Jump to content
IGNORERAD

Farang Staffing


lappen1

Recommended Posts

Har markerat det jag undrade över i mitt tidigare inlägg med fet stil.

Känns lite motsägelsefullt att man kan vara bosatt i Sverige och nyttja Farang Staffing för fakturering av egna tjänster samtidigt som det i ett senare inlägg tydligt framgår att man måste vara utskriven ur densamma, vilket också framgår av den information jag fått från skattemyndigheten.

Särskild inkomstskatt för personer som arbetar i Sverige och bor utomlands SKV 442

Är själv intresserad av någon lösning av den typen som Farang Staffing erbjuder, därav mina frågor.

Jag tror mig veta(dock inte 100% på detta) att Erkki anställt folk (som jobbar i Erkkis svenska företag) från Thailand genom FS och därför skriver att han själv är skriven i Sverige men att arbetare som han anställt är skrivna i Thailand

Ändrades av Caveman

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Caveman

    7

  • Nordic Staffing

    6

  • erkki

    4

  • Sam sip sam

    4

Mest aktiva i denna tråd

Nordic Staffing

Jag tror mig veta(dock inte 100% på detta) att Erkki anställt folk (som jobbar i Erkkis svenska företag) från Thailand genom FS och därför skriver att han själv är skriven i Sverige men att arbetare som han anställt är skrivna i Thailand

Ja.

Vi har ett par svenska företagare som hyr in personal av oss.

Vi ansöker om arbetsvisum till de (thai) som skall åka till Sverige och arbeta. Vi bokar resor åt dem och hjälper till med det vi kan hjälpa till med.

I fall som dessa är det thailändska medborgare vi talar om

Vill också skriva att vi inte anställer bärplockare under några omständigheter, utan vanligt månadsavlönat arbete.

Alla arbetsvisum kräver fackets godkännande för både löner och arbetsförhållanden.

Utan detta godkännande blir det inga arbetsvisum.

Svenska medborgare som arbetar via oss i Sverige och bor i Thailand behöver av naturliga skäl inga tillstånd för att arbeta i Sverige.

http://www.nordicstaffing.com- Bo i Thailand, Arbeta i Sverige skattefritt

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Från en novis men det gäller väl att man håller sig ifrån sverige halva året för att det ska godkännas

6månadersregel ska tillämpas. Max 6dagar/månad får man befinna sig i Sverige under 6månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nordic Staffing

Vad krävs för att få ett personbevis utfärdat i Thailand, jag antar att om man bor på ett hotell med ett turistvisa och går till immigration och frågar efter ett personbevis så blir man väl näst intill idi*tförklarad! eller?

Med personbevis menar jag personbevis utfärdat av Skatteverket i Sverige.

För svenska medborgare kräver vi detta och i vissa fall även av thailändska medborgare som bott i Sverige förut bara för att försäkra oss om att deras faktiska adress är i Thailand enligt Skatteverket i Sverige.

http://www.nordicstaffing.com- Bo i Thailand, Arbeta i Sverige skattefritt

Link to comment
Dela på andra sajter

Nordic Staffing

6månadersregel ska tillämpas. Max 6dagar/månad får man befinna sig i Sverige under 6månader.

Det du skriver stämmer inte.

Arbetande via oss får enligt svensk lag stanna i Sverige max 6 månader om året. Sammanhängande eller utspritt.

Varannan dag, varannan vecka, varannan månan eller varannat halvår. Bara totalen inte överstiger 6 månader.

http://www.nordicstaffing.com- Bo i Thailand, Arbeta i Sverige skattefritt

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det du skriver stämmer inte.

Arbetande via oss får enligt svensk lag stanna i Sverige max 6 månader om året. Sammanhängande eller utspritt.

Varannan dag, varannan vecka, varannan månan eller varannat halvår. Bara totalen inte överstiger 6 månader.

Gäller det Thai eller svenskar?

Är dt om man jobbar utanför Sverige eller i Sverige?

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Nordic Staffing

Det jag pratar om och det som gäller vid arbete via oss gäller alla som inte är folkbokförda i Sverige.

Svenskar som Thai.

6 månadersregeln gäller och finns att läsa om på skatteverkets hemsida.

http://www.nordicstaffing.com- Bo i Thailand, Arbeta i Sverige skattefritt

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...