Jump to content
IGNORERAD

Medlemmarnas trafikböter 2010


Oregistrerad

Recommended Posts

Tänkte öppna en tråd där alla kan notera sina trafikböter, summera alltid längst ner i post!

Utan hjälm Soi 8/2.road Pattaya 200 THB

Körde över spärrlinjen Soi Bukhao/Pattaya Thai 400 THB

Samma sak, under fly over, svängde till höger trots förbjud 400 THB

Totalt 1000 THB

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    4

  • tipsu

    4

  • Tommy

    3

  • Chryzaliz

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Körde 16 km/timmen för fort. 2800. Kronor. suicide.gif

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

400B i böter som passagerare utan hjälm på motobike på Beachroad Pattaya.

Polisen upplyste mig om att sen var det bara att åka på resten av dagen utan hjälm då man bara kan få samma böter 1gång per dygn.

Skulle jag bli stoppad igen är det bara att visa upp kvittot.

Om detta stämmer vet jag ej,men det låter konstigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

jahaja då skall vi se.

Vi tar väl med alla böter då...

200 thb för fortkörning på motorvgen i LaenChabang...körde 80 i en gammal picup

400 thb för att inte använda bälte, med kvitto faktiskt. i Buriram stad. Med 14 pers på flaket.

2000 för nedskräpning i Bangkok. Kastade en cig i en avloppsbrunn på sukhimvit road, vid Landmark. Passa er för det gå några poliser där hela tiden , men bara där. Plockar 15-20 om dan.

Summa 2600 på 10 år

// Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Siffrorna hänför sig till 2009:

Nära Rayong:

  • på motorväg till Bangkok: 400 THB för filbyte till vänster (utan att köra om).
  • exakt samma ställe och samma polis men nu på hemvägen från Bangkok: 200 THB för filbyte till höger (när jag upptäcker poliskontrollen) (Obs. 200 THB "rabatt" pga samma polis)

Summa summarum: 600 THB, samt insikten att det ALLTID är något fel när man som farang framför motorfordon i Thailand.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Fortkörning 140 på 90 väg, 400 Bath (Buriram)

Stegring med Mc, 1000 Bath (Pattis)

Föraren hade inget körkort, men det hade jag, då fick jag böterna på 200 Bath...(Buriram)

Drack öl samtidigt som jag körde, 100 Bath (Korat)

Lämnat moppen på Walking street, 500 Bath för att få bort hjullåset.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick min första trafikbot sedan 1977 fick jag i sommras.

43km/h över gällande hastighetsbegränsning 93 på 50 sträcka.

Fick två alternativ 30 euro på bank eller 20 euro till dom trevliga

poliserna direkt. Betalade 20 euro sen var det bara att åka.

Det var i forna Jugoslavien ett av dom nya länderna åkte motorcykel

från grekland och hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rödljuskörning i korsningen Pattaya Klang och Second road med moppe någon gång på 90-talets senare hälft, länsman tog mitt Svenska körkort, så jag fick åka till polisstationen betala 400 Baht för att få tillbaka kortet.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här hemma bara 2 parkeringsböter.

I Thailand stoppar de en ju utan att man vet varför?

1984 gav jag 100 bath åt polisen och han var nöjd.

Sen stoppar ju polisen taxi då och då och chauffören ger en peng.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

I år 0 hittills, men chansen finns då det skall ut o åkas lite i dec. och eftersom det är ganska mycket trafik runt nyår så är det även många BIB:s ute och fixar helgslantar.

Annar några 200 bath fortkörning både riktiga och falska samt högerfilskörning på intersektionroads, totalt under 7 år i LOS c.a 1000 bath.

Tror jag betalade "böter" åt en taxisnubbe i BKK en gång men fick inte klart för mig om det var böter eller mutor för att få åka en viss vägsträckning eller att ha åke en viss sträcka avstängd väg.vilse i pannkakan lixom.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer inte ihåg alla men det är säkert 20 - 30 gånger. Några 4 - 500 bahtingar i pattis.. annars mest 200 baht.

Summa summarum.. ca 5 - 6000 baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant tråd!

Jag har fått 3 böter i år, och i alla fallen hade jag gjort fel...

1 Felparkering, det var inte så lätt, jag frågade frugan om det var säkert att man fick parkera vid rödrandiga kantstenar, och det fick man (fast bara enligt henne) :sFduh:

Fick ta taxi till polisstationen och betala för att få bort hjullåset, 400 tror jag.

Var nog förra året förresten...

1 rödljuskörning vid Victory monument, solklart mitt fel var nära att smälla också, fick rabatt på boten när jag betalade 300 kontant till den vänliga polisen :great:

1 körning i buss fil på väg till MBK, frugan var vägvisare, 200 bath rabatterat och klart på platsen :giggle:

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant tråd!

Jag har fått 3 böter i år, och i alla fallen hade jag gjort fel...

1 Felparkering, det var inte så lätt, jag frågade frugan om det var säkert att man fick parkera vid rödrandiga kantstenar, och det fick man (fast bara enligt henne) :sFduh:

Fick ta taxi till polisstationen och betala för att få bort hjullåset, 400 tror jag.

Var nog förra året förresten...

1 rödljuskörning vid Victory monument, solklart mitt fel var nära att smälla också, fick rabatt på boten när jag betalade 300 kontant till den vänliga polisen :great:

1 körning i buss fil på väg till MBK, frugan var vägvisare, 200 bath rabatterat och klart på platsen :giggle:

MVH Tommy

Du har en dyr fru. Köp en GPS istället. Blir nog billigare i längden ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl just därför man får böter, för att man har gjort fel alttså ;)

Ja normalt men i Thailand varierar det kraftigt :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl just därför man får böter, för att man har gjort fel alttså ;)

Det verkar råda delade meningar om det...

Jag kör rätt mycket i Bkks utkanter och litegranna i centrum.

Passerar poliskontroller dagligen, 2 st hittills idag, och har aldrig ens blivit stoppad, när jag inte gjort nåt galet.

Fortkörningsböter kan man tydligen få, utan att köra för fort, genom att köra i ytterfilen i onödan, alltså när man inte gör en omkörning.

MC skall normalt köras i innersta filen och får inte köras på "overpass", de flesta MC som stoppas har kört i ytterfilen av förare som saknar hjälm, och skall därför bötfällas. Många MC som stoppas i poliskontroller här i Bkk får köra vidare utan bot efter att föraren visat skattekvittot och körkortet (säger en Svensk kompis som pendlar dagligen till sina jobb på MC), nåt som tyvärr många saknar.

Pickuper stoppas ofta och polisen kollar lasten, surrning osv, och man kan få bot om man har folk på ett öppet flak, nåt som massor av thai struntar i och som tyvärr leder till en massa dödsfall, Ett flak som är övertäckt (som tex på Pattayas bathbussar) är lagligt att köra folk på.

Har jag levt för länge i Bkk-trafiken eftersom jag börjar tycka att trafikpolisen gör stor nytta???

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Handen på hjärtat, hur ofta får man böter som oskyldig?

Okunnig, osmart, osv är nog det som det handlar om :)

Bara här på MPR får man läsa ganska ofta om folk som blir bötfällda utan att ha gjort något fel. Även längre upp i denna tråd

Om man inte räknar att "vara farang" som ett fel eller vara ute i trafiken inför helger då poliser behöver fylla på sina plånböcker

Fortkörningsböter är inte ovanliga trots att polisen ifråga varken har någon mätutrustning eller befinner sig i en annan bil med hastighetsmätare. Ofta väldigt godtyckliga bedömningar där.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Handen på hjärtat, hur ofta får man böter som oskyldig?

Okunnig, osmart, osv är nog det som det handlar om :)

Japp :great:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick "böta" 100 Baht tidigare iår ,som orsak angavs "jag är hungrig" :crazy:

detta hände på en liten väg nära "byn" Highway Police var där o inkasserade. :diablo:

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick "böta" 100 Baht tidigare iår ,som orsak angavs "jag är hungrig" :crazy:

detta hände på en liten väg nära "byn" Highway Police var där o inkasserade. :diablo:

mvh

Och det var ditt fel att han var "hungrig" ? :whoco5:

Only in Thailand ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...