Jump to content
IGNORERAD

V-75 Anmälningslista Gnägg Gnägg!


svampen

Hur mycket?  

61 röster

  1. 1. Hur mycket per/vecka/man?

    • 20:-
      17
    • 30:-
      3
    • 50:-
      41


Recommended Posts

Är det en person åt gången som väljer alla hästar?

Farsgubben och hans polare (de har vunnit en hel del) väljer alla vilka hästar de skall ha i varje lopp och de hästar som får flest röster i varje lopp spelar man på (men det är kanske för krångligt)?

Jag antar det är den som har veckospelet som väljer kusar, men det är väl fritt fram att reka stalltips och annat skvaller, men om det kommer med är inte säkert :giggle:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    1461

  • acarls

    1159

  • husse

    781

  • khun-petch

    318

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej efter vad jag har erfarit så tippar varje medlem som vill

tippa sin vecka och lägger in kvittot i en tråd på mpr.

Jag tror också att nån eller några kan ta hand om pengar

och tippa åt dom som inte vill.Jag tycker att detta verkar

överlägset då inga pengar behöver skickas kors och tvärs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar det är den som har veckospelet som väljer kusar, men det är väl fritt fram att reka stalltips och annat skvaller, men om det kommer med är inte säkert :giggle:

Yes alla har sina åsikter på Gnägg Gnägg sen är det upp till veckans Spelare att avgöra!!!!!!!

Mvh Svampen :clapping:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes alla har sina åsikter på Gnägg Gnägg sen är det upp till veckans Spelare att avgöra!!!!!!!

Mvh Svampen :clapping:

Men hur skickar ni pengarna mellan varandra?

Och om det blir storvinst hur får man sin del av vinsten (de flesta är ju anonyma så det är ju bara för den som spelat och vunnit att dra med stålarna eller)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur skickar ni pengarna mellan varandra?

Och om det blir storvinst hur får man sin del av vinsten (de flesta är ju anonyma så det är ju bara för den som spelat och vunnit att dra med stålarna eller)?

Varför skicka pengar ? veckans spelare betalar insatsen i sin vecka.

Om någon mot förmodan skulle ta vinsten själv, jaha det är endå pengar man aldrig haft,

varför göra problem som inte finns

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

varför göra problem som inte finns

mvh

De problemen lär ju komma efter första vinsten, låt säga att en person vinner 32 000:- och då skall denne person sätta in 1000:- på varje spelares konto varav de flesta spelare är anonyma (och vill kanske fortsätta att vara så), utöver detta så kan ju vinnaren behålla pengarna själv om han är anonym på MPR (bara att avsluta medlemskapet förmodar jag eller aldrig logga in igen)!

Just att någon skulle stjäla vinsten tror jag kanske inte så mycket på men risken finns ju om det handlar om miljoner!

Link to comment
Dela på andra sajter

De problemen lär ju komma efter första vinsten, låt säga att en person vinner 32 000:- och då skall denne person sätta in 1000:- på varje spelares konto varav de flesta spelare är anonyma (och vill kanske fortsätta att vara så), utöver detta så kan ju vinnaren behålla pengarna själv om han är anonym på MPR (bara att avsluta medlemskapet förmodar jag eller aldrig logga in igen)!

Just att någon skulle stjäla vinsten tror jag kanske inte så mycket på men risken finns ju om det handlar om miljoner!

Det räcker jo med att Svampen öppnar ett konto och där sätter man in alla vinster :whistle:

problem löst.

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart finns den risken även om en person sköter allt.

Jag är beredd att ta den.Jag tycker mpr-medlemmarna verkar

vara ärliga manniskor.Det är också viss skillnad att som

miljonvinnare dela ut till medlemmarna och få evig ära

tillskillnad mot att blåsa dem.Kopplas sen detektiv clion

in på det hela så går ingen säker

Link to comment
Dela på andra sajter

Småvinster under 50000 kr är väl bra om någon medlem kan ta hand

om och kanske dela ut en gång om året eller tippa gratis en

period när tippningen har pågott ett varv.Skulle det bli en

storvinst kan iallafall jag tänka mig sämre sysselsättning

än att lyckliggöra samtliga medlemmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men svampen måste ju föra över till de andra 31!

Kolla vad Khun Petch skrev ,det finns massa varianter, för mej är det här en onödig diskussion

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla vad Khun Petch skrev ,det finns massa varianter, för mej är det här en onödig diskussion

mvh

Kanske är onödig för dig men för mig (och andra kanske) så skall det vara klara regler på hur det skall fungera (eller skall man vänta tills det blir en vinst som det blir typ hela tiden när man spelar på travet och då bestämma hur det skall skötas)?

Jag skulle gärna varit med men kan inte svampen förklara hur han tänkt att det hela skall gå till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske är onödig för dig men för mig (och andra kanske) så skall det vara klara regler på hur det skall fungera (eller skall man vänta tills det blir en vinst som det blir typ hela tiden när man spelar på travet och då bestämma hur det skall skötas)?

Jag skulle gärna varit med men kan inte svampen förklara hur han tänkt att det hela skall gå till?

Jag tror svampen håller på med detta, att göra en enkel instruktionsfilm så alla förstår hur betalningar å sånt ska gå till, vänta så kommer en tub för instruktioner, men rom byggdes inte på 1 dag heller :sFduh:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

På Svenskaspel kan man spela andelspel på deras hemsida.

ATG har inte denna service ännu, men hoppas det kommer 2011.

Bäst o vänta tills atg.se har denna service.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Om de är min tur att tippa, kan man bara

skriva in raden, kan ej scanna in

kupongen :(

Ta en bild å lägg in den

:wai:

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte ta en bild, har ej sådana finesser

Har du inte mobiltelefon med kamera ?

Fast spelar väl ingen roll bara att göra som du först skrev

:wai:

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Om de är min tur att tippa, kan man bara

skriva in raden, kan ej scanna in

kupongen :(

Hej Bengt-Erik

Det är väl bara att skriva in hästarna som ett inlägg

Typ:

Avd 1: 1, 2, 3, 9

Avd 2: 11

o.s.v.

Eftersom det finns en del misstankar i deltagargänget bör du även skriva in kupongnumret

(vad nu detta är för nytta med...)

För övrigt tycker jag vi måste kunna lita på varandra

Varför inte skicka ett PM med namn och adress till svampen?

Då har ju han en lista på alla deltagare i spelgänget och kan se till att spåra den som försöker smita med våran vinst.

Jag verkar vara först att spela så det är väl dags att börja träningsspela i slutet på det här året, så att formen infinner sig

Kan säga att den inte är på topp just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt förslag är att vi väljer ut någon pålitlig oanonym som kan ha hand om kassan.

Sen är det bara att PMa,sms:a eller maila in raden till "kassören" i god tid innan inlämning.

Som kassör skulle jag kunna tänka mig Ronny(Leif-Arne) eller Herr Chang de känner de flesta till och de är i mina ögon 100% pålitliga.

Jag har minnen kvar från TT-tidens bingolotto fortfarande då kassörn förskingrade kassan :diablo:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt förslag är att vi väljer ut någon pålitlig oanonym som kan ha hand om kassan.

Sen är det bara att PMa,sms:a eller maila in raden till "kassören" i god tid innan inlämning.

Som kassör skulle jag kunna tänka mig Ronny(Leif-Arne) eller Herr Chang de känner de flesta till och de är i mina ögon 100% pålitliga.

Jag har minnen kvar från TT-tidens bingolotto fortfarande då kassörn förskingrade kassan :diablo:

Håller på att kolla ett gemensamt konto på Spelbolaget.se

Återkommer i veckan när jag har alla svar nu har vi blivit 7 st till i Gnägg Klubben!

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...