Jump to content
IGNORERAD

40% ränta vid avbetalningsköp av motorcyckel


Singha711

Recommended Posts

Hur lånar hon pengar räntefritt?

Larva dig inte, noBuzz!

Hon lånar av mig, fattiglappen utan pengar, haha. :rotfl:

Och till 0 (=Noll) ränta, dum som bara jag är :whistle: (men då är hon ju väldigt söt också)

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    21

  • Singha711

    19

  • BaBoo

    18

  • peerhan

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Larva dig inte, noBuzz!

Hon lånar av mig, fattiglappen utan pengar, haha. :rotfl:

Och till 0 (=Noll) ränta, dum som bara jag är :whistle: (men då är hon ju väldigt söt också)

//Singha711

Ok, Men om du inte har några pengar.. vem lånar du av då?

Annars så är det ganska smart att låna ut pengar till moppen räntrefritt.

Då borde du ju komma undan med halva hyran om du ska använda moppen någon gång.

Får hon låna räntefritt till diskmedlet hemma med? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Larva dig inte, noBuzz!

Hon lånar av mig, fattiglappen utan pengar, haha. :rotfl:

Och till 0 (=Noll) ränta, dum som bara jag är :whistle: (men då är hon ju väldigt söt också)

//Singha711

Om hon nu är är skyldig dig pengar ("lånar av mig") så undrar jag hur hon betalar av sin skuld till dig?

Du vet väl att viss service inte är laglig att erhålla mot ekonomisk ersättning va?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Orka vara dryg?

Vore nog bättre om du kunde formulera dina SAKLIGA eller låt oss säga dina MATEMATISKA betänkligheter innan du slänger dig med personliga omdömen.

Men som vanligt blir det först skit och sedan papper, känns inte det igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm om nu ens fru får månadspeng(det får min 9-åriga son också) då kanske man också är kapabel till att låna ut pengar till sin fru?.

Smartas där!

Har alltid beundrat din fenomenala slutledningsförmåga!

Då är det väl på tiden att du gör lite pengar av denna dunderbegåvning, eller hur?

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Smartas där!

Har alltid beundrat din fenomenala slutledningsförmåga!

Då är det väl på tiden att du gör lite pengar av denna dunderbegåvning, eller hur?

Hur tänkte du nu.."smartas" kanske den är som skiter i att betala en gemensam taxinota tex.där gjorde du ju en slant tydligen...

Ps. härligt att du beundrar mig.ds.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det kul att trycka på CAPS LOCK?

Inte någonstans innan NU (JA , DET ÄR KUL) har du nämnt att pröjsa cash vart en option.

Det måste ju vart därför du tog upp det, eller?

Är du full igen, eller vad är det du babblar om?

Förklara!

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tänkte du nu.."smartas" kanske den är som skiter i att betala en gemensam taxinota tex.där gjorde du ju en slant tydligen...

Ps. härligt att du beundrar mig.ds.

Ja, hur många % tjänade du på att ta en springnota på taxin med en forumkompis...?????

Ska vara *från en forumkompis*

Ändrades av Bibben

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du full igen, eller vad är det du babblar om?

Förklara!

Om du läser ditt inlägg som jag hänvisar till (#66) så kanske du förstår, annars ta en extra termin på SFI, så kanske det klarnar.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Felet kommer automatiskt om man jämför äpplen och päron, och blir lika missvisande som den mest illvilliga statistik.

...

Det är därför man gör det på detta sättet, just för att kunna jämföra äpplen och päron på en gemensam nämnare,

Det JUST DÄRFÖR man har "uppfunnit" begreppet "effektiv ränta" för att kunna jämföra två lån med olika uppläggning och avbetalningsplan.

Att man härvid också kan "diskontera" in och utbetalning så man får ett jämförbar "nuvärde" tillhör ändå överkursen och kan negligeras för korta amorteringstider (under 2, 3 år).

Men som sagt, det finns ingen tillräcklig kunskapsbas i denna församling, så jag ger naturligtvis upp ett sådant försök för att inte ställa era enkla föreställningar fullständigt på huvud.

Försök snacka algebra med en treåring (inte menat på dig andrejs), så förstår ni vad jag menar...

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är därför man gör det på detta sättet, just för att kunna jämföra äpplen och päron på en gemensam nämnare,

Det JUST DÄRFÖR man har "uppfunnit" begreppet "effektiv ränta" för att kunna jämföra två lån med olika uppläggning och avbetalningsplan.

Att man härvid också kan "diskontera" in och utbetalning så man får ett jämförbar "nuvärde" tillhör ändå överkursen och kan negligeras för korta amorteringstider (under 2, 3 år).

Men som sagt, det finns ingen tillräcklig kunskapsbas i denna församling, så jag ger naturligtvis upp ett sådant försök för att inte ställa era enkla föreställningar fullständigt på huvud.

Försök snacka algebra med en treåring (inte menat på dig andrejs), så förstår ni vad jag menar...

//Singha711

Kunskapsbas hit och dit...förklara istället hu många % du sparade på springnotan från taxin och dina "kompisar"(fd kan jag förmoda).

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om hon nu är är skyldig dig pengar ("lånar av mig") så undrar jag hur hon betalar av sin skuld till dig?

Du vet väl att viss service inte är laglig att erhålla mot ekonomisk ersättning va?

Lägg av, Bibben!

Vi vet vilket spår du SÅ GÄRNA vill komma in på!

Så här är det:

Fru Singha har 3 barn från ett tidigare förhållande (ingen buksvåger här i alla fall). Dessa barn är 14, 16 och 20 år gamla. De går tå varierande utbildningar beroende på ålder. Största pojken skall börja på högskola nu och det kosta mycket pengar som gamle Singha gladeligen betalar för han har inte glömt under vilka uppoffringar hans föräldrar har bekostat hans och hans syskons högskoleutbildning.

Jag har tidigare hjälpt henne att bli skuldfri med sitt hus och finansierat utbyggnad (Ja, hon har har pappren ensamt skriven på henne och springer hon sin väg så springer mina pengar med. Så är livet för de flesta här).

Jag försörjer henne och hennes barn med ett fast månadsbelopp på 17000 THB i månaden. Detta får hon även när hon är här i Sverige. När hon får arbetstillstånd är det tanken att hon successivt ta över detta försörjningsansvar. Jag tar inget betalt för alla omkostnader här i Sverige, förutom ett bidrag till maten och egna kläder beroende på hennes inkomst.

Ja, och då står jag för alla resekostnader (flygbiljetter flera ggr om året) och semestrarna i Thailand och Europa. Detta kostar i genomsnitt ca 100000 kr varje år vilket jag dock tycker det är värd. Sen har jag en bil av ett känd tyskt märke som inte heller är så billigt i underhåll men som vi behöver för våra resor i Sverige både här i Sverige.

Mina boendekostnade har jag minimerat för jag bor numera i en central insatslägenhet (du vet ju min adress som du har lagt ut, så då vet du ocksa att det är HSB som står för bostadsbeståndet här). Hade ett ganska stort hus förut (på Alingsås "gräddhyllan") men barn och fd. sambo är "utfllygna" och jag vill kunna resa när det passar mig. Är dessutom inget vidare på reparera hus och jobba i trädgård. Så här har du något som jag INTE är bra på, alltid något.

Jå, en sak till: Jag dricker ytterst sällan alkohol och detta enbart i sociala sammanhang. Så en för många betungande kostnadspost mindre skadar aldrig, eller hur Peerhan?

Var det något mer som du vill veta för att utröna min finansiella situation?

Visst, jag glömde en sak: Jag betalar inte för "tjänster" av den typen du vill insinuera. Man brukar inte göra det i ett fast förhållande (4.5 år numera). Men jag kommer att minska min månatliga "support" med 2000 THB per månad under ett år. Dvs fru Singha betalar handpeningen(=20000) + 24000 THB från sin egen "lön", resten (10000) ger jag som "bidrag".

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Inlagd · Hidden by Swippe, December 8, 2010 - lite onödigt inlägg om en medlems fru
Hidden by Swippe, December 8, 2010 - lite onödigt inlägg om en medlems fru

Wow, du betalade mer än jag trodde, så jag hoppas att hon är värd det i sängen, för det är väl bara där du kan få lite valuta för pengarna? Hon lär ju inte "betala" tillbaka sig i rimlig tid, eller? Vad kallar vi då dessa kvinnor?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment

Ja, hur många % tjänade du på att ta en springnota på taxin med en forumkompis...?????

Ska vara *från en forumkompis*

Det var 100 THB (andel för taxi) som jag inte var medveten om vid tillfället och således inte därefter heller.

Jag brukar inte springa ifrån notan eller gemensamma betalningar, har aldrig gjort det, enl vad jag kommer ihåg och jag brukar inte vara berusat heller så chansen är rätt så liten att det kan bli så här.

Men nu har detta hänt en gång,av vilken anledning det må vara, vilket jag djupt beklagar samtidigt som jag är säker att något sådant kan ha hänt alla här på detta forum. Nobody is perfect.

Att sitta här och insinuera på detta och göra djuplodande karaktärsanalyser med ledning av detta tycker jag är LÅGT, SÅ LÅGT MAN BARA KAN KOMMA!

Jag har skickat PM till Vaxet med ett uttryckligt beklagande och önskemål att reglera denna skuld OMGÅENDE. Jag inväntar betalningsuppgifter och sedan hoppas jag att jag är kvitt denna skuld.

//Singha711

P.S. Imorgon kommer jag att berätta för fru Singha om denna sorgliga historia och vad som har hänt på detta forum i kväll. Jag är säker att hon kommer att gråta jättemycket! SKÄMS era lumlar!

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var 100 THB som jag inte var medveten om vid tillfället och således inte därefter heller.

Jag brukar inte springa ifrån notan, har aldrig gjort det, enl vad jag kommer ihåg och jag brukar inte vara berusat heller så chansen är rätt så liten att det kan bli så här.

Men nu har detta hänt en gång,av vilken anledning det må vara, vilket jag djupt beklagar samtidigt som jag är säker att något sådant kan ha hänt alla här på detta forum. Nobody is perfect.

Att sitta här och insinuera på detta och göra djuplodande karaktärsanalyser med ledning av detta tycker jag är LÅGT, SÅ LÅGT MAN BARA KAN KOMMA!

Jag har skickat PM till Vaxet med ett uttryckligt önskemål att reglera denna skuld OMGÅENDE. Jag inväntar betalningsuppgifter och sedan hoppas jag att jag är kvitt denna skuld.

//Singha711

P.S. Imorgon kommer jag att berätta för fru Singha om denna sorgliga historia och vad som har hänt på detta forum i kväll. Jag är säker att hon kommer att gråta jättemycket! SKÄMS era lumlar!

Ja det har varit lite väl mycket oförskämdheter i denna tråden, men om du helt sonika slutat att svara på alla frågor och påståenden så hade vi moderatorer kunnat rensa undan det värsta i lugn och ro. Jag förstår att man vill svara, men det funkar inte när du angrips av en samlad trupp. Ja det gäller inte bara dig utan fler som blivit angripna förståss.

Ang att berätta för din fru vad som skrivits så vore det väl bara onödigt om du nu inte vill göra din fru ledsen.

Mvh Swippe

Ps: Jag låser tråden eftersom trådskaparen fått mer än tillräckligt med svar och kommit fram till hur han ska göra med upplägget kring detta mcköp. Vill nån annan moderator låsa upp tråden så är det upp till dem.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill inte och kommer inte låsa upp tråden.

Jag kommer också att börja testa låsa trådar som fått svar på grundfrågan pga att man ser en tendens till att trådar som får härja fritt ofta får oönskade påhopp och tråkigheter som följd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...