Vaxet Inlagd December 2, 2010 Dela Inlagd December 2, 2010 (ändrad) Har en fråga som brådskar så jag vore tacksam om någon som vet, jag menar, verkligen vet kan svara på denna. Har tidigare när jag bodde i Thailand alltid haft 1 års visum, det är därför jag inte kan något om reglerna för turistvisum. Jag skall åka till Thailand i ca 2 månader och planerade att inte söka visum utan i stället bara åka och ta de 30 dagar man får vid inresa. Tanken är nämligen att vi skall hälsa på lite vänner i Singapor och på detta sätt så lär jag ju få ytterligare 30 dagar när jag reser in i Thailand igen. Men nu till frågan: Jag checkar in i Sverige hos Thaiairways, har inget visum och en biljett med återresa 55 dagar senare. Räcker det med en förklaring om vad jag planerat eller kommer jag stöta på några problem. Samma fråga gäller självfallet vid inresa i Thailand, kommer immigration att ge mig problem, eller räcker det med att jag berättar att jag skall resa ut ur Thailand för att sedan återkomma innan jag reser till Sverige. Tacksam för skyndsamma svar. Ändrades December 2, 2010 av Vaxet VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 2, 2010 Dela Inlagd December 2, 2010 Det bästa som Du kan göra är att köpa åtminstone utresebiljett från Thailand som sker innan de 30 dagar löpit ut. Det har hänt mina polare att de fått köpa en biljett innan inchekning på flygfältet för att komma med i flyget till Thailand. Men om Du vet när Du ska till Singapore är det inga problem för Dig. B.la air asia, mm flyger ju dit billigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 2, 2010 Dela Inlagd December 2, 2010 Du behöver för att vara säker visum eller en biljett ut ur Thailand inom 30 dagar. Jag har dock lyckats komma med utan att visa upp någon biljett eller visum med förklaringen att jag skall resa ut ur Thailand. Det har dock skrivits tidigare på forumet om de som har nekats av samma anledning. Så det beror nog på hur nitisk inchecknings personalen är. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tipsu Inlagd December 2, 2010 Dela Inlagd December 2, 2010 Varför inte fixa GRATIS turistvisum .Då får du stanna utan problem under tiden du beskriver. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vaxet Inlagd December 2, 2010 Trådstartare Dela Inlagd December 2, 2010 Varför inte fixa GRATIS turistvisum .Då får du stanna utan problem under tiden du beskriver. Och vad är det? VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 2, 2010 Dela Inlagd December 2, 2010 Och vad är det? Turistvisum är avgiftbefriat fram till 31 Mars om man vill söka ex 60 dagars visum. Antar att det var det han menade http://www.thaiembassy.se/documents/visaexemp10swe.pdf Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd December 2, 2010 Dela Inlagd December 2, 2010 Mer info här: http://www.thaiembassy.se/documents/TR10eng.pdf /GSt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tipsu Inlagd December 2, 2010 Dela Inlagd December 2, 2010 Du ansöker om det i Thai Embassy i Kungliga Huvudstaden på Floragatan (Östermalm). Alternativt någonstans på västkusten... Bor ca 1.5 km från ambassaden så att kan hjälpa till vid behov. Puss Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd December 2, 2010 Dela Inlagd December 2, 2010 Det behövs inte köpas något, det räcker med en bokning. Be resebyrån du använder att boka dig för en resa ToR Suvvan - Changi på lämpligt datum och förklara att du kommer boka om och betala när du har ett datum senare. Skriv sedan ut bokningsbekräftelsen och visa till personalen vid incheckningen om du vill vara säker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tipsu Inlagd December 2, 2010 Dela Inlagd December 2, 2010 Det behövs inte köpas något, det räcker med en bokning. Be resebyrån du använder att boka dig för en resa ToR Suvvan - Changi på lämpligt datum och förklara att du kommer boka om och betala när du har ett datum senare. Skriv sedan ut bokningsbekräftelsen och visa till personalen vid incheckningen om du vill vara säker. Arbetssamt , jobbigt - fan det är bara att hämta ett GRATIS visum ,,,,,,från ambabsaden - svårt!? Grymt bra om du fixar ovan grej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd December 3, 2010 Dela Inlagd December 3, 2010 OM du söker visa Vaxet, så glöm för allt i världen inte att kryssa i att du vill ha "double entry" eftersom du ska ut ur landet och in igen. Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 3, 2010 Dela Inlagd December 3, 2010 OM du söker visa Vaxet, så glöm för allt i världen inte att kryssa i att du vill ha "double entry" eftersom du ska ut ur landet och in igen. Mvh BBJ Det beror väl på när han tänkte lämna Thailand. Gör han det så att det är mindre än 30 dagar kvar när han kommer tillbaka behövs väl inget "double entry". Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd December 3, 2010 Dela Inlagd December 3, 2010 Det beror väl på när han tänkte lämna Thailand. Gör han det så att det är mindre än 30 dagar kvar när han kommer tillbaka behövs väl inget "double entry". Sant sant, men "better safe than sorry" Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 3, 2010 Dela Inlagd December 3, 2010 Sant sant, men "better safe than sorry" Mvh BBJ Det är sant det Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 3, 2010 Dela Inlagd December 3, 2010 Kompisen sökte gratis turistvisa för några veckor sedan och skrev double men fick bara ett enkelt Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd December 3, 2010 Dela Inlagd December 3, 2010 Arbetssamt , jobbigt - fan det är bara att hämta ett GRATIS visum ,,,,,,från ambabsaden - svårt!? Grymt bra om du fixar ovan grej 1. Ringa ett samtal 2. Klick på ett email 3. Klicka på "skriv ut" ... känns lite mindre jobbigt än att.. 1. Leta upp passet. 2. Ta på sig skorna 3. Gå till bilen 4. Åka och tanka 5. Köra bil till ambassaden i 1 timme 6. Ta ett formulär 7. Fylla i formuläret 8. Lämna in formuläret 9. Köra bil hem i en timme 10. Ta av sig skorna Och sedan göra samma en gång till för att hämta passet med visumet i. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 3, 2010 Dela Inlagd December 3, 2010 (ändrad) Kompisen sökte gratis turistvisa för några veckor sedan och skrev double men fick bara ett enkelt Jag sökte enkelt och fick dubbelt Ändrades December 3, 2010 av LeifArne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nonki Inlagd December 3, 2010 Dela Inlagd December 3, 2010 Hejsan Vaxet Maila till mig så skall jag fixa en bokning åt dig som du kan skriva ut och ta med dig. MVH Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd December 10, 2010 Dela Inlagd December 10, 2010 En liten uppdatering angående detta från i går. Kompisen flög Air Quatar och hade inget visum. Och returresa på biljett satt till om två månader. Tjejen i incheckningen informerade om att det kunde bli strul i BKK (?) så hon gjorde en temporär bokning på ett flyg tillbaka 30 dagar efter inresa. Kompisen behövde inte göra något alls utan bokningen skulle försvinna automatiskt efter 3 dagar. Den utskrivna bekräftelsen stoppades sedan i hans pass. Det är bra service det tycker jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd December 10, 2010 Dela Inlagd December 10, 2010 (ändrad) 1. Ringa ett samtal 2. Klick på ett email 3. Klicka på "skriv ut" ... känns lite mindre jobbigt än att.. 1. Leta upp passet. 2. Ta på sig skorna 3. Gå till bilen 4. Åka och tanka 5. Köra bil till ambassaden i 1 timme 6. Ta ett formulär 7. Fylla i formuläret 8. Lämna in formuläret 9. Köra bil hem i en timme 10. Ta av sig skorna Och sedan göra samma en gång till för att hämta passet med visumet i. Ta av sig skorna är nog fan det värsta! Fatta den pedalsyran efter 2 timmar i bilen! Hur gick det för övrigt med visat och vilket alternativ gick du på? Sorry, Vaxet! Hoppas du inte tog illa av mitt osmakliga försök till skämt?! Ändrades December 10, 2010 av wUThai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jlh66 Inlagd December 10, 2010 Dela Inlagd December 10, 2010 En liten uppdatering angående detta från i går. Kompisen flög Air Quatar och hade inget visum. Och returresa på biljett satt till om två månader. Tjejen i incheckningen informerade om att det kunde bli strul i BKK (?) så hon gjorde en temporär bokning på ett flyg tillbaka 30 dagar efter inresa. Kompisen behövde inte göra något alls utan bokningen skulle försvinna automatiskt efter 3 dagar. Den utskrivna bekräftelsen stoppades sedan i hans pass. Det är bra service det tycker jag. Ofasen,jag flyger med Qatar på söndag och har hemresa 24/1,Jag har inte skaffat visum för att jag kommer att besöka Ranong och då passa på att göra en visarun.Vi får se hur dom gör när jag ska checka in?Hoppas nu inte att detta kommer att ställa till problem för mig En verklig vän är en person som firar vintersemester på en soldränkt strand och inte skickar vykort... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jlh66 Inlagd December 13, 2010 Dela Inlagd December 13, 2010 En liten uppdatering angående detta från i går. Kompisen flög Air Quatar och hade inget visum. Och returresa på biljett satt till om två månader. Tjejen i incheckningen informerade om att det kunde bli strul i BKK (?) så hon gjorde en temporär bokning på ett flyg tillbaka 30 dagar efter inresa. Kompisen behövde inte göra något alls utan bokningen skulle försvinna automatiskt efter 3 dagar. Den utskrivna bekräftelsen stoppades sedan i hans pass. Det är bra service det tycker jag. Qatar gjorde samma sak för mig,fick en temporär bokning att visa upp i passkontrollen,men jag behävde inte visa upp den,jag sa bara att jag stannar mindre än 30dagar och då sa mannen bakom disken okej.Jag stannar ju i 42dagar och hade egentligen tänkt säga att jag gör en visarun från Ranong,men Qatar tyckte att det inte var nån bra ide. En verklig vän är en person som firar vintersemester på en soldränkt strand och inte skickar vykort... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lovelos Inlagd December 22, 2010 Dela Inlagd December 22, 2010 Enklaste snabbaste och billigaste sättet att skaffa ett 2 mån Tourist Visa i Sverige om man bor en bit bort, är att skicka ansökningarna till Thai Konsulatet i GBG! Skickade in ansökning + 2 passphoto + kopia på flygbiljetten förra Söndagen och fick tillbaka passet med gratis double-entry Tourist Visa på Onsdagen...snacka om service! Lovelos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lenno Inlagd December 22, 2010 Dela Inlagd December 22, 2010 (ändrad) Kanske Vaxet smälte ihop totalt av alla heta tips . "Otacksamhet är världens lön"... Ändrades December 22, 2010 av lenno Every saint has a past and every sinner has a future. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jonas1234 Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 jag var där ida och lämnade in ansökan.Jag ansökte om 60 dgr 2 entry men de sa att de blir 1 entry. Borde kanske ha bokat nån resa som jag kunde ha visat upp oxå men vi får se hur de går, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu