Jump to content
IGNORERAD

Dags att söka PUT.


Guest wUThai

Recommended Posts

Hann inte ens börja innan man fick huvudbry:) Vad ska jag kryssa i --> Uppehållstillstånd eller Förlängning? Jag förmodar att det är förlängning, men vill vara säker.

Och vad ska man skriva för nåt här: Gällande tillstånd i Sverige? Senaste inresa? Dossiernummer? Sign?

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska använda blanketten 160011 för förlängning av ett uppehållstillstånd.

Du ska kryssa i B, jag ansöker om förlängning av mitt uppehållstillstånd och fylla i när det nuvarande tillståndet går ut.

Du ska inte fylla i dossienumret och sign. Det gör Migrationsverket.

Du ska även bifoga bilaga - Familjebilaga 238011 och följande handlingar:

- kopia av första sidan i passet (fotosidan med personuppgifterna och passets giltighet) för den sökande.

- ett personbevis (heter familjebevis) för den sökande. Är ni gifta räcker det med ett familjebevis för den sökande. Är ni sambo ska det även vara ett familjebevis för anknytningspersonen.

- kvitto på att du betalt ansökningsavgiften (500 kr för vuxna) plusgironummer 445 58 11-2. Glöm inte att ange sökandens namn och personnummer på inbetalningen.

Migrationsverket i Solna har speciella regler när man ska lämna in en ansökan. Läs här: http://www.migrationsverket.se/info/1747.html

Efter ett tag blir ni kallade till Migrationsverket för en muntlig intervju.

När ni skickar in ansökningshandlingarna är det lämpligt att göra detta i ett rekommenderat brev så ni får ett kvitto på försändelsen. Lämnar ni in ansökan personligen hos Migrationsverket - be då att få ett kvitto på att ni lämnat in ansökan. Det händer tyvärr att Migrationsverket slarvar bort handlingar.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BaBoo,

Dina inlägg i denna tråd är borttagna.

Du skulle kanske begrunda vad som gäller för detta delforum, återfinns ovanför första inlägget:

Håll er till ämnet. I visum delen ställs oftast frågor som kräver seriösa svar. Inlägg som går utanför ämnets kärnfråga kan raderas av moderator.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BaBoo,

Dina inlägg i denna tråd är borttagna.

Du skulle kanske begrunda vad som gäller för detta delforum, återfinns ovanför första inlägget:

Håll er till ämnet. I visum delen ställs oftast frågor som kräver seriösa svar. Inlägg som går utanför ämnets kärnfråga kan raderas av moderator.

Herr Chang har talat.

hmmm!

Skillnad på folk o folk tydligen!

Jag ställde en del frågor om forumet (till P3) då jag hade problem med att få det att funka och det formligen haglade pikar över mina frågor (fastän att jag flera ggr förklarade att jag inte var intresserad av att svara på tramset), detta var i avdelningen "Om mpr"

Om mina inlägg är borta så borde du ta bort minuskarman som ajg fick oxå (kan se lite märkligt ut annars)!

Vad ts tycker om Thailands politiska skikt är ju ingen hemlighet direkt!

Men men, skillnad var det ju :)

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm!

Skillnad på folk o folk tydligen!

Jag ställde en del frågor om forumet (till P3) då jag hade problem med att få det att funka och det formligen haglade pikar över mina frågor (fastän att jag flera ggr förklarade att jag inte var intresserad av att svara på tramset), detta var i avdelningen "Om mpr"

Om mina inlägg är borta så borde du ta bort minuskarman som ajg fick oxå (kan se lite märkligt ut annars)!

Vad ts tycker om Thailands politiska skikt är ju ingen hemlighet direkt!

Men men, skillnad var det ju :)

Här är tråden som jag skriver om:

http://www.maipenrai.se/forum/t/11469-reklam-loggor-ivagen/page__p__246846__fromsearch__1#entry246846

Link to comment
Dela på andra sajter

39 inlägg i tråden utan att någon duktig Moderator gick in ( jag skall vara rättvis och skriva att P3 påpekade att de som sabbade tråden kunde ta det via chatten istället) och stoppade det som tydligen är förbjudet i "seriösa" trådar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähum BaBoo,

Det är ingen skillnad på folk... snarare kanske på vad en moderator har för dagshumör.

Men du missar poängen, vi har sagt att i just detta delforum bör man undvika skämtsamma svar. Visum för thaipartner är en mycket allvarlig fråga för de flesta, och då klarar man sig utan putslustigheter...

För övrigt har jag ingen möjlighet att ta bort vare sig minus eller pluskarma.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...