Jump to content
IGNORERAD

Registrera barn


kermit0101

Recommended Posts

Jag undrar om någon har korrekta uppgifter om vilka papper man behöver för att registrera ett svenskfött barn på Amphur i Thailand?

Särskilt då vilka papper man behöver ha med från Sverige och vilka stämplar & underskrifter som kan behövas på dessa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har du hur det går till att registrera ett svenskfött barn hos thaiambassaden i Stockholm. Läs här (både thai och svenska): http://www.thaiembassy.se/documents/birthregis08.pdf

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar om någon har korrekta uppgifter om vilka papper man behöver för att registrera ett svenskfött barn på Amphur i Thailand?

Särskilt då vilka papper man behöver ha med från Sverige och vilka stämplar & underskrifter som kan behövas på dessa.

Jag har plan på att göra samma sak i Thailand, och Lasse på Thai scan svarade följande

". För att registrera barnet i Thailand så behövs födelseattesten, först översatt till engelska

och verifierat av Svenska ambassaden för att sedan översättas till Thai

och verifieras av Thailändska UD, sen är det bara att registrera barnet på din frus hemamphure.

Barnet skall därefter och ha ett Thailändskt pass."

Jag tycker det verkar enklare än att flänga runt i Stockholm, dessutom kan man jo som'

jag tänker göra köpa tjänsten

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu tänkte ju även vi göra det i Thailand då vi ändå ska dit och det verkar krävas betydligt mindre papper än att göra det i Sverige. Men var får man tag i födelseattesten och måste det vara i original med underskriftet av höga vederbörande eller...? Jag skulle gärna vilja veta exakt vad som behövs. Det vore ju lite tråkigt om det fattas något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu tänkte ju även vi göra det i Thailand då vi ändå ska dit och det verkar krävas betydligt mindre papper än att göra det i Sverige. Men var får man tag i födelseattesten och måste det vara i original med underskriftet av höga vederbörande eller...? Jag skulle gärna vilja veta exakt vad som behövs. Det vore ju lite tråkigt om det fattas något.

Jag antar att han menar personbevis o det får man hos skatteverket det behövs jo även för att få pass som

du också måste skaffa.

mv

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar om det räcker med personbevis? Jag har sett trådar om detta redan på gamla thaitjejers tid men minns tyvärr inte exakt vad som sas då men jag tror det behövs några mer papper. Pass har vi redan och dottern har varit till Thailand förut men det blev tyvärr inte av att vi registrerade då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar om det räcker med personbevis? Jag har sett trådar om detta redan på gamla thaitjejers tid men minns tyvärr inte exakt vad som sas då men jag tror det behövs några mer papper. Pass har vi redan och dottern har varit till Thailand förut men det blev tyvärr inte av att vi registrerade då.

Kolla länken från Thaikonsult, det dokumentet fick jag också på ambassaden, men nu chansar jag med dom uppgifterna jag fick från

Thai scan, funkar det inte så ok, då får jag reda på vad som saknas, och kan fixa det nästa gång.

Det är jo inte så bråttom för oss, men jag idds inte springa runt i Stockholm o fixa med massa papper.

Jag åker ned i januari, så om du åker senare kan jag rapportera här hur det gick.

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...