Jump to content
IGNORERAD

Alkohol

Oregistrerad

Recommended Posts

Here we go;

Det är lördag och klockan är sen kväll.

Jag har haft mitt Lördagsmys (Singlemalt + Kaffe + Marabou schweizernöt) som avnjutits i omgångar till Brittisk deckare.

(finner Brittisk deckare mer genomtänkt och av mer klass än Amerikansk som ofta baseras på effekter och modern, halvt hysterisk kameraåkning och dito klippning)

Just nu känns livet ganska okay, allt elände bortglömt och fokus på sådant som gör livet aningens lättare.

Funderar över hur jag förändras när ett antal promille finns i blodet.

Jag blir en smula filosofisk. Funderar över existentialistiska frågor, vem är jag, varför finns vi, vad är syftet med allt egentligen och annat man inte har något facit över.

Det är ju så att vi människor är alla olika, och en himla tur är ju det.

Min erfarenhet är att vi reagerar olika på alkoholintag.

En del män blir oerhört testosteronstinna, bröstar upp sig och vill med våld hävda sig.

Några andra blir sorgsna, deprimerade och minns allt elände de upplevt i sitt förflutna.

En del somnar innan kaffet och snarkar så tapeterna rullar ihop sig.

Andra vill lösa alla världens problem, EU, politik, global uppvärmning eller annat, över en natt.

Sedan finns det dem som jag, som funderar, filosoferar och känner sig ungefär som en konstnär (fastän man inte kan skriva, dikta, måla eller skulptera)

Finns förstås inget rätt eller fel här, alla är vi olika och ens historia, sociala förmåga och annat spelar säkert roll i hur vi är då vi inmundigat rusdrycker.

Vem är du - hur påverkar alkohol ditt sätt och dina tankar?

:drinks:

post-6637-0-40284800-1291503871_thumb.jp

post-6637-0-37454200-1291503882_thumb.jp

post-6637-0-90573100-1291503967_thumb.jp

post-6637-0-40284800-1291503871_thumb.jp

post-6637-0-37454200-1291503882_thumb.jp

post-6637-0-90573100-1291503967_thumb.jp

Dela på andra sajter

Mja, felet är att Ni inte doserar tillräckligt och fungerar inte detta så får ni helt enkelt byta medicinering.

Prova ett rör Renat med lite päronsoda så är jag övertygad om att Er tillvaro blir betydligt festligare.

Kontakta närmsta Systembolag på Er ort.

Dr Arne

Dela på andra sajter

Lite alkohol gör mig gla o go för mycke gör mig full o gla, men i alla fall gla. :drinks:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Lagom dos alkohol gör nog inte någon dum i huvudet. Det är först när man tankar i sig för mycket som man tenderar att göra knäppa saker. Snedfylla kan alla få.

Dela på andra sajter

Ja, tänk att folk har berusat sig i alla tider. Man har ju hört om att det är vanligt i kallare länder. Kanske finns behovet mer där.

Men i Thailand då? Är alkoholism lika utbredd där. Jag vet att i min familj i Bangkok dricks det aldrig alkohol. Fast det har väl en hel del med

att göra hur uppväxten såg ut och hur det dracks i ens egen familj vid uppväxten. Skål. :whistle:

Dela på andra sajter

Har också funderat över detta med hur olika det ser ut (med alkoholintaget) i olika länder och delar av världen.

Kanske finns det någon expert på området på Forumet som kan redogöra över de faktorer som spelar roll i det sammanhanget.

Hittade detta på nätet;

Var det dricks minst alkohol per capita är kanske inte så svårt att gissa, enligt en rapport från The World Health Organization (2004) så dricks det minst alkohol i de muslimska länderna, Irak, Iran, Somalia, Kuwait, Saudiarabien, Bangladesh och Lydien. Där dricks det 0 liter per person. Det kanske inte är så konstigt eftersom Islam förbjuder alkohol.

Mest alkohol per capita konsumeras det i… Uganda (Afrika) men häpnande 19,47 liter per capita. På andraplats finner vi överraskande nog Luxemburg som dricker 17,54 liter per capita. Ölälskarna Tjeckien kammar hem tredjeplatsen på 16, 21 liter per capita.

I Sverige dricker vi lagom, hela 6,86 liter per capita jämfört med Polens 8,68 liter. Norrmän må kapa taxibilar, men de dricker endast 5,81 liter alkohol per capita.

Om ni trodde att Finnarna var nordens fyllesvin så får ni tänka om, Danmark ligger nämligen före med 11,93 liter per capita jämfört med Finlands 10,43. Länge leve Helsingör!

:dance:

Dela på andra sajter

Lagom dos alkohol gör nog inte någon dum i huvudet. Det är först när man tankar i sig för mycket som man tenderar att göra knäppa saker. Snedfylla kan alla få.

En för mycket är lagom. :drinks:

Dela på andra sajter

Man får ta det försiktigt med Maitans Sommarlätta om man inte är van.

Då är det lätt hänt att man får för sig att försöka ta på sig shortsen på överkroppen :dance1:

http://www.youtube.com/watch?v=P7fmJBv4OCs&feature=related

Fritz..

Hehe! Precis! Eller vad var det Diana Ross sjöng en gång i tiden egentligen;

Upside down

Boy, you turn me

Inside out

And round and round

Upside down

Boy, you turn me

Inside out

And round and round

:drinks:

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...