Jump to content
IGNORERAD

Vart så djävla sugen på en Chang !


Nisse Hult

Recommended Posts

Vart så djävla sugen på en Chang !!!!!

Så jag gick till systemet och beställde en låda till helgen.

26.90 flaskan för 64 cl. Det är väl inte så farligt.

Är det nån som vet om Chang finns att köpa över disk på nåt bolag i Sthlm?

Faan va gott det ska bli. :drinks:

Flaska

640 ml

(42.03)

26.90

Denna

vara säljs endast i helt kolli om 12 st.

Beställningsvara

Var

god kontakta din butik för beställning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju tyvärr inte en riktig Chang då den som säljs i Thailand innehåller 6,4% alkohol

och den som kan beställas i Sverige endast har 5%, vilket ju ger en viss skillnad i smak. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju tyvärr inte en riktig Chang då den som säljs i Thailand innehåller 6,4% alkohol

och den som kan beställas i Sverige endast har 5%, vilket ju ger en viss skillnad i smak. :drinks:

Efter dom första 6 flaskorna kännar jag nog inte skillnad i allafall. :whoco5: Skål som sagt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Chang i småflaskor finns alltid i mitt garage, men just nu är det för kallt där för att få någon mek inspiration

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gilar du den äkta changen så lär du bli besviken. Systemblasket är tom sämre än thailands chang draught

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Gilar du den äkta changen så lär du bli besviken. Systemblasket är tom sämre än thailands chang draught

Amen.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev så inspirerad av den här tråden att jag också beställde en låda...

En knep är att dra i sig några riktigt äckliga folköl först, då smakar helt plötsligt bolagets Chang helt underbart :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev så inspirerad av den här tråden att jag också beställde en låda...

En knep är att dra i sig några riktigt äckliga folköl först, då smakar helt plötsligt bolagets Chang helt underbart :drinks:

HaHa...Bra tips, ska ha det i åtanke när blir semester i hemlandet, fast här gäller ÄKTA VAROR,,Skål :drinks:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

HaHa...Bra tips, ska ha det i åtanke när blir semester i hemlandet, fast här gäller ÄKTA VAROR,,Skål :drinks:

J-kla Glidare :great:

Cheers.

/Sarne (25 cm snö -10C)

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart så djävla sugen på en Chang !!!!!

Så jag gick till systemet och beställde en låda till helgen.

26.90 flaskan för 64 cl. Det är väl inte så farligt.

Är det nån som vet om Chang finns att köpa över disk på nåt bolag i Sthlm?

Faan va gott det ska bli. :drinks:

Flaska

640 ml

(42.03)

26.90

Denna

vara säljs endast i helt kolli om 12 st.

Beställningsvara

Var

god kontakta din butik för beställning.

Jag har ju kvar "Changens" :giggle: Chang :drinks: hemma hos mig fortfarande, Har stått i mitt hallskåp sedan i början på juni när jag kom hem från Thailand. 2 stora flaskor. Om Herr Chang tar sig upp till huvudstaden så kan han få dem levererade till det hotel han kommer bo på. Om inte så finns de hos mig, vet inte hållbarheten på öl som inte står i kylen men det är nog inget problem eftersom de är oöppnade och stått upp hela tiden utom då de låg i resväskan på hemvägen.

Kramar från en som inte dricker Chang öl

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ju kvar "Changens" :giggle: Chang :drinks: hemma hos mig fortfarande, Har stått i mitt hallskåp sedan i början på juni när jag kom hem från Thailand. 2 stora flaskor. Om Herr Chang tar sig upp till huvudstaden så kan han få dem levererade till det hotel han kommer bo på. Om inte så finns de hos mig, vet inte hållbarheten på öl som inte står i kylen men det är nog inget problem eftersom de är oöppnade och stått upp hela tiden utom då de låg i resväskan på hemvägen.

Kramar från en som inte dricker Chang öl

gubben

Heej Gubben... God jul, loong time hue???

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju tyvärr inte en riktig Chang då den som säljs i Thailand innehåller 6,4% alkohol

och den som kan beställas i Sverige endast har 5%, vilket ju ger en viss skillnad i smak. :drinks:

Skillnaden är den att den changen(5%) som kommer till sverige är gjord på malt och rävpisset(6,4%) dom säljer i Thailand är gjort på ris

förutom draughten i Thailand som är gjord på malt och är i princip samma som exporten

Link to comment
Dela på andra sajter

Heej Gubben... God jul, loong time hue???

Nämen tjenare Odin, hur är det med dig och din vackra fru? Jag får se om jag åker ner 2011 eller om jag väntar till 2012. Tänkte spara pengar och fördubbla semesterdagarna så jag kan ta ut 64 dagar på en gång. 64 dagar plus helgerna blir nästan 3 månader. Tror jag, länge sedan jag behövde använda hjärnan till mattematik.

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...