Jump to content
IGNORERAD

Hyra bil i Udon Thani


Pele

Recommended Posts

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • sarne

    6

  • Kenneth4618

    4

  • Pele

    4

  • Khemmarat

    4

Mest aktiva i denna tråd

Jag har hyrt bil i en vecka med ett företag vars ägare min svägerska känner. Har betalat 800 baht per dygn för en TOyota Vios och bilen är fullt försäkrad. Såvitt jag förstår utgår dock 800 baht per dag som bilen skulle behöva tas ur drift och repareras på verkstad. 3000 baht i deposition. Jag har dock fått specialpris men tror säkert man kan få bilen för ca 1000 baht per dag. Tel till denna dam är 0868635454.

Pele

PianoPele

En darrning vid ögonens möte

www.thaitribes.com

Link to comment
Dela på andra sajter

B)

körde du mycket i stan så stämmer soppa förbrukningen ganska bra ;) den är ej jätte snål i stan ;)

3 liters dieselmotor med automat, körde till Nong Khai, 120 km plus runtomkring i Udon. Har svårt att tro att en modern diesel drar över litern per mil. Borde ligga runt 0,7.

På landsvägskörningen låg motorvarvet omkring 1500 rpm. Spelar ingen roll om jag fick slå i några liter extra, men Toyotas 3 liters diesel är ett av mina alternativ när jag skall köpa bil här.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå alla bilhyrare.

Hyrde en Toyota Vigo av LEK Car rentel 2x1-vecka båda gångerna körde jag från Udon airport 3 km till närmaste tankställe

och fick i 16-17 liter för full tank. Påpekade detta vid andra återlämnandet,damen i telefon blev arg på sina

medarbetare, som inte gjort det dom ska.

Blev dock fullt kompenserad för detta.

Regel eller vad, döm själva.

Annars var vi fullt nöjda. Hälsning WOFFE.

Ändrades av woffe2
Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå alla bilhyrare.

Hyrde en Toyota Vigo av LEK Car rentel 2x1-vecka båda gångerna körde jag från Udon airport 3 km till närmaste tankställe

och fick i 16-17 liter för full tank. Påpekade detta vid andra återlämnandet,damen i telefon blev arg på sina

medarbetare, som inte gjort det dom ska.

Blev dock fullt kompenserad för detta.

Regel eller vad, döm själva.

Annars var vi fullt nöjda. Hälsning WOFFE.

Tack för den upplysningen Woffe. Precis vad jag misstänkte. Alltså alla potentiella kunder till LEK CAR RENTAL I UDON:

BILEN ÄR FÖRMODLIGEN EJ FULLTANKAD NÄR NI FÅR DEN TROTS ATT MAN SÄGER DET.

För övrigt fanns inget att anmärka på, bilen levererades och hämtades vid hotellet.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,jag hyrde bil från Pet-carrental.Just nu före nyår var det svårt att hitta ställen som hade bilar lediga.Pet hade 1 så jag fick ta den.Chevrolet Optra automat a 1200b/dygn. Bilen va helt okej och mycket lättkörd.När jag tog den fanns endast 1/4 tank bensin,men jag lämnade tillbaka den med samma mängd.Fick betala 3000 i deposit och efter titt på bilen vid återlämnandet fick jag pengarna tillbaks.Jag är inte helt hundra på hur bra försäkringen egentligen var,men förövrigt funkade allt fint. Nu har jag hyrt en moppe på ett annat ställe och där tänker jag nog hyra även bil nästa gång,försäkringsbiten är lite mer tydlig då allt finns på engelska,här en länk till stället http://www.motorbike-udon.com/

Mvh Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...