Jump to content
IGNORERAD

Misshandlad på Rock city Patong


Chiefen

Recommended Posts

Vill utfärda en varning för detta stället och dess svenska ägare!!

Blev bestulen på egendom och diskuterade detta med ägaren. Hans personal bestående av fyra fega små thailändska vakter pucklade på mig inne på stället.

Jag tog mig ut. Den svenska ägaren sket i vilket. Utanför blev jag förföljd av vakt personalen och misshandlad. De försökte sparka mig i ansiktet när jag låg ner.

Anmälde till polisen som efter diverse vittnes utsagor åkte till baren.

Väl där spelade den svenska ägaren dum i huvudet och sa att hans personal flytt fältet men ville inte hjälpa till ytterligare

Jag har polisanmält hans personal och han själv. Jag hoppas att rättviska skipas och att kräket till ägare åker dit!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 182
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    16

  • Singha711

    12

  • Scandinaviancorner

    9

  • Chiefen

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Chrille Columbus

Usch ja det påminner mig lite om en en grej på Tenneriffa för några år sen som jag var inblandad i klarade mig helt helskinnad då för gav upp till slut men kom ju i bråk med vakter på tramps i playa de america när jag jagade en av förövarna :sFduh: om vakterna såg en stökig skandinav och ville stoppa en 10% sannolikhet eller dom fick en del av bytet 90% sannolikhet vet jag inte men polisen var måttligt road . (tur att det var ett annat skift som tog min anmälan av stölden) skrev lite om mitt bråk med vakterna i denna tråd

Ändrades av Chrille Columbus

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta stället antar jag?

rockcityphuket.com (domänen ägs av en G**rge Sv**sson)

Lycka till med anmälningen och tackar för infon..

Att publicera andras facebook-sidor utan innehavarens tillåtelse är något vi inte tillåter.

Att varna för ett ställe är självklart tillåtet men att börja en hetsjakt redan innan vi vet exakt vad som hänt är något vi bör hålla oss ifrån

/Admin

Ändrades av Surin P3

Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui..

Link to comment
Dela på andra sajter

För då hade högern talat va :giggle:

Nej då hade jag försökt prata dom till rätta,det är bara ni fiskmåsar som ska slåss hela tiden :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej då hade jag försökt prata dom till rätta,det är bara ni fiskmåsar som ska slåss hela tiden :)

:rotfl: Trodde det kliade i högernäven på dig nu igen, Herr Fiskmås :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Vill utfärda en varning för detta stället och dess svenska ägare!!

Blev bestulen på egendom och diskuterade detta med ägaren. Hans personal bestående av fyra fega små thailändska vakter pucklade på mig inne på stället.

Jag tog mig ut. Den svenska ägaren sket i vilket. Utanför blev jag förföljd av vakt personalen och misshandlad. De försökte sparka mig i ansiktet när jag låg ner.

Anmälde till polisen som efter diverse vittnes utsagor åkte till baren.

Väl där spelade den svenska ägaren dum i huvudet och sa att hans personal flytt fältet men ville inte hjälpa till ytterligare

Jag har polisanmält hans personal och han själv. Jag hoppas att rättviska skipas och att kräket till ägare åker dit!!

Jag har bott i Patong sen 1979 men numera Khao lak ,och har många kontakter i Phuket, så du kan ju höra av dig så kan vi diskutera lite närmare vad vi kan

göra åt saken

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta stället antar jag?

rockcityphuket.com (domänen ägs av en G**rge Sv**sson)

Lycka till med anmälningen och tackar för infon..

Att publicera andras facebook-sidor utan innehavarens tillåtelse är något vi inte tillåter.

Att varna för ett ställe är självklart tillåtet men att börja en hetsjakt redan innan vi vet exakt vad som hänt är något vi bör hålla oss ifrån

/Admin

Edit till admin: Hetsjakt eftersom jag publicerar rockcityphuket.com officiella facebook grupp?!

Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui..

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Det är ta mig fan ingen svensk som skall beordra någon att misshandla folk i Patong eller någon annan stans

för då jävlar annamma skall han därifrån Hoppas att hela sanningen kommer fram innan det blir motattack

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev 4-5 stygn i ogonbrynet. Skadad nackmuskel, lite diverse skrapsar.

2000 thb sjukhusrakning, ett forlorat halsband med buddha smycke ca 40.000thb

Det blev en dyr och totalt misslyckad kvall.

Forut har Rock City varit mitt favorit hak men nu satter jag aldrig mer min fot dar om nu inte polisen far tummen ur och foljer med mig igen sa att jag kan peka ut vakterna. Tycker inte att man kan kalla dem vakter, fega krak som maste vara fyra mot en plus att de slar folk som inte ens talar med dem.

Nar de borjade puckla pa mig sa var jag mitt uppe i en konversation med agaren. Jag stod inte ens vand mot dem. Ratt var det var sa fick jag bara en small. Sen borjade slag och sparkar hagla. Agaren gjorde inte ens ett forsok att avstyra det hela.

Otroligt frustrerande och min syn pa Thailand har fatt sig en rejal torn. Kanske inte helt befogat men min frustration just nu vet inga granser. Jag ar dystert medveten om att det formodligen inte kommer att handa vare sig agaren eller vaktsvinen nagot! Men jag ar inte den som ger mig i forsta taget sa jag ska kampa tillbaka sa gott jag kan!

Link to comment
Dela på andra sajter

De gånger jag varit inblandad i eller sett lite box här i Thailand har det aldrig varit helt oprovocerat(ur ett thailändskt perspektiv dvs). Inte sällan har en verbal attack resulterat i lost face och bemöts med våld som ett desperat försök att rädda ansiktet lite grann.

Som sagt brukar det oftast finnas två sidor av varje story - det kan vara värt att tänka på innan man börjar ställa i ordning både tjära och fjädrar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det vore inte direkt första gången vakten med tuppkamm pucklar på nån.

Den idi*ten verkar ha en skruv lös.

Synd på ett annars så bra ställe.

Link to comment
Dela på andra sajter

De gånger jag varit inblandad i eller sett lite box här i Thailand har det aldrig varit helt oprovocerat(ur ett thailändskt perspektiv dvs). Inte sällan har en verbal attack resulterat i lost face och bemöts med våld som ett desperat försök att rädda ansiktet lite grann.

Som sagt brukar det oftast finnas två sidor av varje story - det kan vara värt att tänka på innan man börjar ställa i ordning både tjära och fjädrar.

Det skulle som sagt vara intressant att höra ägarens story om incidenten-min erfarenhet från Thailand är också att den brukar skilja sig diamentralt från den andra versionen.

Med det vill jag inte säga att Chiefen ljuger, inte alls, men man uppfattar ibland saker och ting helt olika av orsaker som språkförbistring och alkoholintag till exempel.

Men om du nu är en ferekvent gäst på stället Chiefen så känner du ägaren-Ring honom och begär ett möte på en neutralplats i Patong under dagtid och diskutera det inträffade över en kopp kaffe.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu spekulerar jag helt fritt;

Kan det inte vara så att den svenske bossen egentligen inte har så mycket att säga till om i sådana här fall.

Detta beroende på att det är en sk beskyddarmaffia som sköter ordningen på dylika ställen i Patong...?

Vet inte om jag har rätt, men systemet finns ju i alla fall i Sverige.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev 4-5 stygn i ogonbrynet. Skadad nackmuskel, lite diverse skrapsar.

2000 thb sjukhusrakning, ett forlorat halsband med buddha smycke ca 40.000thb

Det blev en dyr och totalt misslyckad kvall.

Forut har Rock City varit mitt favorit hak men nu satter jag aldrig mer min fot dar om nu inte polisen far tummen ur och foljer med mig igen sa att jag kan peka ut vakterna. Tycker inte att man kan kalla dem vakter, fega krak som maste vara fyra mot en plus att de slar folk som inte ens talar med dem.

Nar de borjade puckla pa mig sa var jag mitt uppe i en konversation med agaren. Jag stod inte ens vand mot dem. Ratt var det var sa fick jag bara en small. Sen borjade slag och sparkar hagla. Agaren gjorde inte ens ett forsok att avstyra det hela.

Otroligt frustrerande och min syn pa Thailand har fatt sig en rejal torn. Kanske inte helt befogat men min frustration just nu vet inga granser. Jag ar dystert medveten om att det formodligen inte kommer att handa vare sig agaren eller vaktsvinen nagot! Men jag ar inte den som ger mig i forsta taget sa jag ska kampa tillbaka sa gott jag kan!

Kan det inte vara buddha halsbandet som irriterade vakterna? :whistle:

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkligen tråkigt det som inträffade Chiefen.Var de 4 mot 1 så är det ju tur att du inte blev värre skadad. Vad var det som du diskuterade med chefen när det hela inträffade?

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som Chiefen diskuterade att han blivit bestulen...

Vill utfärda en varning för detta stället och dess svenska ägare!!

Blev bestulen på egendom och diskuterade detta med ägaren...

Cut...

Verkligen tråkigt det som inträffade Chiefen.Var de 4 mot 1 så är det ju tur att du inte blev värre skadad. Vad var det som du diskuterade med chefen när det hela inträffade?

Stölden av nåt, halsbandet kanske?

Trist Chiefen, hoppas det går som du önskar!

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...