Jump to content
IGNORERAD

Varning


måne

Recommended Posts

Det har kommit till min kännedom att ett virus smyger sig in under Windows MSN.Om man öppnar detta blir det problem.Det handlar om att om vill veta vilka som har blockat er på MSN.ÖPPNA INTE DENNA FIL.Mvh Måne :kort:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tack för de för ja öppnar alltid dig :giggle::giggle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Virus?? Vilken tur att man är vaccinerad med Mac :giggle:;)

Inte ens Mac'arna är skyddade från virus av typen hoax.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte ens Mac'arna är skyddade från virus av typen hoax.

Skriv trojaner istället för hoax så stämmer ditt påstående.

Men till skillnad mot en PC kan inte en trojan starta automatiskt utan användaren måste göra det själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Skriv trojaner istället för hoax så stämmer ditt påstående.

Men till skillnad mot en PC kan inte en trojan starta automatiskt utan användaren måste göra det själv.

Hoax, lappen är inget virus.

Det är ett rykte om ett virus. Ett falskt sådant. Ofta rubricerat med orden "VARNING, VARNING"

Utspridd av outgrundliga anledningar... én är att få så många som möjligt att tro på det.

Och även Mac-ägare gör uppenbarligen det :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoax, lappen är inget virus.

Det är ett rykte om ett virus. Ett falskt sådant. Ofta rubricerat med orden "VARNING, VARNING"

Utspridd av outgrundliga anledningar... én är att få så många som möjligt att tro på det.

Och även Mac-ägare gör uppenbarligen det :-)

Sorry...läste lite snabbt där :bag::giggle:

Falsk virusvarning oroar Macanvändare från ett seriöst företag.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Virusfri dator?

Jodå, det finns och är dessutom gratis att använda.

Mer än 20.000 program kan laddas ner med en knapptryckning.

Jag har använt det under flera år och har aldrig haft några stora problem.

Efter installationen kan man ändra språket till Thai, något som tjejen uppskattar.

Hon lärde sig att använda datorn "in no time", hade ingen erfarenhet alls.

maverick2.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Virusfri dator?

Jodå, det finns och är dessutom gratis att använda.

Mer än 20.000 program kan laddas ner med en knapptryckning.

Jag har använt det under flera år och har aldrig haft några stora problem.

Efter installationen kan man ändra språket till Thai, något som tjejen uppskattar.

Hon lärde sig att använda datorn "in no time", hade ingen erfarenhet alls.

Ja, gratis är gott.

Men man kan ju fråga sig hur många begåvade människor som är beredda att jobba gratis?

Man får i regel vad man betalar för. Bara min åsikt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ja, gratis är gott.

Men man kan ju fråga sig hur många begåvade människor som är beredda att jobba gratis?

Man får i regel vad man betalar för. Bara min åsikt.

Herr Chang har talat.

Egentligen är det mest affärsmodellen som ändrats. Kolla in Linux-världen. De flesta Linux-distributioner är gratis men ändå används dom flitigt. Det kan väl inte vara dumskallar som gör alla dessa och som använder dem?

det är supportsidan som ökat. Det finns alltså massor av människor som tjänar pengar på open source.

Ett exempel: projectopen.org (vi använder det med stort nöje i det bolag där jag är VD) Vi köper en del utvecklingsstöd från utvecklarna. Totalt kostar detta system c:a 1/10-del av ett motsvarande kommersiellt system. Därför kan jag stödja deras utveckling med sponsorpengar.

jag lovar; det funkar trots att det inte är Mac :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen är det mest affärsmodellen som ändrats. Kolla in Linux-världen. De flesta Linux-distributioner är gratis men ändå används dom flitigt. Det kan väl inte vara dumskallar som gör alla dessa och som använder dem?

det är supportsidan som ökat. Det finns alltså massor av människor som tjänar pengar på open source.

Ett exempel: projectopen.org (vi använder det med stort nöje i det bolag där jag är VD) Vi köper en del utvecklingsstöd från utvecklarna. Totalt kostar detta system c:a 1/10-del av ett motsvarande kommersiellt system. Därför kan jag stödja deras utveckling med sponsorpengar.

jag lovar; det funkar trots att det inte är Mac :-)

Jag tvivlar inte på att Linux fungerar som det ska.

Det är snarare den här lilla fingertoppskänslan vad gäller användargränssnitt som saknas.

Och jag är beredd att betala för den.

Apple fanboy Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Herr Måne.

virus som du beskriver till msn har funnits länge nu.

i form av länkar,bifogade zip filer/bilder mm.

en rolig sak som många föll på, var dessa sidor som ploppade upp med texten "skriv in din mail o lösen så kan du se vilka vänner som tagit bort dig".

såklart reggade många sig på sånna sidor och sen var det kört, sen såg man hur sin egen vän-lista började skicka enstaka spam varje dag med länkar o filer, och vanliga mail.

då åkte alla dessa bort från min lista med en blockering och radering.

från en uttråkad honken, sittandes på golvet i en serverhall :(

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur många miljoner Euro och BMW X5:or man vunnit de senaste åren. Dock enbart på sin slask-hotmailadress. Aldrig på privat eller jobbmailadresserna

Konstigt, eller hur ? :whistle:

Och oftast kan man trace:a dessa vinstmail till Spanien eller Rumänien.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...