Jump to content
IGNORERAD

Nu åker jag!


Kalas

Recommended Posts

Trött på snö och kyla så ringde jag frugan och frågade vad hon gjorde i helgen. Va? sa hon. Ja, jag har hittat en resa för 5800:- 28 dagar! Ska jag boka den? Jaaaaaaa! Sagt och gjort, med henne i luren betalades resan och på torsdag ÅKER jag!!!

Torsdag 2/12 14.55 bye bye snö och kyla, fredag 3/12 11.35, hello Honey hello Bkk!!!

Fy fan vad jag är galen, men jaja, vad i hela friden ska man leva för om man inte tar lite risker! Bara sitta hemma och vänta på att livet ska knacka på? Nä, jag tar livet i svansen och drar!

Olivetti vad kul det ska bli att få shoppa i Bkk, sova hotell, åka till byn och familjen! Djefflar vad jag saknat och längtat! Och framför allt träffa min älskade fru!!!

Nu blev det sommar i min själ bestämt! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Trött på snö och kyla så ringde jag frugan och frågade vad hon gjorde i helgen. Va? sa hon. Ja, jag har hittat en resa för 5800:- 28 dagar! Ska jag boka den? Jaaaaaaa! Sagt och gjort, med henne i luren betalades resan och på torsdag ÅKER jag!!!

Torsdag 2/12 14.55 bye bye snö och kyla, fredag 3/12 11.35, hello Honey hello Bkk!!!

Fy fan vad jag är galen, men jaja, vad i hela friden ska man leva för om man inte tar lite risker! Bara sitta hemma och vänta på att livet ska knacka på? Nä, jag tar livet i svansen och drar!

Olivetti vad kul det ska bli att få shoppa i Bkk, sova hotell, åka till byn och familjen! Djefflar vad jag saknat och längtat! Och framför allt träffa min älskade fru!!!

Nu blev det sommar i min själ bestämt! :)

Kalas! :)

Vilket bolag hade det changtila priser? /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt dra... jag skulle utan tvekan gjort samma om jag hade fått tee raggen med mej.

Vilket bolag flyger du med?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt dra... jag skulle utan tvekan gjort samma om jag hade fått tee raggen med mej.

Vilket bolag flyger du med?

Qatar Airways via Doha. "Bara" 13 timmar dit, 15 timmar hem...

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Qatar Airways. Fanns för tusenlappen billigare men med långa väntetider och Aerosvit bl.a. :)

http://www.flygresor.se/Thailand/Bangkok/

Denna sida har jag fattat tycke för och har inte hittat någon annan sida som hittar lägre priser.

allaflygbiljetter hittar samma resor och presenterar dom på ett överskådligt sätt.

Till exempel finns det där olika reglage där man kan välja max restid, önskad utresa- eller hemresatid på dagen.

Kan rekommenderas.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Trött på snö och kyla så ringde jag frugan och frågade vad hon gjorde i helgen. Va? sa hon. Ja, jag har hittat en resa för 5800:- 28 dagar! Ska jag boka den? Jaaaaaaa! Sagt och gjort, med henne i luren betalades resan och på torsdag ÅKER jag!!!

Torsdag 2/12 14.55 bye bye snö och kyla, fredag 3/12 11.35, hello Honey hello Bkk!!!

Fy fan vad jag är galen, men jaja, vad i hela friden ska man leva för om man inte tar lite risker! Bara sitta hemma och vänta på att livet ska knacka på? Nä, jag tar livet i svansen och drar!

Olivetti vad kul det ska bli att få shoppa i Bkk, sova hotell, åka till byn och familjen! Djefflar vad jag saknat och längtat! Och framför allt träffa min älskade fru!!!

Nu blev det sommar i min själ bestämt! :)

Gött som f*n! Precis så skall man handla semesterresor. Ha en god månad i värmen!

Mvh/PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte ett dugg avundsjuk. :whistle:

Jag verkligen älskar Svedala när det är myggfritt, ingen sol på flera månader, när allt känns riktigt tungt och jävligt.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag lovar att tömma åtskilliga Chang/Leo/Singha/och allt vad de nu heter och ha er arma stackare som blir kvar ett tag till i åtanke.

Det blir några dagars shopping i Bangkok innan vi far mot byn. Sen tre veckors total avsaknad av civilisation, internet alltså :) Ska bara in till centralorten och dess internetcafé och ordna med lite bankärenden någon dag, annars blir det softa med en bok, jobba lite på farmen och bara njuta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Qatar Airways. Fanns för tusenlappen billigare men med långa väntetider och Aerosvit bl.a. :)

http://www.flygresor...ailand/Bangkok/

Denna sida har jag fattat tycke för och har inte hittat någon annan sida som hittar lägre priser.

Hmm.betalade 2 pers. x 7.150:- för resa med Qatar ut 11 dec hem 31 dec. Är nöjd med detta pris. Men du slår mig!!! diablo.gif

Ha en riktigt bra resa!

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och så ska jag låta kameran jobba flitigt så att jag kan fylla en egen länk med resebilder! Jag tog ungefär 1000 bilder på förra resan, så denna gång kanske det blir 1500... Men så tar jag ju oftast ett par tre bilder av samma motiv i hopp om att något blir bra :) Har ingen bildstabilisering :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...