit o knäppt med fingrarna till personalen som om det var en hund som skulle springa och hämta dina paraply, vartpå dom menade att du kunde gå upp till baren o hämta dom själlv. (Baren ligger precis vid utgången). Det tyckte du var förjävligt, efter vad jag hört. så du tog upp det med fredde. (ägaren). Som hade bett om ursäkt fastän han inte ens behövt göra det. Sen hade du visst nickat till hotfullt mot personal precis innan du skulle gå ut. Vartpå du åkte på fetespö!!

Hejsan, synd att mitt första inlägg här skulle bli i en tråd som denna!

Som vakt har man ett visst ansvar att kunna vara lugn och även klara av att ta fyllskallar mm utan att använda våld..

Bor i Patong och angående personen med tuppkam, så skicka upp han dit han kom från igen.. har inget på en civiliserad klubb att göra.

Tycker det är ägarens ansvar att se till att han försvinner fort om han är mån om gästerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju bara säga, att jag känner rock city ägaren jävligt bra och han hade en helt annan uppfattning om det hela, NÄR JAG PRATE MED HONOM IGÅR. Vad jag har hört så vägrade du att lämna dina löjliga paraply i paraplystället vid dörren, så du hade lämnat in dom i baren istället. Sen när du skulle gå så hade du suttit o knäppt med fingrarna till personalen som om det var en hund som skulle springa och hämta dina paraply, vartpå dom menade att du kunde gå upp till baren o hämta dom själlv. (Baren ligger precis vid utgången). Det tyckte du var förjävligt, efter vad jag hört. så du tog upp det med fredde. (ägaren). Som hade bett om ursäkt fastän han inte ens behövt göra det. Sen hade du visst nickat till hotfullt mot personal precis innan du skulle gå ut. Vartpå du åkte på fetespö!!

killarna som slår utan att själva blivit slagna på!

Ska låsas in på livstid på vatten och bröd! :suicide:

"tre" måste ha ett hål i huvet som tycker detta är rätt! :diablo:

Åk hem till Skandinavien och stanna där!

Du är en skam för oss normala!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

killarna som slår utan att själva blivit slagna på!

Ska låsas in på livstid på vatten och bröd! :suicide:

"tre" måste ha ett hål i huvet som tycker detta är rätt! :diablo:

Åk hem till Skandinavien och stanna där!

Du är en skam för oss normala!!

pigge01

Funderar på hans nick (tre), kanske det är det antalet han behöver ha bakom ryggen för att kaxa på det här viset.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju bara säga, att jag känner rock city ägaren jävligt bra och han hade en helt annan uppfattning om det hela, NÄR JAG PRATE MED HONOM IGÅR. Vad jag har hört så vägrade du att lämna dina löjliga paraply i paraplystället vid dörren, så du hade lämnat in dom i baren istället. Sen när du skulle gå så hade du suttit o knäppt med fingrarna till personalen som om det var en hund som skulle springa och hämta dina paraply, vartpå dom menade att du kunde gå upp till baren o hämta dom själlv. (Baren ligger precis vid utgången). Det tyckte du var förjävligt, efter vad jag hört. så du tog upp det med fredde. (ägaren). Som hade bett om ursäkt fastän han inte ens behövt göra det. Sen hade du visst nickat till hotfullt mot personal precis innan du skulle gå ut. Vartpå du åkte på fetespö!!

Om du nu känner Rock City ägaren "jävligt bra" så kan vi nog konstatera att det gamla ordspråket "med den typen av vänner behöver man inga ovänner" stämmer rätt bra. Jag tror att många här tog TS inlägg med en nypa salt, inte så att jag/vi trodde att han ljög, men vi vet ju hur det kan bli på fyllan etc samt att de flesta förmodligen har en hälsosam skepsis till berättelser där enbart den ena sidan kommer till tals. Faktumet att Rock City har funnits ett bra tag utan att liknande berättelser kommit ut tidigare, så vitt jag vet, gör också att den här incidenten förmodligen inte påverkat Rock City särskilt mycket om inte du dykt upp. Nu kommer dock en polare till ägaren för att göra lite damage control men lyckas istället bekräfta att TS verkligen blev misshandlad utan någon anledning och att ägaren inte gjorde något för att stoppa det. MPR läses dagligen av flera hundra svenska thailandsresenärer och det inträffade kommer säkert återges på andra Thailandsrelaterade forum. Att få den här "reklamen" precis när högsäsongen börjar och årets vinst ska dras in på kort tid kan inte vara särskilt bra.

Om du nu är "jävligt bra" kompis med ägaren så föreslår jag att du ringer honom och ber honom ta kontakt med TS (det går att skicka meddelande här på MPR) och erbjuder att betala hans sjukhusräkningar samt ersättning för sveda och verk. Allting mindre än det får iallafall mig att hoppas att vi snart har en svensk närningsidkare färre på Phuket.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju bara säga, att jag känner rock city ägaren jävligt bra och han hade en helt annan uppfattning om det hela, NÄR JAG PRATE MED HONOM IGÅR. Vad jag har hört så vägrade du att lämna dina löjliga paraply i paraplystället vid dörren, så du hade lämnat in dom i baren istället. Sen när du skulle gå så hade du suttit o knäppt med fingrarna till personalen som om det var en hund som skulle springa och hämta dina paraply, vartpå dom menade att du kunde gå upp till baren o hämta dom själlv. (Baren ligger precis vid utgången). Det tyckte du var förjävligt, efter vad jag hört. så du tog upp det med fredde. (ägaren). Som hade bett om ursäkt fastän han inte ens behövt göra det. Sen hade du visst nickat till hotfullt mot personal precis innan du skulle gå ut. Vartpå du åkte på fetespö!!

Mja, där ser man att det finns en naturligt förklaring till det mesta som sker.

Att springa omkring och nicka till högher och vänster straffar ju alltid sig förr eller senare.

Oartige Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen när du skulle gå så hade du suttit o knäppt med fingrarna. Sen hade du visst nickat till hotfullt mot personal precis innan du skulle gå ut. Vartpå du åkte på fetespö!!

Vad lärde man sig av det här då.jo i Phuket knäpper man fan inte med fingrarna och nickar hur som helst..för då jävlar åker men på "fetspö".

Ahhh RockCity är nog ett ställe man inte ska besöka iaf...man ska nog inte besöka Phuket i huvud taget kanske!.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så finns det folk som passar på att hoppa på någon kille som är så full så han inte kan stå upprätt själv (eller är flera mot en). Det händer inte bara i Phuket. Sådana svin finns även på andra ställen i Thailand. En sån är inte så tuff när han vaknar en morgon och fattar han är död. :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

"En sån är inte så tuff när han vaknar en morgon och fattar han är död. :diablo:"

Hm ??

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du nu känner Rock City ägaren "jävligt bra" så kan vi nog konstatera att det gamla ordspråket "med den typen av vänner behöver man inga ovänner" stämmer rätt bra. Jag tror att många här tog TS inlägg med en nypa salt, inte så att jag/vi trodde att han ljög, men vi vet ju hur det kan bli på fyllan etc samt att de flesta förmodligen har en hälsosam skepsis till berättelser där enbart den ena sidan kommer till tals. Faktumet att Rock City har funnits ett bra tag utan att liknande berättelser kommit ut tidigare, så vitt jag vet, gör också att den här incidenten förmodligen inte påverkat Rock City särskilt mycket om inte du dykt upp. Nu kommer dock en polare till ägaren för att göra lite damage control men lyckas istället bekräfta att TS verkligen blev misshandlad utan någon anledning och att ägaren inte gjorde något för att stoppa det. MPR läses dagligen av flera hundra svenska thailandsresenärer och det inträffade kommer säkert återges på andra Thailandsrelaterade forum. Att få den här "reklamen" precis när högsäsongen börjar och årets vinst ska dras in på kort tid kan inte vara särskilt bra.

Om du nu är "jävligt bra" kompis med ägaren så föreslår jag att du ringer honom och ber honom ta kontakt med TS (det går att skicka meddelande här på MPR) och erbjuder att betala hans sjukhusräkningar samt ersättning för sveda och verk. Allting mindre än det får iallafall mig att hoppas att vi snart har en svensk närningsidkare färre på Phuket.

Jag :av-109998::av-109998::av-109998: För ett mycket bra inlägg Atom :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju bara säga, att jag känner rock city ägaren jävligt bra och han hade en helt annan uppfattning om det hela, NÄR JAG PRATE MED HONOM IGÅR. Vad jag har hört så vägrade du att lämna dina löjliga paraply i paraplystället vid dörren, så du hade lämnat in dom i baren istället. Sen när du skulle gå så hade du suttit o knäppt med fingrarna till personalen som om det var en hund som skulle springa och hämta dina paraply, vartpå dom menade att du kunde gå upp till baren o hämta dom själlv. (Baren ligger precis vid utgången). Det tyckte du var förjävligt, efter vad jag hört. så du tog upp det med fredde. (ägaren). Som hade bett om ursäkt fastän han inte ens behövt göra det. Sen hade du visst nickat till hotfullt mot personal precis innan du skulle gå ut. Vartpå du åkte på fetespö!!

"Nickat till hotfullt" hur fan gör man det? :whoco5:

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

"Nickat till hotfullt" hur fan gör man det? :whoco5:

Slår huvudet i bordet kanske ;)

Måste säga att ägaren på haket verkar ha en riktig tragiskt kundvård. Hur fasiken kan man överleva med en sån jäkla attityd.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

"Nickat till hotfullt" hur fan gör man det? :whoco5:

Ja det var en mycket bra fråga, tyvärr har jag inga + kvar.

Det slutar väl med att ingen farang vågar att titta en Thailändare i ögonen.

Och detta ska vara land of smile, sicket jävla hyckleri. Det är väl LOS så länge du spenderar din surt förvärvade peningar i landet

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket jävla mörker... "Fredde" är uppenbarligen rädd för sina vakter eller totalt empatilös.

Grisigt är bara förnamnet. Dessutom blev "Chiefen" rånad av vakterna (vilket jag faktiskt tror på nu).

Kan det vara thaiifiering där i turistorterna bara ser faranger som påsar med pengar?

Visst "vi" har säkert skuld i detta då "vi" strör stålar omkring "oss" på semestern, men det är väl vad semestern är till för?

Ratade Phuket -98 då det redan blivit Mallorca, "hej kompis!" osv...

Tack "tre", för klargjort sanningen, med dig som vän behöver man inga fiender.

EDIT: Om en kund beter sig grisigt är det väl bara att avvisa, att ge någon stryk och råna för en nickning och käbbel är tragikomiskt på något vis. Sen försvara handlingen mot en landsman dessutom. Vart är vi på väg?

Ändrades av Wwax
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan. dom kanske e bara trötta på en djävla massa svenskar som kommer och yrar och gjorde en markering vem fan vet egentligen vad som hände?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan. dom kanske e bara trötta på en djävla massa svenskar som kommer och yrar och gjorde en markering vem fan vet egentligen vad som hände?

Ja det är ju förjävligt att det kommer in turister och kunder...va fan ska de där och göra!!!!...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan. dom kanske e bara trötta på en djävla massa svenskar som kommer och yrar och gjorde en markering vem fan vet egentligen vad som hände?

Ironi? Det är deras inkomstkälla krasst sett, dessa jävla svenskar är vad han lever på.

Om nu denna "tre" talar sanning och inte trollar (verkar inte som det) så är väl ärendet avslutat?

En "markering" kan man göra med måtta, detta är absurt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...