Jump to content
IGNORERAD

Vid en riktigt stor Lotto vinst


PlayTheGame

Recommended Posts

Såg att drömvinsten på lotto prickades in igår igen, lite drygt 103 miljoner SEK.

Jag tror att de flesta av oss drömmer om en "fet" vinst men vad skulle ni egentligen

göra om samtalet en dag kom från Svenska Spel som meddelar att ni verkligen har vunnit

den där enorma högen med pengar.

Sluta jobba? Flytta till LOS ? Bo kvar och resa mer?

Själv så drömmer jag nog lite extra varje lördag innan lotto dragningen men kommer snabbt

tillbaka till verkligheten och inser att det är bara till att fortsätta knega på måndag igen.

Vid en vinst för min del så skulle jag nog tillbringa ca 9 månader om året i Thailand och

sommarmånaderna i Sverige...

Ändrades av PlayTheGame

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bäckis

    5

  • andrejsdenruskige

    4

  • Stoneys

    3

  • Broskan

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag skulle byggt en kåk i Sverige och en kåk i Thailand precis så som jag skulle vilja ha dem och sedan skulle jag spenderat halva tiden var i dessa länder, sedan skulle jag bara jobba med det som är kul och detta bara när jag känner för det.

Eftersom jag inte kräver så mycket så tror jag att jag max spenderat 10 mille totalt på husen och fordon osv.. så då hade jag haft 93 miljoner kvar varav 3 miljoner hade jag direkt skänkt till bättre behövande, de 90 miljoner som var kvar skulle väl barnen ärva den dagen man trillat av pinnen :)

Hade nog startat någon form av stiftelse för 10 mille som handlat utdelningsaktier och som varje år delat ut vinsterna till de som behöver pengarna bättre än jag (hade ju även skapat lite sysselsättning åt mig :))!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade sagt upp mig direkt...byggt ett hus här i Sverige för att tillbringa tiden mellan 15 maj hela Juni ,Juli ,Augusti samt halva September.

Byggt ett till hus i Thailand mera avskiljt från föräldrahemmet...

Skänkt ett massa pengar till släkt och vänner(till både mig och Wa) som betytt mycket för oss!!!

Köpt lite lyxvaror som förhöjer livskvaliten lite...

Sen vete fan.sen skulle man nog sakna jobbet lite...

Hmm pengar är INTE allt här i livet....!

Hoppas att nära och kära får vara friska,det är när allt kommer ikring det viktigaste.

Man har det ju för djävla bra redan nu idag faktiskt.

I-landsproblem dag ut och dag in!!!

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle sluta löneslava. Köpa mig ett hus i skogen med utsikt över en vacker sjö, med bastu/gym/garage precis vid vattnet. Köpa en gammal rallybil och korpköra rally. Ge mina barn en ansenlig summa. Köpa en mindre farm i Thailand i närheten av familjen och anställa folk från trakten för att sköta den. Bygga om/till/nytt på farmen. Starta någon form av blandat generationsboende för mindre bemedlade, som riktigt fattiga utan släkt, föräldralösa barn osv. Alternativt donera pengar till något liknande om det redan finns i trakten. Jag blir inte lyckligare med 103 miljoner, nej, 3 räcker åt mig :) Resten vill jag ska verka för att förbättra världen en aning.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag skulle sluta löneslava. Köpa mig ett hus i skogen med utsikt över en vacker sjö, med bastu/gym/garage precis vid vattnet. Köpa en gammal rallybil och korpköra rally. Ge mina barn en ansenlig summa. Köpa en mindre farm i Thailand i närheten av familjen och anställa folk från trakten för att sköta den. Bygga om/till/nytt på farmen. Starta någon form av blandat generationsboende för mindre bemedlade, som riktigt fattiga utan släkt, föräldralösa barn osv. Alternativt donera pengar till något liknande om det redan finns i trakten. Jag blir inte lyckligare med 103 miljoner, nej, 3 räcker åt mig :) Resten vill jag ska verka för att förbättra världen en aning.

Ska du sluta att löneslava så räcker inte dina 3 mille så långt om du inte är 5år från döden.

50 mille på mitt konto då hade jag lagt handskarna på hyllan och börjat leva på riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle sluta löneslava. Köpa mig ett hus i skogen med utsikt över en vacker sjö, med bastu/gym/garage precis vid vattnet. Köpa en gammal rallybil och korpköra rally. Ge mina barn en ansenlig summa. Köpa en mindre farm i Thailand i närheten av familjen och anställa folk från trakten för att sköta den. Bygga om/till/nytt på farmen. Starta någon form av blandat generationsboende för mindre bemedlade, som riktigt fattiga utan släkt, föräldralösa barn osv. Alternativt donera pengar till något liknande om det redan finns i trakten. Jag blir inte lyckligare med 103 miljoner, nej, 3 räcker åt mig :) Resten vill jag ska verka för att förbättra världen en aning.

Bra Kalas!

Jag håller med dig!

3mille skulle räcka gott och väl för mig också,och då skulle jag leva mkt gott i Thailand!!!

Resten av mitt liv!

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Bra Kalas!

Jag håller med dig!

3mille skulle räcka gott och väl för mig också,och då skulle jag leva mkt gott i Thailand!!!

Resten av mitt liv!

Utan bil och utan hus, ja.

Bra bil i Thailand kostar väl 500.000 Sek i inköp. När den blir gammal så hoppas jag att dina pengar vuxit, annars kanse dom inte räcker till.

3 mille är mycket om man ska dricka upp dom eller äta upp dom. Men låt oss säga att man kan behöva ett nytt hus eller ny bil och i värsta fall hamna på sjukan i Thailand.

Utan jobb eller försäkringar så lever man farligt nära ekonomisk misär om man tror att ens 3mille löser alla problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan bil och utan hus, ja.

Bra bil i Thailand kostar väl 500.000 Sek i inköp. När den blir gammal så hoppas jag att dina pengar vuxit, annars kanse dom inte räcker till.

3 mille är mycket om man ska dricka upp dom eller äta upp dom. Men låt oss säga att man kan behöva ett nytt hus eller ny bil och i värsta fall hamna på sjukan i Thailand.

Utan jobb eller försäkringar så lever man farligt nära ekonomisk misär om man tror att ens 3mille löser alla problem.

Vafan snackar du om?

En bra bil kostar inte alls 1/2 miljon svenska!

En bra bil tar mig från plats A till plats B utan problem!

Bilen behöver inte vara ny!Nybyggt hus i Thailand har jag redan ett.är väl ingen förbrukningsvara direkt!

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vafan snackar du om?

En bra bil kostar inte alls 1/2 miljon svenska!

En bra bil tar mig från plats A till plats B utan problem!

Bilen behöver inte vara ny!Nybyggt hus i Thailand har jag redan ett.är väl ingen förbrukningsvara direkt!

Nåja, jag jämför bara med att man troligen inte vill byta ner sitt nuvarande materiella värde.

Att inte huset är en förbrukningsvara är väl sant, men underhålls kostnad klarar man sig inte ifrån.

Nu vet jag inte hur gammal du är och det är förståss avgörande vad man tar för beslut.

Men för mig hade inte pengarna räckt i 5år efter mitt levnadssätt. Pengar har en konstig ovana att ta slut...

Den dagen jag kan leva på avkastningen pengarna ger och spara något, den dagen skulle jag göra som du.

Link to comment
Dela på andra sajter

Slutat häcka på MPR och gett mig ut mer lite mer IRL-upplevelser världen över

Kunde i o f s bli en del trevliga reseberättelser sedan i pauserna på MPR

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåja, jag jämför bara med att man troligen inte vill byta ner sitt nuvarande materiella värde.

Att inte huset är en förbrukningsvara är väl sant, men underhålls kostnad klarar man sig inte ifrån.

Nu vet jag inte hur gammal du är och det är förståss avgörande vad man tar för beslut.

Men för mig hade inte pengarna räckt i 5år efter mitt levnadssätt. Pengar har en konstig ovana att ta slut...

Den dagen jag kan leva på avkastningen pengarna ger och spara något, den dagen skulle jag göra som du.

Om man ska sluta arbeta får man helt enkelt rätta mun efter matsäcken!!!

Klart det blir annorlunda på många vis!

Nu kör jag inte en ny bil eftersom jag anser att det kostar för mycket med värdeminskningen!

Jag prioriterar att åka utomlands istället.

Men om jag skulle vinna säg 3 mille skulle jag inte tveka att flytta till min familj i Thailand

och dra ner på mina omkostnader i övrigt!!!!!!!!!!!!

Förövrigt verkar det som om pengarna tar slut oavsett hur mycket man tjänar i månaden...

Så har det alltid varit för mig!

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Om man ska sluta arbeta får man helt enkelt rätta mun efter matsäcken!!!

Klart det blir annorlunda på många vis!

Nu kör jag inte en ny bil eftersom jag anser att det kostar för mycket med värdeminskningen!

Jag prioriterar att åka utomlands istället.

Men om jag skulle vinna säg 3 mille skulle jag inte tveka att flytta till min familj i Thailand

och dra ner på mina omkostnader i övrigt!!!!!!!!!!!!

Förövrigt verkar det som om pengarna tar slut oavsett hur mycket man tjänar i månaden...

Så har det alltid varit för mig!

Det är just därför jag inte skulle våga flytta med 3miljoner. Blir väldigt lätt fartblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är just därför jag inte skulle våga flytta med 3miljoner. Blir väldigt lätt fartblind.

I Sverige skulle jag INTE våga säga upp med 3 mille på kontot...

Men om jag bodde i Thailand däremot...

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skulle køpa firman ock så skulle chefen jobba før mig .

Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Och här är vinnarna:

Aftonbladet

Personligen tycker jag inte det är så genomtänkt att gå ut i media och tala om att man har vunnit 103 miljoner :whoco5: . Själv så skulle jag legat jäkligt lågt, jobbat kvar på jobbet till en början och inte köpt något speciellt dyrt. När uppståndelsen lagt sig så skulle jag flytta till en större stad och ha kul för pengarna. Skulle investera dem och sen bränna 2 miljoner om året.

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog också strunta i svenska vintern och bo hasip/ hasip i Thailand.

Något lyx skulle jag nog inte bry mig om utan bara ha det bra.

Köpa Rolex och Ferrari är inte min grej :fan1:

Men slänger gärna pengar på resor mm men oddset för och få drömvinsten är ju en på ca 350 000 000 eller nåt så det är bara och fortsätta drömma för oss alla. :wai:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle ju förstås plantera gummiträd på min nyinköpta farm i Thailand och efter 5-6 år leva på frukterna av dem! Sen om det går 3 eller 5 eller 10 millar innan dess så kvittar det, min poäng var att jag nog inte kan göra av med 100 miljoner under min livstid. Jag lockas inte heller av Gucci, Armani eller feta bilar, nej, respekt, livskvalitet och värde kommer mer från vad du gör snarare än vad du har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spenderat pengar på vin,kvinnor och sång.resten skulle jag slösa bort.

Det var väl så skrap-Jonas sa i tv4-studion när han hade skrapat fram sina miljoner.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl så skrap-Jonas sa i tv4-studion när han hade skrapat fram sina miljoner.

Jag tror det var så.

Han har en bra på sina T-shirts ochså.

You never alone when you schizofren.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det var så.

Han har en bra på sina T-shirts ochså.

You never alone when you schizofren.

OT:

Stoney´s har du fått en fake/kopia av tröjan för så här såg logotypen ut som jag gjorde till Jonas

post-3639-0-84274000-1290405057_thumb.jp

//Broskan

post-3639-0-84274000-1290405057_thumb.jp

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...