Jump to content
IGNORERAD

Ban Krut någon?


Guest lars60

Recommended Posts

Hej!

En kompis har varit i Ban Krut söder om Hua Hin, ca 10-15 mil,

och säger att dit måste du åka.  :yes:

Har någon varit där? I så fall vad tycker ni?  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Lars,

2005 i januari var jag tillsammans med min son i Hua Hin, vår hotellvärdinna tipsade om kustremsan söderut med BanKrut och Ban sapang noi. Helt underbara beacher om man vill vara i fred, vi var HELT ensamma i Ban sapang en hel dag, bara hotellpersonalen visade sig ibland och serverade kall öl vid behov. Ban Krut va ungefär likadant, vi bodde dock inte där utan ute på en iten ö som, tror jag, heter kho Padu, har inte kollat kartan. Helt fantastiskt snorkelvatten och ett fåtal hyddor att hyra. Tror det bodde 20 pers på ön, på dagarna dök det upp 2-3 båtar med snorklare så nån trängsel lev det inte. Om man vill vara i ett lugnt och totalt farangfritt område så rekommenderas detta som kontrast till övriga knökfulla beacher.

Baa 

PS nånstans har jag foton därifrån men hittar dom inte just nu, hittar jag dom mailar jag gjärna till dig DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Lars,

2005 i januari var jag tillsammans med min son i Hua Hin, vår hotellvärdinna tipsade om kustremsan söderut med BanKrut och Ban sapang noi. Helt underbara beacher om man vill vara i fred, vi var HELT ensamma i Ban sapang en hel dag, bara hotellpersonalen visade sig ibland och serverade kall öl vid behov. Ban Krut va ungefär likadant, vi bodde dock inte där utan ute på en iten ö som, tror jag, heter kho Padu, har inte kollat kartan. Helt fantastiskt snorkelvatten och ett fåtal hyddor att hyra. Tror det bodde 20 pers på ön, på dagarna dök det upp 2-3 båtar med snorklare så nån trängsel lev det inte. Om man vill vara i ett lugnt och totalt farangfritt område så rekommenderas detta som kontrast till övriga knökfulla beacher.

Baa 

PS nånstans har jag foton därifrån men hittar dom inte just nu, hittar jag dom mailar jag gjärna till dig DS

Tack för det!  :great: Det bekräftar ungefär vad min kompis sa!  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Var där i april och tittad på en tomt vet inte riktigt hur jag skall göra väldigt fina stränder men väldigt lugnt.

Men en sak det säljs massor av tomter där nere hos mäklarna i Hua Hin så det lär inte vara så lugnt om något år

tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...