Jump to content
IGNORERAD

40% ränta vid avbetalningsköp av motorcyckel


Singha711

Recommended Posts

Hahahha väntade på det där baby snacket "förmodar att jag tjänar mer än dig" , såvida du inte är anställd som någon form av ingenjör eller dylikt inom offshore eller liknande.

Men vad jag förstår av din blogg så är du ju endast en simpel gymnasieutbildad knegare, och då är sannolikheten att du överskrider min årsinkomst ganska liten.

Har vänner hemma som bla jobbar för ett företag heter "Kaefer", som knegare eller möjligtvis någon sorts lagbas så jag vet vad deras löner har legat på, bra men inte tillräckligt bra.

Och vd har de i lön?

Vad jobbar du själv med?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    21

  • Singha711

    19

  • BaBoo

    18

  • peerhan

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Filmtitel?

Du får gärna skriva vilken filmtitel du tänker på!

Eftersom jag inte är så dum att jag lägger ut medlemmars

personuppgifter eller liknade så avstår jag.

Men du vet ju själv vad din fru heter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag inte är så dum att jag lägger ut medlemmars

personuppgifter eller liknade så avstår jag.

Men du vet ju själv vad din fru heter.

Jo jag vet vad min fru heter!

Men bara för att skriver en filmtitel så lägger du inte ut några personliga uppgifter, du har min tillåtelse att skriva filmtitlen du tänker på (blir faktiskt lite nyfiken)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vd har de i lön?

Vad jobbar du själv med?

Tycker nog det är för personliga saker att skriv helt öppet, träffas vi någon gång så kan vi diskutera det om pengar/löner.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Baboo, jag glömde en sak.

Ditt skämt till företag låg ju ute här på MPR också.

Menar du där jag är anställd eller menar du något företag som jag äger?

Det enda jag kommer ihåg var att ni i fyllan och villan skrev att jag hade ett företag som hette "kalsong", men ledsen att göra er besvikna men ett sådant företag äger jag inte (och har aldrig ägt)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker nog det är för personliga saker att skriv helt öppet, träffas vi någon gång så kan vi diskutera det om pengar/löner.

Att skriva vad du jobbar med är väl inte speciellt personligt (jag och många andra har ju skrivit vad vi jobbar med i den tråden)!

Och vad skulle vara personligt med att skriva hur mycket dina vänner tjänar på Kaefer (vi vet ju inte vilka de är)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad skulle vara personligt med att skriva hur mycket dina vänner tjänar på Kaefer (vi vet ju inte vilka de är)?

Du har ju jobbat på Kaefer så varför nämna nåns löner då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att skriva vad du jobbar med är väl inte speciellt personligt (jag och många andra har ju skrivit vad vi jobbar med i den tråden)!

Och vad skulle vara personligt med att skriva hur mycket dina vänner tjänar på Kaefer (vi vet ju inte vilka de är)?

Jo jag tycker att det är personligt att skriva om vad jag jobbar med i onödan, det rör ingen som inte känner eller kanske har träffat mig IRL

Att skriva vad folk har för inkomster i div företag tycker jag också är information man inte skall outa, den känner den och den känner den och plötsligt så trampas någon på tån som inte alls är med i diskussionen eller argumenterandet, och det tycker jag är onödigt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag tycker du är ojust i din kritik varför jag enbart vill sammanfatta följande:

A ) Lån 20000 THB Ränta på ett år 6000 THB

Som jag skrev tidigare antar jag ut den ursprungliga texten att ingen amortering görs under året och att den återstående skulden betalas tillbaks exakt 1 år senare, dvs 20000 THB.

Således består skulden på 20000 THB under HELA ÅRET jämt fördelad och det kan inte bli några diskussioner om vad som är basen för ränteberäkning.

För detta tas det 6000 THB i ränta som enligt MATEMATIKENS LAGAR blir 30% i räntesats (6000/20000*100). Detta kan varken du eller jag ändra på, så det är bara att acceptera.

Diskussioner om annuitetslån är fullständigt malplacerade då det bara blir ett enda amorteringstillfälle medan räntan (6000) betalas månadsvis med 500 THB/mån.

B ) Fru Singhas hypotetiska lån: Skuld 34000, Ränta 6800, avbetalning på 12 perioder.

Jag påstår att den effektiva räntan är 40% för att:

6800 THB motsvarar 40% på 17000. Och varför 17000? Jo, för att detta motsvarar den genomsnittliga resterande skulden under året som är (ing skuld - utg skuld) / 2 = (34000-0)/2.

Detta är en logisk och VEDERTAGEN BERÄKNINGSMETOD.

Andra påstår t.ex. att den effektiva räntan är lägre, låt oss säga 30%. Då vill jag se en motsvarande rak avbetalning som klarar en sammanlagd ränta på 6800 THB. Du kan försöka hur mycket du vill. Du kommer inte att få ihop pengarna för räntan till försäljaren med en mindre procentsats än 40% vid en rak avbetalning.

F.ö. kunde du sluta med att demonstrera din okunnighet genom personligt nedsättande kommentarer. Men det är kanske för mycket begärt från dig!

//Singha711

Jag är fullt medveten om hur du räknar, och du gör det dessutom riktigt.

Att du sedan drar slutsatsen att din fru hade sämre villkor är jag där emot inte enig om.

Felet kommer automatiskt om man jämför äpplen och päron, och blir lika missvisande som den mest illvilliga statistik.

Nedsättande kommentarer har både du som jag.

Min okunnighet står jag för. Det jag blir irriterad över är att du demonstrerar din överlägsenhet och bevisar att du har rätt genom att tillämpa räknestycken på äpplen och päron och således bevisar att andra är dumma i huvudet, vilket nu vissa, inklusive mig själv är.

Kostnaden (procentuellt sett) är billigare i ditt fall än i det andra andra fallet. Och både du och jag vet vad jag menar utan att jag behöver använda termer. Termer och procent har som sagt aldrig betalat ett banklån.

Oavsett lån så är det ändå summan man i slutändan betalar som betyder något för ekonomin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte tråden spårat ut? angående mc köp?

Nja plötsligt blev det kanske en diskussion om behovet att låna pengar för ett moppeköp, och där efter de ekonomiska förutsättningarna för det..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har läst om hur du är och vad du gör, det räcker bra med det.

Vidrigt var ordet!!

Ja misterx det borde du veta eftersom det är du som skrivit det :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag tycker att det är personligt att skriva om vad jag jobbar med i onödan, det rör ingen som inte känner eller kanske har träffat mig IRL

Att skriva vad folk har för inkomster i div företag tycker jag också är information man inte skall outa, den känner den och den känner den och plötsligt så trampas någon på tån som inte alls är med i diskussionen eller argumenterandet, och det tycker jag är onödigt.

Du verkar vara rädd för att skriva om dig själv men samtidigt jävligt pigg på att skriva vad andra sysslar med och tjänar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar vara rädd för att skriva om dig själv men samtidigt jävligt pigg på att skriva vad andra sysslar med och tjänar!

Hm när har jag skrivit om vad någon sysslar med, där den personen inte nämnt det själv.ok fel där ang snöskottningen men att du bär spisar det nämner du ju i den blogg som du länkar till i din signatur..eller?

Och det där med "jag tjänar minsann mer än dig" det kom väl ändå från dig!!!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm när har jag skrivit om vad någon sysslar med, där den personen inte nämnt det själv.ok fel där ang snöskottningen men att du bär spisar det nämner du ju i den blogg somdu länkar till i din signatur..eller?

Är väl inte så många inlägg sedan du skrev att jag hade ett fastighetsimperium och byggde ställningar?

Jag har inte skrivit att jag tjänar mer än dig (vet ju inte hur mycket du tjänar) däremot skrev jag förmodligen, att jag skrev så beror på att de som alltid tjafsar om andras pengar och ekonomi i regel har dålig ekonomi själva!

Ändrades av BaBoo
Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl inte så många inlägg sedan du skrev att jag hade ett fastighetsimperium och byggde ställningar?

Det står väl ändå i din blogg...ok det med imperium kanske var lite överdrivet:)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står väl ändå i din blogg...ok det med imperium kanske var lite överdrivet:)

Jag har redan skrivit i en annan tråd vad jag jobbar med (vilket är mycket) så att påstå att jag är ställningsbyggare är inte korrekt, tror inte jag har skrivit i min blogg en enda gång att jag bygger ställningar eftersom jag tror inte jag har gjort det en enda gång sedan jag startade bloggen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Ja, Lappen, denne Peerhan eller vad han utger sig för verkar vara en person som inte befinner sig i detta universum för närvarande.Jag uppfattar dej som en ansvarstagande person

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har redan skrivit i en annan tråd vad jag jobbar med (vilket är mycket) så att påstå att jag är ställningsbyggare är inte korrekt, tror inte jag har skrivit i min blogg en enda gång att jag bygger ställningar eftersom jag tror inte jag har gjort det en enda gång sedan jag startade bloggen!

Ett litet smakprov på fru Barbros alla färdigheter.

Läs och imponeras!

"Inlagd 21 November 2010 - 10:59

Jag gör oxå en just nu lista

Aktiehaj

Hyershusägare

Fönsterrenoverare

Kakel/Klinkersättare

Blästrare

Målare

Ställningsbyggare

Klättrare

Truckförare

Låtskrivare

Musikproducent

Ljudtekniker

Artist

Musiker

Med andra ord så hoppar jag hela tiden mellan det som är roligast just då och ger bra betalt just då.

Mina första 3 år i arbetslivet satt jag på ett kontor och skrev och skickade påminnelser till kunder, en dag så kände jag att nej fan jag vägrar sitta på samma kontor och göra samma jobb dag ut och dag in så jag gick upp till chefen och sa upp mig och flyttade till Spanien på vinst och förlust.

Så ett projekt på max 6 månader, sedan vill jag till en ny plats och/eller ny arbetsuppgift"

Baboo

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja misterx det borde du veta eftersom det är du som skrivit det :lol:

Du kan fortsätta i samma spår som vad han nu heter.

Jag bryr mig inte ett dugg.

Själv tror jag du är nån på Karsuddens sjukhus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet smakprov på fru Barbros alla färdigheter.

Läs och imponeras!

"Inlagd 21 November 2010 - 10:59

Jag gör oxå en just nu lista

Aktiehaj

Hyershusägare

Fönsterrenoverare

Kakel/Klinkersättare

Blästrare

Målare

Ställningsbyggare

Klättrare

Truckförare

Låtskrivare

Musikproducent

Ljudtekniker

Artist

Musiker

Med andra ord så hoppar jag hela tiden mellan det som är roligast just då och ger bra betalt just då.

Mina första 3 år i arbetslivet satt jag på ett kontor och skrev och skickade påminnelser till kunder, en dag så kände jag att nej fan jag vägrar sitta på samma kontor och göra samma jobb dag ut och dag in så jag gick upp till chefen och sa upp mig och flyttade till Spanien på vinst och förlust.

Så ett projekt på max 6 månader, sedan vill jag till en ny plats och/eller ny arbetsuppgift"

Baboo

Ja men då var ju saken klar..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet smakprov på fru Barbros alla färdigheter.

Läs och imponeras!

"Inlagd 21 November 2010 - 10:59

Jag gör oxå en just nu lista

Aktiehaj

Hyershusägare

Fönsterrenoverare

Kakel/Klinkersättare

Blästrare

Målare

Ställningsbyggare

Klättrare

Truckförare

Låtskrivare

Musikproducent

Ljudtekniker

Artist

Musiker

Med andra ord så hoppar jag hela tiden mellan det som är roligast just då och ger bra betalt just då.

Mina första 3 år i arbetslivet satt jag på ett kontor och skrev och skickade påminnelser till kunder, en dag så kände jag att nej fan jag vägrar sitta på samma kontor och göra samma jobb dag ut och dag in så jag gick upp till chefen och sa upp mig och flyttade till Spanien på vinst och förlust.

Så ett projekt på max 6 månader, sedan vill jag till en ny plats och/eller ny arbetsuppgift"

Baboo

Jepp, det var tråden jag hänvisade till!

(Förutom att han skrivit under med "Baboo" vilket inte fanns i orginalet)!

Ändrades av BaBoo
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Ja kära Peeran du ar tydligen en nörd som cyklar i badkaret. Väx upp och bli en normal individ

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...