Jump to content
IGNORERAD

Taxi eller minibus


hawk68

Recommended Posts

Hej

Finns det någon som har tagit en privat bil eller minibus från Bangkok till Koh Chang och vad det har kostad? Eller känner till nån bra bil/buss service ifrån Bangkok!

Mvh Hawk  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!  :wai:

Det här kopierade jag in från www.thailandsresor.se

Gå till "luckan" som det står Trat på.

Jag har åkt därifrån själv, men kommer inte ihåg vad det kostar. Gissar på ca THB 100/st.

Från Trat har du ju båt/färja över till Koh Chang.  :yipi:

buss-tickets.jpg

Biljettluckorna på busstationen Ekamai en av Bangkoks tre stora busstationer.

På bussterminalen köper man biljett av det bussbolag man vill åka med, Det finns skylter vid varje lycka som brukar visa pris och tid när nästa buss avgår.

Under veckoslut kan det vara bra att ha köpt biljetten i tid på busstationen eller på en resebyrå. Normalt brukar det räcka bra att komma en havltime drykt före avgång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta med att åka "Taxi" kan bli ett äventyr :crazy:

Fråga innan du kliver i bilen vad det kostar :diablo:

Annars När du är framme så ere bara att betala vad dom begär :cry:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Lars!

Åker nere om 3 veckor!

Bus blir de!  :great:

+ på dig Lars

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tack Lars!

Åker nere om 3 veckor!

Bus blir de!  :great:

+ på dig Lars

Mvh

Kimmo

skibi695

Tack själv!  :whistle:

Åker till LOS den 15/9, kanske vi möts!?  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi tog en minibus från Pattaya till färjan till Koh chang, kostade 2000 bath, och tar man bussen till Pattaya från Bkk som kostar ca 220 bath blir det 2200 bath.

Då slipper du ta dig från Trat till färjan, finns många minibusar vid buss stationen i Pattaya.

Är man några så blir det billigare att ta en minibuss, men gå inte på tjejen vid färjelägret som vill boka hotell/bungalow till er utan ta färjan över.

Ta sedan bathbussen 40 bath till white sand beach, precis när ni kommer in i white sand beach vid första seven och eleven hoppar ni av.

Mitt i mot finns en tjej som hyr ut moppar, hyr en av henne hon har bra priser (ni behöver det på ön) åk sedan runt och kolla in olika priser ni kan pruta det är låg säsong så det ska inte vara några problem att hitta bra boende för bra pris.

Detta tips har jag gett till många och dom har tackat mig, för hon som bokar boende vid färjelägret tjänar bra med stålar på att säga att det är fullt men jag kan fixa åt dig.

Bra bungalow med air, kyl, tv, samt dubbelsängar och frukost ligger på ca 1500 bath natten, men det finns bungalow från ca 400 och uppåt.

Men nu är det lågsäsong så bra bungalow kan inte ligga mer på ca 1000 bath natten, men som sagt hyr en moppe och åk runt och kolla.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Heijsan alla!

Thailensk tangetbard denna gong!

Vi kom till pa Koh Chang igar fran Bangkok. Nar jag kom till Bkk sa traffade en polare pa The Royal Ivory NANA 4 pa Sukhumvit road soi 4. Vi stannade kvar nar polaren flog till Svedala. Till baka till pa emnet vi traffade en skon taxi akare som heter Mr Panu Sun. Akte lite runt Bkk med han. Sen tanken var han skulle har kort os till busterminalen ( 200 bath) o sen bus till Trat. Halv vags sager Mr Panu till mig om det ar ok, om han kor os till farjan till Koh Chang priset var 2000 bath.  :gasp:

Jajamen skont och sitta pa baksatet med damen pa en sprillans ny Toyota Camry! Jajamen Mr. Panu hemtar os om 2 veckor.

Hem vagen, priset. SAME SAME!  :wai:

Dagens frukost 2 olika nudel soppor, 1 singa och 1 vatten 120 bath!  :glasses:

Vist har livet sina goda stunder!  :great:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...