Jump to content
IGNORERAD

Misshandlad på Rock city Patong


Chiefen

Recommended Posts

Hej, Stefan.

Jag vet inte hur mycket du känner till om Idol men du vet säkert att det är en form av tävling som sträcker sig över hela hösten för att avslutas i en "final" en bit in i december.

Den har i Sverige en exceptionell hög popularitet och man måste inte vara tonåring för att gilla formatet och för att undan för undan dras in i spänningen om vem som i slutändan kan lyfta "bucklan" om man jämför med VM i fotboll.

Nu är det så att många svenskar, som möjligtvis även du, har påbörjat sin vintersemester i Thailand precis innan tävlingen är avgjort. Det är klart att detta har ett högt nyhetsvärde hos många Thailandsresenärer vilket jag år för år kunde själv uppleva när jag befann mig i Thailand vid den här tidpunkten.

Kom ihåg att programmet den här Idol-säsongen har setts av inte mindre av 40 MILJONER svenskar (tror jag mig att Peter Jide sa idag) om man lägger ihop samtliga tittarsiffror under hösten. Det är den absolut störta TV-händelsen numera i Sverige. Så jag tror att det har en viss relevans, även om man inte är intresserad i den typen av musik.

Jag själv "lider" under musikintresse i ALLA former, både passiv och aktiv och har själv stått på scenen i min ungdom under 60-talet. På den punkten har jag hållit kvar min ungdom och jag skäms inte för det heller. Jag gillade Jay Smith direkt från början och jag blev naturligtvis glad att han vann till slut.

Och sen var det en anledning till varför jag placerade inlägget just i den här tråden. Den får ni gissa själv.:crazy:

M.v.h.

//Singha711

Jaha, störst och bäst i TV historien, och det tycker du passar i en tråd om misshandlande dörrvakter...semestrande intresserade, hmmm, tillåt mig tvivla på att dessa skulle läsa MPR i någon större utsträckning, och om dom nu gör det, skulle hitta den upplysningen i denna tråd.Du får nog köra ett statistikprogram på sannolikheten av detta... :giggle:

Förresten, lär ett par av dina datorer att vakta dörrar och ta hand om paraplyer, dom verkar kunna lära sig det mesta så det måste väl vara en baggis. :giggle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 182
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    16

  • Singha711

    12

  • Scandinaviancorner

    9

  • Chiefen

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jaha, störst och bäst i TV historien, och det tycker du passar i en tråd om misshandlande dörrvakter...semestrande intresserade, hmmm, tillåt mig tvivla på att dessa skulle läsa MPR i någon större utsträckning, och om dom nu gör det, skulle hitta den upplysningen i denna tråd.Du får nog köra ett statistikprogram på sannolikheten av detta... :giggle:

Förresten, lär ett par av dina datorer att vakta dörrar och ta hand om paraplyer, dom verkar kunna lära sig det mesta så det måste väl vara en baggis. :giggle:

Baa,

har du trampat i hundlort eller vad är anledningen att du är så grinig?:crazy:

Alla har sina egna intressen. Jag har mina och du har dina.

So, what's the problem?

//Singha711

P.S. Glömde att erinra dig att jag faktiskt svarade på en fråga. Kanske utan att fråga dig. Fy, jag skäms!:bag:

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Baa,

har du trampat i hundlort eller vad är anledningen att du är så grinig?:crazy:

Alla har sina egna intressen. Jag har mina och du har dina.

So, what's the problem?

//Singha711

Njaa, visserligen har vi en hundvalp som skiter lite var som helst i trädgården, men jag brukar köra på med trädgårdsslangen så det rinner undan, och griniga är väl alla som ifrågasätter dina excelenta inlägg, eller vad menar Du, jag vet att du är från das faterland men liiite skithumor borde du lärt dig under alla år av statistiskt utövande, humor är också mätbar.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Njaa, visserligen har vi en hundvalp som skiter lite var som helst i trädgården, men jag brukar köra på med trädgårdsslangen så det rinner undan, och griniga är väl alla som ifrågasätter dina excelenta inlägg, eller vad menar Du, jag vet att du är från das faterland men liiite skithumor borde du lärt dig under alla år av statistiskt utövande, humor är också mätbar.

Jag har då jätteroligt, även med dig! :rotfl:

Märker inte du det?

//Singha711

Idag är min snälla dag så karman är slut så det får bli :av-109998: istället.

Det är bra, Baa, jag vet att du egentligen inte menade så. Bara lite morrongrinighet.

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Slår huvudet i bordet kanske ;)

Måste säga att ägaren på haket verkar ha en riktig tragiskt kundvård. Hur fasiken kan man överleva med en sån jäkla attityd.

Kvittar ju när 90% av kundkretsen är charterstollar.han tycker troligtvis det är viktigare att hans anställda är nöjda så att han slipper leta nytt hela tiden.

Sen så köper jag fortfarande inte att TS skulle ha betätt sig som "man ska", själv så har jag aldrig sett någon helt oskyldig åka på spö här i Thailand...men jag kan ju ha fel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur dåligt stället går men de va bra med folk vid 5-snåret imorse.

Och så var även Kenta där, eller rättare sagt han drog dit mig o en till efter att han stängde sin bar.

Jaja, en sista Chang tänkte jag, men fanskapet tog in ett helrör :crazy:

Vad vill jag ha sagt med detta? ingen aning men ingen rök utan eld från nån part... dessutom var fredde trevlig o tjöta med :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

.har jag sagt att jag tyckte det som hände var bra eller? nej det har jag inte. Har jag sagt att det är rätt? återigen nej. Tänkte bara skriva versionen som jag hört, eftersom jag tyckte det var lite kul att jag sprang på ägaren och tog en beer med han samma dag som jag läst denna tråden. Så sluta grina med er gubbar. Och om jag skulle behöva 3 bakom ryggen haha du kan komma, det kanske är mer än 3 vem vet. Men det är klart snöskotern kanske smälter på vägen. Hål i huvet, ? nej men hål i hakan!

Link to comment
Dela på andra sajter

.har jag sagt att jag tyckte det som hände var bra eller? nej det har jag inte. Har jag sagt att det är rätt? återigen nej. Tänkte bara skriva versionen som jag hört, eftersom jag tyckte det var lite kul att jag sprang på ägaren och tog en beer med han samma dag som jag läst denna tråden. Så sluta grina med er gubbar. Och om jag skulle behöva 3 bakom ryggen haha du kan komma, det kanske är mer än 3 vem vet. Men det är klart snöskotern kanske smälter på vägen. Hål i huvet, ? nej men hål i hakan!

Är du kvar där nere? Trodde du va på Nobelprismiddagen igår.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår nu varför RockCity inte går något vidare...

Men julklappen till din polare bör du väl ha klar vid det här laget, en kurs i kundvård och management låter som den perfekta gåvan, eller hur?

Det är väl hans problem eller? som sagt säger bara vad jag hört. sFun_blahblah.gifsFun_blahblah.gifsFun_blahblah.gifsFun_comp.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Min egen Folkdomstol har bestämt att jag tänker inte lägga några pengar på Rock City.

Ändrades av StefanJ

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar vara ett svårt jobb att vara bra vakt. Kanske därför en del rötägg dras till det yrket. Kul att puckla på någon annan för minsta lilla anledning och att få betalt för det.

Har själv dock aldrig träffat på någon otrevlig vakt i Thailand och de flesta verkar vara mer intresserade av att "sparka in" folk istället för att sparka ut dom. Föredrar det framför den svenska modellen där man ska köa i timmar och be om att få komma in och spendera sina pengar på någon svindyr bar eller nattklubb. Är det kanske en svensk trend att anställa råskinn som vakter även utomlands?

Men det vill jag inte påstå att jag tror mig veta vad som hänt på Rock City för det har jag inte. Brukar ta sådana här händelser med en stor nypa salt när man själv inte har varit närvarande eller hört allas versioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige anställer danshak, barer och andra nöjesställen oftas vakter för att hålla ute kunder eller om så behövs, kasta ut kunder. En bra krog måste hålla sig med en lång kö utanför, har man inte det är man inte en bra krog. :bag:

Först skall man köa i en evighet, sedan skall man innan man får komma in , granskas av en IQ i dörren, och har man rätt utseende och faller vakten i smaken får man komma in, dock efter att man betalat inträde.

Att vara för glad, för ful. för fet, för inte svensk, för inte modern, för inte inne, för gammal, för ung, felkädd, och så vidare gör att man inte får komma in, och vem betsämmer detta?

Jo ett muskelberg med troliga tal och lässvårigheter som älskar att sätta sig på andra och njuter av de timmar av makt han får. Ofta är hans argumentation att använda sin muskelstyrka för att packa ihop oönskade gäster, eller folk han inte gillar.

I Thailand anställer danshak normalt skitsnygga tjejer som gör allt för att du skall komma in, inget inträde, hur gammal du är, hur du ser ut eller om du är extra glad har ingen betydelse, du är välkommen in, du är en kund och därmed välkommen.

Bra med en sådan här tråd då, en svensk ägare av en bar i Thailand använder svensk vaktmentalitet. Bara på ett ställe som Phuket, med enormt tillflöde av 2-veckorsturister funkar detta i Thailand, men jag hoppas det slutar funka snart.

Vet inte vad som är sant eller inte i tråden, men bara faranger som driver verksamhet i Thailand använder sig av utkastare, Thailändare som själva bedriver verkamhet i Thailand använder sig oftast istället av inkastare. :)

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, men eftersom vi vet att det inte funkar som det "borde" i Thailand så poängterar vi bara att om hade hade vikit ner sig och skitit i att någon snott hans 2paraplyer så hade han varken blivit misshandlad eller blivit av med sin guldkedja.

Samma sak gäller ju ofta när man beställt något men fått fel..ibland är det bara att betala och se glad ut..

Krävs lite fingertoppskänsla för att veta när man kan börja klaga och när man inte ska göra det.

Va ! hur tänker du då, skulle du göra samma sak hemma i Sverige ? nä kunde tänka mej det.

Maten kan jag tänka mej att köra på din linje men ska man tåla att bli bestulen ? Never..

BamBam..

Link to comment
Dela på andra sajter

Min egen Folkdomstol har bestämt att jag tänker inte lägga några pengar på Rock City.

Jag har varit i Puket två gånger och det är två gånger för mycket!!

Ganska mycker över pricer på öl och mat för inte tala om rumen!!

Jag föredrar Pattaya då pricerna är på en lägre nivå!

Man får mera för pengarna!!

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske dags för ett besök på Rock city

Nja tror inte det är något för dig att "go ruint ruint i", för det är väl så man gör ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl hans problem eller? som sagt säger bara vad jag hört. sFun_blahblah.gifsFun_blahblah.gifsFun_blahblah.gifsFun_comp.gif

Detta är väl problemet säger bara vad jag hört "en fjäder blir en tupp"! fråga Lamai han var ju där igår!

Denna diskution av gissningar/Hörsägen har dragit iväg till Disneyland!

Har man inget konkret att komma med för ena eller andra parten HÅLL SKÄFT!

Mvh Svampen"trött på svammel"!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svår fråga men efter en vecka på avbytarbänken för så kallade insunationer så får man tid att reflektera.

Kan man göra sig förtjänt av stryk utan att ha burit hand på någon. Det finns kanske tillfällen där de flesta tycker att det är befogat men i det här fallet och övriga när någon har spelat Allan, nej knappast. Skulle han kunnat ha unviket att få spö som någon var inne på, ja absolut. Han förtjänade inte vad han fick men jag är inte förvånad.

En annan reflektion, är det ok att generalisera när det gäller bouncers men inte folkslag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Svår fråga men efter en vecka på avbytarbänken för så kallade insunationer så får man tid att reflektera.

Kan man göra sig förtjänt av stryk utan att ha burit hand på någon. Det finns kanske tillfällen där de flesta tycker att det är befogat men i det här fallet och övriga när någon har spelat Allan, nej knappast. Skulle han kunnat ha unviket att få spö som någon var inne på, ja absolut. Han förtjänade inte vad han fick men jag är inte förvånad.

En annan reflektion, är det ok att generalisera när det gäller bouncers men inte folkslag?

Same same but different.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svår fråga men efter en vecka på avbytarbänken för så kallade insunationer så får man tid att reflektera.

Kan man göra sig förtjänt av stryk utan att ha burit hand på någon. Det finns kanske tillfällen där de flesta tycker att det är befogat men i det här fallet och övriga när någon har spelat Allan, nej knappast. Skulle han kunnat ha unviket att få spö som någon var inne på, ja absolut. Han förtjänade inte vad han fick men jag är inte förvånad.

En annan reflektion, är det ok att generalisera när det gäller bouncers men inte folkslag?

Det är klart att man i vissa tillfällen är värld en omgång bara genom att yttra sig!

Tex en liten skit från forna? frågade min fru om toaletten var ok för ett ligg med henne!!

Detta var hennes skolkamrat på SFI som visste att det fanns en familj bakom henne/inte singel!

Han fick DUSCHA i en pissåar utan Paraply!

Sen är ju problemet fortfarande att Du var inte där Du vet inte vad som sas Du har ingen Hjärnkoll på Läget?

Eller jag kanske har fel men för mycket åsikter utan insyn & Fakta i detta!!!

Nä hoppas någon med kött på benen kan klarlägga vad som igentligen hände!

Mvh Svampen"neutral men trött på luftprat"!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Nja tror inte det är något för dig att "go ruint ruint i", för det är väl så man gör ;)

Nej men för att hälsa på tuppkammen och kanske bryta lite arm

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är väl problemet säger bara vad jag hört "en fjäder blir en tupp"! fråga Lamai han var ju där igår!

Denna diskution av gissningar/Hörsägen har dragit iväg till Disneyland!

Har man inget konkret att komma med för ena eller andra parten HÅLL SKÄFT!

Mvh Svampen"trött på svammel"!

Svampen!!

Detta är det sämsta inlägg jag läst i denna tråd!! :kort::kort::kort:

Borde ger en varning men, jag är igen moderater så jag kan inte ge dig en! :ironi:

Du ska inte be andra hålla tyst på detta sätt!! :crazy:

Vissa inlägg skummar man över.

Vissa läser man, och kanske svarar på!

Hälsar

Pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag har varit i Puket två gånger och det är två gånger för mycket!!

Ganska mycker över pricer på öl och mat för inte tala om rumen!!

Jag föredrar Pattaya då pricerna är på en lägre nivå!

Man får mera för pengarna!!

pigge01

[/quot

För att inte tala om RUMEN

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...