Jump to content
IGNORERAD

Styrränta


Rebnel

Recommended Posts

Thailand höjer sin styrränta till 2% från 1,75% från idag.

Vad kommer det att få för konsekvenser av detta?

Länk till DI

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir det som i Sverige så blir valutan dyrare.

Riksbanken ska väl också höja sanrt så de kanske jämnar ut sig,

Men de ser inte så bra ut tycker jag.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bahten kan bli starkare

Jo så blir det nog Men finns chans för Kronan oxå stärks!

Iom att Asien och Thailand går så fantastiskt bra ekonomiskt så är väl risken att man snart inte kan känna sig så rik längre när man är i Thailand (samma hände ju med Spanien)!

Förmodligen kommer Thailands ekonomi stärkas enormt de närmsta 10 åren, Kina tex där höjs lönerna i snabb takt och många Kinesiska företag flyttar verksamhet till Thailand och andra länder där de kan få billig arbetskraft!

För att hänga med i racet så funderar jag på olika inkomster i Baht i stället för kronor, och på så sätt så kanske man kan fortsatt ha det bra ekonomiskt när man är i Thailand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja Herr Barbro, innan Ni säger till chefen att Ni vill ha bath i lönekuveret så bör Ni betänka att en bath är betydligt mindre värd än en krona just nu även om detta kan förändras på sikt. Därför rekommenderar jag att Ni avvaktar med detta samtal med chefen.

Lönekontoristen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo så blir det nog Men finns chans för Kronan oxå stärks!

Iom att Asien och Thailand går så fantastiskt bra ekonomiskt så är väl risken att man snart inte kan känna sig så rik längre när man är i Thailand (samma hände ju med Spanien)!

Förmodligen kommer Thailands ekonomi stärkas enormt de närmsta 10 åren, Kina tex där höjs lönerna i snabb takt och många Kinesiska företag flyttar verksamhet till Thailand och andra länder där de kan få billig arbetskraft!

För att hänga med i racet så funderar jag på olika inkomster i Baht i stället för kronor, och på så sätt så kanske man kan fortsatt ha det bra ekonomiskt när man är i Thailand!

Redan på gång.. :)

Handelskriget mellan USA och Kina för däck tillverkning så var Thailand den stora vinnaren :dance1:

På elektronik sidan är också Thailand ett starkt kort, vissa företag har valt att lägga produktion i Thailand istället för Kina :)

Visste ni att Thailand bär Världsledande på HDD och beräknas producera hårddiskar för 510 Millijader Baht 2010, och productionen står för ca 4,5% av BNP och 220 000 anställda! :dance1:

Thailand kommer att producera 1 560 00 bilar 2010, varav ca 890 000 bilar kommer att exporteras från Thailand :dance1:

Heja Thailand!!!

:party:

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det blev en nolla för lite, nu exporterar dom mer än dom producerar enligt detta.

Tar förgivet att det skall vara 1 560 000 som produceras. Men tack för infon, från nollan

i kalla Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja Herr Barbro, innan Ni säger till chefen att Ni vill ha bath i lönekuveret så bör Ni betänka att en bath är betydligt mindre värd än en krona just nu även om detta kan förändras på sikt. Därför rekommenderar jag att Ni avvaktar med detta samtal med chefen.

Lönekontoristen Arne

Nu får jag lön i norska kronor av min arbetsgivare och får även några svenska kronor i hyresintäkter :) Utöver detta så skulle jag gärna tjänat några Baht också, kanske genom gummiskörd och hyra ut bostäder, finns nog många saker, bara fantasin som stoppar en!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nu får jag lön i norska kronor av min arbetsgivare och får även några svenska kronor i hyresintäkter :) Utöver detta så skulle jag gärna tjänat några Baht också, kanske genom gummiskörd och hyra ut bostäder, finns nog många saker, bara fantasin som stoppar en!

Du har inte funderat på att gå in i bankbranschen?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...