Jump to content
IGNORERAD

Misshandlad på Rock city Patong


Chiefen

Recommended Posts

Verkligen tråkigt det som inträffade Chiefen.Var de 4 mot 1 så är det ju tur att du inte blev värre skadad. Vad var det som du diskuterade med chefen när det hela inträffade?

Två försvunna paraplyn.

Men vi hann inte långt i diskussionen förrän det small från sidan. De hade väl bestämt sig för att sopa till mig när jag inte tittade åt deras håll.

Upptakten till det hela var att jag hade en diskussion med en tjej i dörren som fick ett sned spel och började skrika på mig. Hon blev rabiat och jag själv skrek tillbaka att jag ville prata med chefen. Vid det laget hade vakterna förmodligen blivit dit kallade så när jag väl pratade med chefen så hade de redan bestämt sig för att nita farang.

Jag har flera vittnen som styrker det jag säger. Personligen så om jag hade startat det här bråket så hade jag inte varken polisanmält det hela eller skrivit ett inlägg om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 182
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    16

  • Singha711

    12

  • Scandinaviancorner

    9

  • Chiefen

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Verkar som Ciefen diskuterade att han blivit bestulen...

Verkar som om Chiefen diskuterade stölden av nåt, halsbandet kanske?

Trist Chiefen, hoppas det går som du önskar!

MVH Tommy

Nä inte riktigt. Vi var tvungna att lämna ifrån oss paraplyn när vi gick in och när vi skulle gå så hade någon stulit dem.

Nu så här med facit i handen så var två paraply inte värda bekymret men just då ansåg jag att om de tvingade oss att lämna ifrån oss egendom så tog de på sig ett ansvar att se till att vi fick tillbaka dem när vi gick därifrån.

Halsbandet slet nån av kräkvakterna av mig och jag märkte det först på sjukhuset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det inte vara buddha halsbandet som irriterade vakterna? :whistle:

/R

Nej det kan jag inte tänka mig. Det syntes inte. Jag har aldrig halsbandet utanför kläderna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä inte riktigt. Vi var tvungna att lämna ifrån oss paraplyn när vi gick in och när vi skulle gå så hade någon stulit dem.

Nu så här med facit i handen så var två paraply inte värda bekymret men just då ansåg jag att om de tvingade oss att lämna ifrån oss egendom så tog de på sig ett ansvar att se till att vi fick tillbaka dem när vi gick därifrån.

Halsbandet slet nån av kräkvakterna av mig och jag märkte det först på sjukhuset.

OK gissade lite bara med tanke på vad du skrivit tidigare, hoppas det löser sig.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det vore inte direkt första gången vakten med tuppkamm pucklar på nån.

Den idi*ten verkar ha en skruv lös.

Synd på ett annars så bra ställe.

Han var en av dem!

Link to comment
Dela på andra sajter

Två försvunna paraplyn.

Men vi hann inte långt i diskussionen förrän det small från sidan. De hade väl bestämt sig för att sopa till mig när jag inte tittade åt deras håll.

Upptakten till det hela var att jag hade en diskussion med en tjej i dörren som fick ett sned spel och började skrika på mig. Hon blev rabiat och jag själv skrek tillbaka att jag ville prata med chefen. Vid det laget hade vakterna förmodligen blivit dit kallade så när jag väl pratade med chefen så hade de redan bestämt sig för att nita farang.

Jag har flera vittnen som styrker det jag säger. Personligen så om jag hade startat det här bråket så hade jag inte varken polisanmält det hela eller skrivit ett inlägg om det.

Har varit med om en del liknande incidenter och hört om många fler. Supertråkigt fenomen och ganska

typiskt för en viss typ av korkade och superotrevliga individer som finns bland både vakter som brudar.

För dessa är det helt ok att säga vad som helst, och att bete sig hur som helst.

Men ve den farang som höjer rösten mot dem, eller säger emot.

Jäkligt tråkigt och en av få baksidor med utelivet i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Dom jävla bananplockarna från djungeln som tror att dom är torpeder bara för att dom har ball frisyr och lite gaddningar som skaffar jobb som dörrvakter ger jag inte ett ruttet öre för och jag hoppas verkligen att de får fetkicken från RockCity...gillar stället, men efter att jag hört detta kommer jag inte sätta min fot där igen! :diablo:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

De gånger jag varit inblandad i eller sett lite box här i Thailand har det aldrig varit helt oprovocerat(ur ett thailändskt perspektiv dvs). Inte sällan har en verbal attack resulterat i lost face och bemöts med våld som ett desperat försök att rädda ansiktet lite grann.

Som sagt brukar det oftast finnas två sidor av varje story - det kan vara värt att tänka på innan man börjar ställa i ordning både tjära och fjädrar.

Om han nu har en annan historia så valde han att inte tala om den för polisen när de följde med mig tillbaka till stället.

Han valde att stå där och stirra på ingenting och öppnade inte truten överhuvud taget.

Jag frågade honom om han tyckte att det borde gå till på det viset. Då sa han bara -nej. Det var allt han sa.

Sen bestämde sig polisen för att skita i hela historien och det är så det kommer att bli.

Jag kommer inte få någon ersättning och ärendet är avgjort. Snutarna har förmodligen redan fått sina mutor och har inget intresse i att göra nån stor sak av det här.

Heja Thailand!

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Hoppas dom idi*terna råkar på en crackneger som blåser huvet av dom om dom yttrar sig...

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas dom idi*terna råkar på en crackneger som blåser huvet av dom om dom yttrar sig...

Hoppas inte jag.

Rassistiskt och i övrigt skrämmande inlägg, hoppas du förstår min synpunkt,

Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

De gånger jag varit inblandad i eller sett lite box här i Thailand har det aldrig varit helt oprovocerat(ur ett thailändskt perspektiv dvs). Inte sällan har en verbal attack resulterat i lost face och bemöts med våld som ett desperat försök att rädda ansiktet lite grann.

Funderar oxå i de banorna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Två försvunna paraplyn.

Men vi hann inte långt i diskussionen förrän det small från sidan. De hade väl bestämt sig för att sopa till mig när jag inte tittade åt deras håll.

Upptakten till det hela var att jag hade en diskussion med en tjej i dörren som fick ett sned spel och började skrika på mig. Hon blev rabiat och jag själv skrek tillbaka att jag ville prata med chefen. Vid det laget hade vakterna förmodligen blivit dit kallade så när jag väl pratade med chefen så hade de redan bestämt sig för att nita farang.

Jag har flera vittnen som styrker det jag säger. Personligen så om jag hade startat det här bråket så hade jag inte varken polisanmält det hela eller skrivit ett inlägg om det.

Att brusa upp i Thailand, oavsett vad det är för situation är sällan lyckat.visst, det var dom som gjorde fel men hade du skött det smidigare så hade utgången varit mer lyckad...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om han nu har en annan historia så valde han att inte tala om den för polisen när de följde med mig tillbaka till stället.

Han valde att stå där och stirra på ingenting och öppnade inte truten överhuvud taget.

Jag frågade honom om han tyckte att det borde gå till på det viset. Då sa han bara -nej. Det var allt han sa.

Sen bestämde sig polisen för att skita i hela historien och det är så det kommer att bli.

Jag kommer inte få någon ersättning och ärendet är avgjort. Snutarna har förmodligen redan fått sina mutor och har inget intresse i att göra nån stor sak av det här.

Heja Thailand!

Övervakningskameran brukar visa sanningen!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Som det inte allt för sällan inträffar vänds argumentationen mot den drabbade, du har gjort fel, du borde tänkt på det, e.t.c.

Vore det inte enklare att bara konstatera att någon blivit illa behandla eller som i detta fall t.o.m. misshandlad och ta till sig varningen darav om den aktuella lokaliteten.

Ska fan till att lägga in en tråd om något negativt som hänt eller skett i ens omgivning om man skall schavottera som orsak, tror inte forumet skulle tjäna i upplysningshänséende på det.

Jävligt tråkigt med det som hänt och som det redan konstaterats, polisväsendet är precis så dåligt som dess rykte.

Hoppas du kommer igen och kan njuta av din Thailandsvistelse.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som det inte allt för sällan inträffar vänds argumentationen mot den drabbade, du har gjort fel, du borde tänkt på det, e.t.c..

Nja, men eftersom vi vet att det inte funkar som det "borde" i Thailand så poängterar vi bara att om hade hade vikit ner sig och skitit i att någon snott hans 2paraplyer så hade han varken blivit misshandlad eller blivit av med sin guldkedja.

Samma sak gäller ju ofta när man beställt något men fått fel..ibland är det bara att betala och se glad ut..

Krävs lite fingertoppskänsla för att veta när man kan börja klaga och när man inte ska göra det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, men eftersom vi vet att det inte funkar som det "borde" i Thailand så poängterar vi bara att om hade hade vikit ner sig och skitit i att någon snott hans 2paraplyer så hade han varken blivit misshandlad eller blivit av med sin guldkedja.

Samma sak gäller ju ofta när man beställt något men fått fel..ibland är det bara att betala och se glad ut..

Krävs lite fingertoppskänsla för att veta när man kan börja klaga och när man inte ska göra det.

Nu är jag ju inte direkt purfäskt i landet så jag vet det och hade förmodligen blivit förbannad och gått min väg, men därifrån till att ifrågasätta den drabbades heder och intelligens i handlandet...det är skit det som inträffat, PUNKT.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Turistpolisen (?) har väl kollat bilder från bevakningskameran och dragit sina slutsatser.

Bara de närvarande vet sanningen. Så är det med alla tvistemål, även i Sverige.

Ändrades av tipsu
Link to comment
Dela på andra sajter

Han var en av dem!

Förvånar mig inte.

Har varit i munhugg med honom ett antal gånger under åren.

Bland annat en gång då han fick för sig att jag skulle betala dubbelt inträde eftersom han glömt att ta betalt av mig kvällen innan.

"Mest för att jag inte var här igår" påpekade jag.

Då vinkade han snabbt till sig två polare som kom med raska steg.

Lyckligtvis så har min polare sett allt från Margharita tvärs över vägen, och ilar snabbt över gatan med tre stycken australiensiska poliser som han träffat.

Efter det så var han inte lika sugen på att bråka.

Men som sagt, grymt tråkigt att det ska behöva vara så här.

Så jävla värdelöst att man ska behöva vara rädd för att säga ifrån när nått fel inträffar, på grund av rädsla för att åka på stryk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förvånar mig inte.

Har varit i munhugg med honom ett antal gånger under åren.

Bland annat en gång då han fick för sig att jag skulle betala dubbelt inträde eftersom han glömt att ta betalt av mig kvällen innan.

"Mest för att jag inte var här igår" påpekade jag.

Då vinkade han snabbt till sig två polare som kom med raska steg.

Lyckligtvis så har min polare sett allt från Margharita tvärs över vägen, och ilar snabbt över gatan med tre stycken australiensiska poliser som han träffat.

Efter det så var han inte lika sugen på att bråka.

Men som sagt, grymt tråkigt att det ska behöva vara så här.

Så jävla värdelöst att man ska behöva vara rädd för att säga ifrån när nått fel inträffar, på grund av rädsla för att åka på stryk.

Vilka historier. Du skulle väl sagt från början att Du är en svensk polis,då hade väl du sluppit eländet.

Tre aussiesnutar utan befogenheter - hehh.

Skitställe , om detta nu är sant. Fortfarande - övervakningskameror berättar sanningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä inte riktigt. Vi var tvungna att lämna ifrån oss paraplyn när vi gick in och när vi skulle gå så hade någon stulit dem.

Nu så här med facit i handen så var två paraply inte värda bekymret men just då ansåg jag att om de tvingade oss att lämna ifrån oss egendom så tog de på sig ett ansvar att se till att vi fick tillbaka dem när vi gick därifrån.

Halsbandet slet nån av kräkvakterna av mig och jag märkte det först på sjukhuset.

Då är jag med - okay.

Kanske fler som har ris eller ros från det stället?

Link to comment
Dela på andra sajter

Två försvunna paraplyn.

Men vi hann inte långt i diskussionen förrän det small från sidan. De hade väl bestämt sig för att sopa till mig när jag inte tittade åt deras håll.

Upptakten till det hela var att jag hade en diskussion med en tjej i dörren som fick ett sned spel och började skrika på mig. Hon blev rabiat och jag själv skrek tillbaka att jag ville prata med chefen. Vid det laget hade vakterna förmodligen blivit dit kallade så när jag väl pratade med chefen så hade de redan bestämt sig för att nita farang.

Jag har flera vittnen som styrker det jag säger. Personligen så om jag hade startat det här bråket så hade jag inte varken polisanmält det hela eller skrivit ett inlägg om det.

TVÅ FÖRSVUNNA PARAPLYER????? :na::na: STOG DU Å SKREK OM DE VERKLIGEN????? OJ OJ OJ OJ OJ OJ OJ OJ... :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka historier. Du skulle väl sagt från början att Du är en svensk polis,då hade väl du sluppit eländet.

Tre aussiesnutar utan befogenheter - hehh.

Skitställe , om detta nu är sant. Fortfarande - övervakningskameror berättar sanningen.

Tror inte att dom skulle köpa att jag är polis.

Är ganska liten till växten :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...