Jump to content
IGNORERAD

Boende Pattaya/Jomtien Jan - Apr


Chryzaliz

Recommended Posts

Hej, då det finns många här som har koll på Pattaya med omnejd så tar jag gärna emot tips på boende i Pattaya/Jomtien/Naklua.

Jag tänkte stanna 4 månader, januari - april. Är det riktigt bra och prisvärt så är det aktuellt med längre kontrakt.

Condo/lägenhet/rum gärna med kokmöjligheter.

Maxpris 10.000 bath/mån för ett 4-månaderskontrakt och 7000 bath/mån för ett 12-månaders.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • tipsu

    7

  • Chryzaliz

    6

  • Kenneth4618

    3

  • chockdii

    3

Mest aktiva i denna tråd

Jag trivs alldeles utmärkt hos Maitan, men 4 månader ???

Då hinner han adoptera mig och så blir han aldrig av med mig ;)

Låter som en perfekt situation för er båda :)

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte bo hos Maitan? :)

Bra ide,men den stranden har ett antal bättre och billigare ställen än Maitan. Dessutom ville personen i frågan ha kokmöjligheter som Maitan saknar.

Poängterar ÄNNU en gång att jag inte har nåt emot Maitans place men att rekommendera ,någon som troligen vill ha condo,att bo hos honom är inte så klokt - anser jag!

Ändrades av tipsu
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för förslaget :)

Kollade även in deras Maxx Place som var lite mera hotellrum och utan kokmöjligheter. 5800 bath/mån inkl. internet och kabel-TV är ju värt att fundera på.

[/quotte

5 800/mån inklusive net och k-tv.Hhhmmm.

Berätta gärna om du fick detta pris. Tror inte det.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 800/mån inklusive net och k-tv.Hhhmmm.

Berätta gärna om du fick detta pris. Tror inte det.

Det är bara att vara läskunnig, kolla här: http://www.maxxplace...ooms_rates.html

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för förslaget :)

Kollade även in deras Maxx Place som var lite mera hotellrum och utan kokmöjligheter. 5800 bath/mån inkl. internet och kabel-TV är ju värt att fundera på.

Nästan värt att ta 9k/m o slippa o tänka på- 2. Monthly rates do not include water (30,-/Unit), electricity (7,-/Unit), bed sets and maid service (e.g. 2-times/week cleaning incl. bedset and laundry is Bt. 1.200,-/month

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan värt att ta 9k/m o slippa o tänka på- 2. Monthly rates do not include water (30,-/Unit), electricity (7,-/Unit), bed sets and maid service (e.g. 2-times/week cleaning incl. bedset and laundry is Bt. 1.200,-/month

Det är samma villkor på lägenheten.

Nu vet jag inte om det är ett högt pris på el och vatten.

Jag har bara betalat räkningarna för vatten och el varje månad tidigare utan att fundera så mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 800/mån inklusive net och k-tv.Hhhmmm.

Berätta gärna om du fick detta pris. Tror inte det.

Priset var några år gammalt och det aktuella priset är 6800 bath/mån.

Kostnad för städning och renbäddning är dock det samma.

Fick även till en hyfsad deal på motorcykel. Honda Air Blade 125cc/Yamaha Nouvo 135cc med 1 class insurance i fyra månader för 13000 bath

Tror dock jag väntar med att boka tills jag kommer ner och kan kolla in rummet på plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 800 var för bra .

Och 6800 är också "för bra", lär isåfall vara uppbokat.om inte så lär jag ta ett rum idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Och 6800 är också "för bra", lär isåfall vara uppbokat.om inte så lär jag ta ett rum idag.

Har precis mailat och bokat ett rum från 25 nov nästa år.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Och 6800 är också "för bra", lär isåfall vara uppbokat.om inte så lär jag ta ett rum idag.

Helt rätt!

Nån K xxxx bara ifrågasatte mitt läskunnande men jag hade en hjärna att tänka med.Det han inte han tydligen.

Ha en skön vistelse!

Link to comment
Dela på andra sajter

Va där nyss, nu ligger longstaypriset på 10900+el etc, studiona e fullbokade till slutet på januari. .

6800 kan det kanske vara under maj-okt.

P.s btt, ta din bokning med en nypa salt...

Förövrigt ett jävligt fräscht ställe!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Va där nyss, nu ligger longstaypriset på 10900+el etc, studiona e fullbokade till slutet på januari. .

6800 kan det kanske vara under maj-okt.

P.s btt, ta din bokning med en nypa salt...

Förövrigt ett jävligt fräscht ställe!!!!!!!

10 900 thb låter rimligt för så pass bra standard och centralt läge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt, 6800 för en sån lya finns inte...däremot finns det apartments med lite mer thaistyle för det priset ...och dom funkar ju lika bra.

Själv håller jag till borta på soi kopai för runt 6000+el

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv håller jag till borta på soi kopai för runt 6000+el

Hallå Chocken

Soi kopai

ser du till Chiquita-Håkan där nångång

han lär bo i dom krokarna, och hälsar

du på hos Calle på Klaffen? Han bor ju

också på Soi Kopai med sin restaurang

Pingis som är Itcha jöö :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tipsu lilla vän läs prislistan på typ C och mer än 3 månader. Vad står det där?

Sedan om sidan inte är uppdaterad hör inte hit

Så ta din hjärna och börja om med ABC boken ;)

Banner_neu_wisch.jpgclearpixel.gifHome_Np1.gifRooms_Rates_Hp3.gifCoffeeshop_Np1.gifInternetshop_Np1.gifSpecial_Services_Np1.gifLocation_Map_Np1.gifContact_Reservation_Np1.gifclearpixel.gifclearpixel.gifTHE MAXXROOMS

It doesn’t matter whether you want to stay for a few days or a few months - MAXXPLACE Central Pattaya is your first choice if you prefer to stay in a quiet, nicely styled accommodation at reasonable prices.

MAXXPLACE offers 12 lovely decorated rooms in 3 categories. As all our rooms (especially Type B and C) are similarly equipped, room Type A is larger and has additional equipment: Kitchen cabinet, Microwave oven, big fridge, working desk and additional cupboards.

However, all our rooms are fully furnished and equipped with the following amities:

  • ensuite bathroom
  • kingsize bed
  • air condition + ceiling fan
  • h/c water
  • minibar / fridge
  • digital safe
  • cable-TV
  • ADSL- high speed Internet in room
  • IDD-Phone
Room Price list

Type

Room No.

Rate / day

1-3 month

> 3 months

A

201 - 301 - 401 - 501

850,-

12.500,-

8.500,-

B

202 - 302 - 402 - 502

680,-

10.500,-

6.800,-

C

203 - 303 - 403 - 503

600,-

9.000,-

5.800,-

Deposit

5.000,-

1 MRate

2 MRates

All prices in THB including 7 % VAT

Terms & Conditions

  • 1. Room Rates are payable in advance (up to 3 month) at booking

    2. Monthly rates do not include water (30,-/Unit), electricity (7,-/Unit), bed sets and maid service (e.g. 2-times/week cleaning incl. bedset and laundry is Bt. 1.200,-/month

    +++++ Internet- & cable-TV-usage is free of charge +++++

valid Jan-Dec 2006

clearpixel.gifclearpixel.gifclearpixel.gifclearpixel.gifa_DSCF0018.jpga_DSCF0009.jpga_Bed3.jpga_Bigroom1.jpga_Bigroom9.jpgclearpixel.gif[Home] [Rooms & Rates] [Coffeeshop] [Internetshop] [Special Services] [Location & Map] [Contact & Reservation] var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www."); document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E")); var pageTracker = _gat._getTracker("UA-3335836-1"); pageTracker._initData(); pageTracker._trackPageview();

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Tipsu lilla vän läs prislistan på typ C och mer än 3 månader. Vad står det där?

Sedan om sidan inte är uppdaterad hör inte hit

Så ta din hjärna och börja om med ABC boken ;)

Banner_neu_wisch.jpgclearpixel.gifHome_Np1.gifRooms_Rates_Hp3.gifCoffeeshop_Np1.gifInternetshop_Np1.gifSpecial_Services_Np1.gifLocation_Map_Np1.gifContact_Reservation_Np1.gifclearpixel.gifclearpixel.gifTHE MAXXROOMS

It doesn’t matter whether you want to stay for a few days or a few months - MAXXPLACE Central Pattaya is your first choice if you prefer to stay in a quiet, nicely styled accommodation at reasonable prices.

MAXXPLACE offers 12 lovely decorated rooms in 3 categories. As all our rooms (especially Type B and C) are similarly equipped, room Type A is larger and has additional equipment: Kitchen cabinet, Microwave oven, big fridge, working desk and additional cupboards.

However, all our rooms are fully furnished and equipped with the following amities:

  • ensuite bathroom
  • kingsize bed
  • air condition + ceiling fan
  • h/c water
  • minibar / fridge
  • digital safe
  • cable-TV
  • ADSL- high speed Internet in room
  • IDD-Phone
Room Price list

Type

Room No.

Rate / day

1-3 month

> 3 months

A

201 - 301 - 401 - 501

850,-

12.500,-

8.500,-

B

202 - 302 - 402 - 502

680,-

10.500,-

6.800,-

C

203 - 303 - 403 - 503

600,-

9.000,-

5.800,-

Deposit

5.000,-

1 MRate

2 MRates

All prices in THB including 7 % VAT

Terms & Conditions

  • 1. Room Rates are payable in advance (up to 3 month) at booking

    2. Monthly rates do not include water (30,-/Unit), electricity (7,-/Unit), bed sets and maid service (e.g. 2-times/week cleaning incl. bedset and laundry is Bt. 1.200,-/month

    +++++ Internet- & cable-TV-usage is free of charge +++++

valid Jan-Dec 2006

clearpixel.gifclearpixel.gifclearpixel.gifclearpixel.gifa_DSCF0018.jpga_DSCF0009.jpga_Bed3.jpga_Bigroom1.jpga_Bigroom9.jpgclearpixel.gif[Home] [Rooms & Rates] [Coffeeshop] [Internetshop] [Special Services] [Location & Map] [Contact & Reservation] var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www."); document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E")); var pageTracker = _gat._getTracker("UA-3335836-1"); pageTracker._initData(); pageTracker._trackPageview();

Jaså!!

Då drar jag nog runt ett tag och kollar upp bättre alternativ.

Dessutom vill man ju gärna ha pool med.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...