Jump to content
IGNORERAD

Egypt Air?


Whisky Bird

Recommended Posts

  • 1 månad senare...
  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tricky

    7

  • PlayTheGame

    4

  • Parasollkillen

    3

  • somsak

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Egypt Air erbjuder snuskigt billiga flyg från CPH-BKK över kommande jul.

Jag tittade på utresa 14/12 och hem 1/1.

post-4515-0-20979900-1295166923_thumb.jp

post-4515-0-45083500-1295166969_thumb.jp

Mellanlandning i Cairo för en bensträckare. Helt ok tider.

Jag kollar www.flightstats.com för att kolla deras punktlighet osv.

post-4515-0-74136900-1295167202_thumb.jp

post-4515-0-23229400-1295167210_thumb.jp

post-4515-0-49349800-1295167216_thumb.jp

post-4515-0-04286200-1295167346_thumb.jp

post-4515-0-99402500-1295167351_thumb.jp

post-4515-0-88774900-1295167357_thumb.jp

Deras punktlighet övertygar alltså inte..

Kollade även lite kommentarer från passagerare: http://www.airlinequality.com/Forum/egypt.htm

Sammanfattningsvis så ser det väl inte allt för ljust ut men om det är någon av Er som kan komma

med egna erfarenheter så uppskattas det.

Att göra som jag gjort nu och endast leta på nätet utan några egna erfarenheter om Flygbolaget och

dess kvalite är givetvis inte helt korrekt. Jag hoppas att statistiken är fel för priset är

verkligen rätt!

Mvh/PTG

post-4515-0-20979900-1295166923_thumb.jp

post-4515-0-45083500-1295166969_thumb.jp

post-4515-0-74136900-1295167202_thumb.jp

post-4515-0-23229400-1295167210_thumb.jp

post-4515-0-49349800-1295167216_thumb.jp

post-4515-0-04286200-1295167346_thumb.jp

post-4515-0-99402500-1295167351_thumb.jp

post-4515-0-88774900-1295167357_thumb.jp

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det största problemet med Egypt Air ur medel MPR:arens synvinkel är förmodligen att ingen sprit serveras...

Men har för mig att man får ta med sig sin egen dricka ombord?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det största problemet med Egypt Air ur medel MPR:arens synvinkel är förmodligen att ingen sprit serveras...

Men har för mig att man får ta med sig sin egen dricka ombord?

Spriten kommer väldigt långt ner på listan.

Bolagets förmåga att passa tider och servicen ombord är prio 1.

Mvh/PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Spriten kommer väldigt långt ner på listan.

Bolagets förmåga att passa tider och servicen ombord är prio 1.

Mvh/PTG

Hmm ingen sprit = ingen service

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Parasollkillen

Hej govänner!

Jag kan kan berätta hur det var att åka ner till Bkk med Egypt Air...eftersom jag forfarande är kvar i Thailand får jag berätta om hemresan lite senare ;)

Jag betalade 8120:- för utresa den 24 dec från Köpenhamn och hemresa den 21 jan från Bangkok.

Så här långt har jag inget att klaga på. Planet avgick 10 min försenat från Köpenhamn till Kairo men det är okej för min del. När vi väl kom till Kairo så gick planet som planerat till Bangkok. Ett ganska litet plan från Köpenhamn till Kairo men bra stolar och trevlig personal.

Maten var mycket bra på både resan från Köpenhamn till Kario samt från Kairo till Bangkok. Trevlig personal ombord och det var bara att dricka så mycket man vill.dock finns ingen sprit ombord.så vissa kanske bör titta på andra bolag :D

Hur hemrean gick får jag återkomma med om en liten vecka...

/Parasollkillen

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir väl en 13-14 timmar i luften nä det blir för lång omväg för mig

Med andra ord: En helt vanlig flygtid för en resa från Skandinavien till BKK med en mellanlandning.

Givetvis är ett direktflyg på dryga 10 tim dit och 11 tim hem att föredra men till den dubbla kostnaden

tror jag att det stora flertalet väljer det billigare alternativet.

Och vad har den totala flygtiden med kvaliten på Egypt Air att göra?

Mvh/PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Med andra ord: En helt vanlig flygtid för en resa från Skandinavien till BKK med en mellanlandning.

Givetvis är ett direktflyg på dryga 10 tim dit och 11 tim hem att föredra men till den dubbla kostnaden

tror jag att det stora flertalet väljer det billigare alternativet.

Och vad har den totala flygtiden med kvaliten på Egypt Air att göra?

Mvh/PTG

Vanlig vet jag inte finnair har kortare flygtid med mellamlandning en thais direktflyg från sthlm

så kan inte påstå att det är vanligt med 13-14 timmars flygtid

lång flygtid för mig är dålig kvalite , hatar att sitta stilla , sedan bli väckt för att byta plan nope det är fan i mig ingen kvalite

totala restiden blir 15 tim 15 min ner och 19 timmar hem fan blir ju nästan ett dygn på resande fot med in och utcheckning

+ resande till och från flygplatsen njae då stannar jag nog hemma den dagen jag blir pensionär kommer jag säkert att åka

så när man har gott om tid men då tar jag nog några dagar stopover också för att se lite andra platser

men det är jag det , alla andra får göra som dom vill och det klandrar jag ingen för

Link to comment
Dela på andra sajter

Parasollkillen

Vanlig vet jag inte finnair har kortare flygtid med mellamlandning en thais direktflyg från sthlm

så kan inte påstå att det är vanligt med 13-14 timmars flygtid

lång flygtid för mig är dålig kvalite , hatar att sitta stilla , sedan bli väckt för att byta plan nope det är fan i mig ingen kvalite

totala restiden blir 15 tim 15 min ner och 19 timmar hem fan blir ju nästan ett dygn på resande fot med in och utcheckning

+ resande till och från flygplatsen njae då stannar jag nog hemma den dagen jag blir pensionär kommer jag säkert att åka

så när man har gott om tid men då tar jag nog några dagar stopover också för att se lite andra platser

men det är jag det , alla andra får göra som dom vill och det klandrar jag ingen för

Halloj govänner!

Om vi nu ska försöka reda ut vad kvalitet innebär.enligt min uppfattning så innebär det att uppfylla eller helst överträffa kundernas krav, behov och förväntningar till lägsta möjliga kostnad.

Jag var väl medveten om att det är en längre restid när jag bokade biljetten. Jag sparade 4.900:- vid detta tillfälle på att boka med Egypt Air istället för Thai från Köpenhamn. Jag får då vänta 2 timmar i Kairo på resan ner samt 4 timmar på hemresan. Denna gång prioriterade jag ett lågt pris samt god service och än så länge har Egypt Air uppfyllt mina krav och jag kan tänka mig att åka med dessa igen.

Vanligt med flygtid kring 13-14 timmar.tja, det fanns många med ungefär samma flygtid vid detta tillfälle jag skulle åka. Swiss, Air France, Lufthansa samt Austrian Airlines var några jag tittade på men priset var betydligt högre. Men prioriterar man direktflyg där ingen väcker en för att byta plan samt att pris inte har någon betydelse...ja, då ska man åka SAS eller Thai och inte Egypt Air eller något annat bolag med mellanlandning.

Hur hemresan och den totala upplevelsen blir kommer om en liten vecka...

/Parasollkillen

Link to comment
Dela på andra sajter

Parasollkillen

Hallå govänner!

Då är man tillbaka i Sverige igen efter nästan 1 månad i Thailand..i ärlighetens namn så känns det skitkasst att komma hem. Men efter regn kommer sol sägs det och snart är man tillbaka i Thailand igen ;)

Nu till omdömet kring Egypt Air.resan ner har jag skrivit om i tidigare inlägg. Hemresan gick bra och det var inga problem vare sig mellan Bangkok och Kairo eller mellan Kairo och Köpenhamn. Vi blev visserligen 20 min sena vid start i Kairo mot Köpenhamn då det var trångt vid startbanan.piloten informerade om detta och strax efter bar det iväg. Mat och övrig service på hemresan har jag inget att anmärka på utan det var en bra upplevelse.

Jag kan mycket väl tänka mig att flyga med dessa igen!

Vissa här på forumet bör noggrant iakttaga att det serveras ingen sprit ombord! :D

Ha det bra kamrater, vi hörs!

/Parasollkillen

Ändrades av Parasollkillen
Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå govänner!

Då är man tillbaka i Sverige igen efter nästan 1 månad i Thailand..i ärlighetens namn så känns det skitkasst att komma hem. Men efter regn kommer sol sägs det och snart är man tillbaka i Thailand igen ;)

Nu till omdömet kring Egypt Air.resan ner har jag skrivit om i tidigare inlägg. Hemresan gick bra och det var inga problem vare sig mellan Bangkok och Kairo eller mellan Kairo och Köpenhamn. Vi blev visserligen 20 min sena vid start i Kairo mot Köpenhamn då det var trångt vid startbanan.piloten informerade om detta och strax efter bar det iväg. Mat och övrig service på hemresan har jag inget att anmärka på utan det var en bra upplevelse även på hemresan.

Jag kan mycket väl tänka mig att flyga med dessa igen!

Vissa här på forumet bör noggrant iakttaga att det serveras ingen sprit ombord! :D

Ha det bra kamrater, vi hörs!

/Parasollkillen

F-n,då har jag ju inga mojligheter att supa in lite av biljettkostnaden och då går det fetbort.Ingen boose ingen Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Parasollgubben: En får tacka för en bra rapport.

Mvh/PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Får bli Egypt air nästa gång så man slipper alla svetluktande gubbar i Singha linne med deras thaifruar som ska hålla på att kröka hela resan.

Hur var alla barn på flyget är det som på Thai att alla charter ungar ränner runt som det vore en lekplats?

Link to comment
Dela på andra sajter

Får bli Egypt air nästa gång så man slipper alla svetluktande gubbar i Singha linne med deras thaifruar som ska hålla på att kröka hela resan.

Hur var alla barn på flyget är det som på Thai att alla charter ungar ränner runt som det vore en lekplats?

Kan ju vara risk för svettluktande gubbar i andra sorts linnen. whistle.gif

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Egypt Air erbjuder snuskigt billiga flyg från CPH-BKK över kommande jul.

Jag tittade på utresa 14/12 och hem 1/1.

post-4515-0-20979900-1295166923_thumb.jp

post-4515-0-45083500-1295166969_thumb.jp

Mellanlandning i Cairo för en bensträckare. Helt ok tider.

Jag kollar www.flightstats.com för att kolla deras punktlighet osv.

post-4515-0-74136900-1295167202_thumb.jp

post-4515-0-23229400-1295167210_thumb.jp

post-4515-0-49349800-1295167216_thumb.jp

post-4515-0-04286200-1295167346_thumb.jp

post-4515-0-99402500-1295167351_thumb.jp

post-4515-0-88774900-1295167357_thumb.jp

Deras punktlighet övertygar alltså inte..

Kollade även lite kommentarer från passagerare: http://www.airlinequality.com/Forum/egypt.htm

Sammanfattningsvis så ser det väl inte allt för ljust ut men om det är någon av Er som kan komma

med egna erfarenheter så uppskattas det.

Att göra som jag gjort nu och endast leta på nätet utan några egna erfarenheter om Flygbolaget och

dess kvalite är givetvis inte helt korrekt. Jag hoppas att statistiken är fel för priset är

verkligen rätt!

Mvh/PTG

De var värt ett par karmapluss för den infon

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hallå govänner!

Då är man tillbaka i Sverige igen efter nästan 1 månad i Thailand..i ärlighetens namn så känns det skitkasst att komma hem. Men efter regn kommer sol sägs det och snart är man tillbaka i Thailand igen ;)

Nu till omdömet kring Egypt Air.resan ner har jag skrivit om i tidigare inlägg. Hemresan gick bra och det var inga problem vare sig mellan Bangkok och Kairo eller mellan Kairo och Köpenhamn. Vi blev visserligen 20 min sena vid start i Kairo mot Köpenhamn då det var trångt vid startbanan.piloten informerade om detta och strax efter bar det iväg. Mat och övrig service på hemresan har jag inget att anmärka på utan det var en bra upplevelse.

Jag kan mycket väl tänka mig att flyga med dessa igen!

Vissa här på forumet bör noggrant iakttaga att det serveras ingen sprit ombord! :D

Ha det bra kamrater, vi hörs!

/Parasollkillen

Tack för en bra info :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju vara risk för svettluktande gubbar i andra sorts linnen. whistle.gif

/Sarne

Om du menar araber så stinker dom rakvatten inte svett..

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du menar araber så stinker dom rakvatten inte svett..

Tyvärr finns det även de som inte använder rakvatten .

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

finns det något i världen som du tycker är bra då,förutom mammas mannagrynsvälling o en puss på kinden?svenska gubbar med thaifru luktar svett och alkohol.araber stinker rakvatten men du verkar föredra dom så varför inte hoppa av i kairo och njuta av tillvaron där ist.?och att barn leker och har kul är väl bara nyttigt för dom.ser hellre ungar som stojar än att dom sitter apatiska och är rädda för såna som dig.

Om du menar araber så stinker dom rakvatten inte svett..

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr finns det även de som inte använder rakvatten .

/Sarne

Alla araber jag träffat luktar som dom har badat i rakvatten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

finns det något i världen som du tycker är bra då,förutom mammas mannagrynsvälling o en puss på kinden?svenska gubbar med thaifru luktar svett och alkohol.araber stinker rakvatten men du verkar föredra dom så varför inte hoppa av i kairo och njuta av tillvaron där ist.?och att barn leker och har kul är väl bara nyttigt för dom.ser hellre ungar som stojar än att dom sitter apatiska och är rädda för såna som dig.

:rotfl::rotfl::rotfl: ja din avatar avslöjar dig

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

finns det något i världen som du tycker är bra då,förutom mammas mannagrynsvälling o en puss på kinden?svenska gubbar med thaifru luktar svett och alkohol.araber stinker rakvatten men du verkar föredra dom så varför inte hoppa av i kairo och njuta av tillvaron där ist.?och att barn leker och har kul är väl bara nyttigt för dom.ser hellre ungar som stojar än att dom sitter apatiska och är rädda för såna som dig.

Jag föredrar 20åriga öst asiatiska tjejer framför arabiska eller svenska.Därför jag kommer åka hela vägen ditt.

Link to comment
Dela på andra sajter

så du är emot bidragsfusk och svettiga gubbar och ungar men gillar prostitution som oxå är olagligt i lilla landet lagom.men åker man till andra sidan jordklotet så gills det inte eller?

Jag föredrar 20åriga öst asiatiska tjejer framför arabiska eller svenska.Därför jag kommer åka hela vägen ditt.

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

så du är emot bidragsfusk och svettiga gubbar och ungar men gillar prostitution som oxå är olagligt i lilla landet lagom.men åker man till andra sidan jordklotet så gills det inte eller?

Så länge det inte skadar så har jag inget emot det...Men bidragsfuskare skadar samhället jag lever i.Att betala en tjej i Thailand hjälper mer än det skadar därför anser jag att det är helt ok...Det är inte olagligt att betala i Thailand det är olagligt att ta betalt så jag gör inget fel..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...