Jump to content
IGNORERAD

Fillipinerna


Scandinaviancorner

Recommended Posts

  • Svar 291
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    121

  • resenaren

    18

  • audirs2

    16

  • Bonken

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tjena är bara tvungen att dra in några blider...:drinks:

Runt 91-92

Superstar favvo stället på MH Del Pilar

Jeepney me bananer...

Kö ut från flygplatsen Manila

Solnedgång Boracay..

Link to comment
Dela på andra sajter

Var där förra julen och nyår! På Cebu närmare sagt! Helt cool ö med en del bofasta från Norden bla, men många fattiga osså! Sedan får man akta sig för att åka längre ut bland öarna, där blir man lätt kidnappad av gerillan/maffian!

Så Thailand är nog mycket säkrare förutom då vid gränsen mot Malaysia och Lang Kawi dit jag gärna åker igen! B)

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Var där förra julen och nyår! På Cebu närmare sagt! Helt cool ö med en del bofasta från Norden bla, men många fattiga osså! Sedan får man akta sig för att åka längre ut bland öarna, där blir man lätt kidnappad av gerillan/maffian!

Så Thailand är nog mycket säkrare förutom då vid gränsen mot Malaysia och Lang Kawi dit jag gärna åker igen! B)

Är sugen på Fillipinerna men har inte funderat i säkerhetsmässiga banor.

Första gången jag hör om risk för kidnappning.

Hur ligger Boracay till utifrån den synvinkeln, någon som vet?

Ser ju ut att vara ett gudabenådat ställe och Ph sades i en ganska färsk undersökning

vara avsevärd mycket billigare än Th.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Är sugen på Fillipinerna men har inte funderat i säkerhetsmässiga banor.

Första gången jag hör om risk för kidnappning.

Hur ligger Boracay till utifrån den synvinkeln, någon som vet?

Ser ju ut att vara ett gudabenådat ställe och Ph sades i en ganska färsk undersökning

vara avsevärd mycket billigare än Th.

Googla på kidnappning Filiperna så dyker det upp en hel del matnyttigt!

Annars är Angels City nått som jag skulle vilja se, i sällskap med min dam förståss! :drinks:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Googla på kidnappning Filiperna så dyker det upp en hel del matnyttigt!

Annars är Angels City nått som jag skulle vilja se, i sällskap med min dam förståss! :drinks:

Hmmm, tror inte du vill besöka AC med din dam :whoco5:

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, tror inte du vill besöka AC med din dam :whoco5:

Ha ha, min dam är från Thailand och har jobbat i Filipinerna 1år på IBM! :whistle:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha, min dam är från Thailand och har jobbat i Filipinerna 1år på IBM! :whistle:

Ja, exakt därför!!

Tur att de inte säljer så mycket lampor i flappeland.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var där förra julen och nyår! På Cebu närmare sagt! Helt cool ö med en del bofasta från Norden bla, men många fattiga osså! Sedan får man akta sig för att åka längre ut bland öarna, där blir man lätt kidnappad av gerillan/maffian!

Så Thailand är nog mycket säkrare förutom då vid gränsen mot Malaysia och Lang Kawi dit jag gärna åker igen! B)

'

Jag har tillbringar mängder av år i Cebu med omnejd.har aldrig varit rädd för någonting...

Förstår inte riktigt vad du menar.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

'

Jag har tillbringar mängder av år i Cebu med omnejd.har aldrig varit rädd för någonting...

Förstår inte riktigt vad du menar.

MVH Nonki

Hej!

Kan du göra några snabba jämförelser,och skillnader,

mellan en resa till Filippinerna och en till Thailand?

A.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar Filippinerna men atmosfären är betydligt tuffare/farligare än Thailand kanske p.g.a att 30miljoner lever på mindre än $1/dag.

Även om Nonki har blundat för det så sker mycket kidnappningar och mord av utlänningar.

Senaste mordet på en 50/50 norsk skedde påjulafton.

Norsk / Filipinsk kvinna knivmördad under en promenad med sin norske sambo.

http://www.vg.no/nyh...?artid=10012956

Sen så gäller inte reseförsäkringen på vissa delar. Jag och Balut Power var nere i Cutabato på ön Mindanao

i sept och där gäller inte försäkringen samt att ambassaden hjälper dig inte vid ev problem eftersom det är

ett högriskområde enligt UD. Förre veckan sprängdes en minbus i det området vi var alla dog.

När vi skulle in på varuhusen och bussterminalen var det som att gå igenom säkerhetskontrollen på en flygplats

med visitering och metalldetector mm.

Landet har otroligt fina öar och stränder men man ska inte blunda för kriminaliteten som finns runt hörnet.

Angeles City har varit kraftigt drabbat av mord och brutala rån i klass med avrättningar sista åren.

Statistics released by the Angeles City Police Office (ACPO) reveal that there were a total of 18 murders in the city in 2009

Ex. på det i år:

Pattaya-Addicts Forum:

Posted 17 December 2010 - 10:39 AM

yet another american citizen was murdered in angeles city yesterday

mr william henry miller was found murdered in broad daylight in angeles city

3 bullets to the head and 3 to the torso (execution style)

mr william miller was a big contributor to many of the angeles forums and went by the nickname of amarillodelsol

this makes to my knowledge the number of murdered foreign victims in angeles city 12+ in the last few months

my advice to anybody visiting angeles city is to be very carefull with ones personal security while there.

Juli:

US retiree, 4 others dead in Angeles massacre

http://www.abs-cbnnews.com/nation/regions/07/22/10/us-retiree-4-others-dead-angeles-massacre

//Broskan

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag har flera kompisar som bor på Mindanao , dom har aldrig haft några problem ,

men däremot på Zulo äarnsa kan det vara farligt , men dit får ingen turist åka längre

och Thailand är inte så säkert längre som det en gång var

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har flera kompisar som bor på Mindanao , dom har aldrig haft några problem ,

men däremot på Zulo äarnsa kan det vara farligt , men dit får ingen turist åka längre

och Thailand är inte så säkert längre som det en gång var

Stämmer bra med Mindanao i den norra delen ska det var lugnt det är mer i vissa områden söderut.

Jag har varit dit flera ggr utan problem även i muslimområden. Zulo snackade vi om för en bror i

familjen vi bodde hos han som håller om mig på bilden hade sin kärring nere i Zulo och inte ens han ville åka dit.

post-3639-0-39552500-1293615612_thumb.jp

post-3639-0-75952800-1293615626_thumb.jp

post-3639-0-99636300-1293615653_thumb.jp

Slakt av geten med lite tuba först sen kniv och händer

//Broskan

post-3639-0-39552500-1293615612_thumb.jp

post-3639-0-75952800-1293615626_thumb.jp

post-3639-0-99636300-1293615653_thumb.jp

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag har flera kompisar som bor på Mindanao , dom har aldrig haft några problem ,

men däremot på Zulo äarnsa kan det vara farligt , men dit får ingen turist åka längre

och Thailand är inte så säkert längre som det en gång var

Lugnt på Mindanao eller inte.

UD rekommenderar hur som helst fortfarande att man inte åker dit.

Jag antar att reseförsäkringar därmed inte är värda pappret dom är skrivna på

och att hjälp från Sverige om det skiter sig inte heller är att vänta :-)

post-3917-0-86417400-1293629699_thumb.jp

post-3917-0-86417400-1293629699_thumb.jp

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

När det skiter sig för en svensk någonstans i världen då är det nog kört ändå...det har ju visat sig förr eller??

Akuta hjälpinsatser före hemresan från Thailand.

Mest nöjd rapporteras att man var med den hjälp man fått från lokalbefolkningen, närstående, andra katastrofdrabbade och lokal sjukvårdspersonal.

Mest missnöje rapporteras gälla andra svenska myndigheter, svenska ambassaden/konsulatet och svenska räddningsverket.

Uppföljning av svenska resenärer efter tsunamin 2004

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter en drogöverdos ligger en svensk man övergiven på ett sjukhus i Peru.

UD vill inte hjälpa honom hem och han riskerar nu att dö.

– Han har övergivit sig själv genom att resa utan försäkring, säger Anders Jörle, presschef på UD.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8352657.ab

Håller nog med UD, resa utan försäkring och dessutom hålla på med droger, det är väl att skjuta sig själv i foten.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller nog med UD, resa utan försäkring och dessutom hålla på med droger, det är väl att skjuta sig själv i foten.

Att folk aldrig lär sig att det är deras ansvar att ta hand om sig själva med försäkring etc

Det är inte UD eller Sveriges ansvar och kommer aldrig att bli heller

Möjligen kan dom hjälpa till akut mot senare ersättning vid stora katastrofer med många svenskar inblandade

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...