Jump to content
IGNORERAD

Fillipinerna


Scandinaviancorner

Recommended Posts

  • Svar 291
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    121

  • resenaren

    18

  • audirs2

    16

  • Bonken

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Avregistrerad clion

Underbara bilder och ett stort plus för att du kommer i håg alla grejer

själv var jag med polarna på svenska sjömanskyrkan i Manilla då Tjörnbron blev påseglad tv stod på i baren och fan jag känner i gen stället ropade på kompisarna kolla tjörn bron har rasat

sen tog ja hem min första fru därifrån och med henne har jag min äldsta unge född 81.så 79 var jag där första gången

men vilka ställen förutom Manilla det kommer jag inte i håg då man för det mesta gick i dimman 555555 :whoco5:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet vart denna plats ligger

det är innfarten till manilla , jag åkte båt från Cebu till Manilla , det var rena boskapstransport när man låg under däck

3-våningssängar, oversta sängen var bara 60cm från taket

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

det är innfarten till manilla , jag åkte båt från Cebu till Manilla , det var rena boskapstransport när man låg under däck

3-våningssängar, oversta sängen var bara 60cm från taket

Thai Ola menar att bilden är tagen på inseglingen Till Manila där han låg i en tre vånings koj och översta kojen bara var 60 cm från

nästa däck

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Thai Ola menar att bilden är tagen på inseglingen Till Manila där han låg i en tre vånings koj och översta kojen bara var 60 cm från

nästa däck

Det kan vara det han menar, ja.

Kristallklart redan första gången :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Däck Deck mest för att ni landkrabbor skall förstå! Men det kanske var en och annan bil med Vem vet , Olala så klart

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

En liten historia frånGristorget

Gristorget är vad det betyder, det var en öppen "uteservering" i tre våningar på en cement platta som låg mitt inne bland dom etablerade Go Go barerna mitt på Del Pilar street i Ermita, ölen var billigare där och det fanns inga "Hjälp systrar" som var anställda och jobbade där, utan dom "Hjälp-systrarna" som hängde där var endera för gamla eller för unga,eller för fulla eller för tjocka för att få jobb på barerna, men det fanns en del "Free- lansar"kärringar där som det var riktig hög klass på , fast dom var få..

Gratis kärringar fanns där också som inget annat ville än att få ihop det med en "Joe" som kunde ta dom med till Amerika.

Av dom som satt och söp på gristorget var nog 75% svenskar ,många riktiga original, det var en samlingspunkt där man alltid kunde träffa någon gammal bekant, och snacka lite skit, för det gick ju inte inne på barerna där dom spelade så hög musik att taket höll på att lyfta. Det hette väll egentligen Raymonds,och det öppna stället Rolls, där det fanns världens äckligaste toalett man blev spyfärdig varje gång man skulle dit och pissa ,en helvetes stank var det där inne.

På gristorget fanns det alltid en massa street children runt om som försökte tjäna några centavos eller peso, dom var fulla i fan och höll ögonen på någon som började bli lite väl full ,då kunde en av småkillarna smyga fram till borden och stjäla en av gubbarnas pisstofflor eller ena träskon av honom, sen sprang han utav bara helvete därifrån, efter ett tag kom det en liten tjej fram och frågade hur mycket hon fick om hon fixade tillbaka skon, först ville hon ha 10 peso, sa man då att det var för dyrt kom hon ner till 5 peso och till slut kunde det bli ett par peso för att få tillbaka sin egen sko..

Det var Gristorget

Gristorget och alla schapp runt omkring fick stänga i febrruari 1993 när Mayor Alfredo Lim skulle snygga till stan som det så vackert hette, han skulle rensa gatorna från prostituion mm, Ermita och allra helst den gamla bardelen av MH Del Pilar..

Efter det blev allt som en ödestad ,inga gatlysen fallfärdiga kåkar och massor av uteliggare. Det var ju inte bara barer i Ermita utan också massor av små restauranger och resebyråer mm..

På Mabini fanns det också gott om växlingskontor och varje kontor hade minst en vakt med pumphagel , när det blev strömavbrott som det ofta blev hördes klickanden som en löpeld längs hela gatan , då det var det vakterna som osäkrade eller laddade sina bössor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ostron fest

Inte viste jag att ostron festade? Fyllesvin har man hört talas om, men,,,! :whistle:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet vart denna plats ligger

Man har ju hört om pansar skepp, men betong skepp?? B)

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Inte viste jag att ostron festade? Fyllesvin har man hört talas om, men,,,! :whistle:

Nej ni verkar vara lite efterblivna där borta i Öst :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej ni verkar vara lite efterblivna där borta i Öst :)

Jou, så ä det, vi ryssar vet inget alls! :whistle:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jävlar...gillade aldrig gristorget dock men det var intressant att se.sicket ställe.

Fick i alla fall uppleva MH Del pilar innan de stängde igen.vilken puls och vilka ställen helt otroligt nice...

Var även där 94 och det var exakt som du sa scandi helt öde, har en bild någonstans med dörrar som är

igenbommade med 2 st tjocka brädor i ett X och så står på closed by the mayor.bla..bla...gäller bara att hitta

den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Försök att hitta den bilden den skulle jag vilja se, och kopiera om det går för sig

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo då kompisen Jocke och jag kom från Sverige till Filippinerna bara några dagar efter att barerna stängts, men Australian club och sedan tror jag det var New Bangkok som levde fortfarande, om än bara några dagar. Som året innan så checkade vi in på Romanca Lodge mittemot Gristorget, som sagt den toan stank, upp på rummet ta en snabbdusch ut och göra stan. Men det var två dystra mycket dystra grabbar som vandrade hem den natten och förbannade Herr Lim. Så dagen efter blev det avfärd till Änglastaden för där var det fortfarande trevligt, sedan blev det en sväng till Sabang Beach i Puerto Galera, det var 1993 de min sista resa till Filippinerna. Men som tur var fick man ju uppleva Ermita med M.H.Delpilar i slutet av 80.talet.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Härliga bilder Scandinaviancorner, kul att se bilder som har ett antal år på nacken. Och det där gristorget vill man ju se bilder på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...