Jump to content
IGNORERAD

Hyra bil i Udon Thani


Pele

Recommended Posts

Hej, vi tänker hyra bil i Udon Thani för minst en månad. Någon som vet en bra uthyrare, t e x Avis, Budget.

//Pele

PianoPele

En darrning vid ögonens möte

www.thaitribes.com

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • sarne

    6

  • Kenneth4618

    4

  • Pele

    4

  • Khemmarat

    4

Mest aktiva i denna tråd

Hej, vi tänker hyra bil i Udon Thani för minst en månad. Någon som vet en bra uthyrare, t e x Avis, Budget.

//Pele

Finns en hel del men har fått rekmmendationer från de som använt Lek som varande att seriöst och bra företag.

lekcarrentaludonthani.com

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hyr alltid av Lek :great:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag hyrde av dem förra gången, men tycker det blir för dyrt om man ska ha bil i två månader. Avis t e x har mycket bättre månadspriser. Men det verkar vara i Bangkok. FRågan är alltså om det finns något bättre än Lek i Udon.

PianoPele

En darrning vid ögonens möte

www.thaitribes.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Avis t e x har mycket bättre månadspriser.

Vad tar dom för en månad ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade för skoj skull

I mitt fall handlar det om 34 dagar

Avis 49232 bath + försäkringar och skatt för en Toyota Dubblecab eller liknande

Lek 34000 bath inkl full försäkring och skatt samt att du får låna GPS och barnstol gratis om du vill för en Mitsubishi Triton automat

Båda hämtas på Udon airport

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det jag tyckte också, att Lek hadde bra pris

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hyrt ett antal gånger av dessa innan man bodde här, inte i Udon Thani men man kan ju alltid köra till Udon Thani det är ju bara ca 550 Km från Bangkok:

http://www.sawasdeer.com/rates.html

Ha en go dag!

:wai:

Mycket intressant förslag stjp,

Jag har kontaktat firman om en Fortuner i tre veckor.

Som jag förstår hemsidan är det inga dolda avgifter som tillkommer, förutom den vanliga självrisken (5000THB) vid skada/olycka?

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket intressant förslag stjp,

Jag har kontaktat firman om en Fortuner i tre veckor.

Som jag förstår hemsidan är det inga dolda avgifter som tillkommer, förutom den vanliga självrisken (5000THB) vid skada/olycka?

/Sarne

Stämmer bra inga dolda avgifter när jag hyrt, inklisive försäkring och fria mil. Dock behöver dom en deposition (själrisk eliminering) som man får tillbaks om inget har hänt.

:)

Ha en go dga!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det man hört talas om är att vid en skadad hyrbil har dagshyra debiterats för varje dag hyrbilen stått på verkstan. Kan ju kosta en mindre förmögenhet vid en större reparation. Utan att man kan påverka hur lång tid det tar. Vad vet du om detta?

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sarne, hos Lek gäller dettta

Please Note: Many other car rental companies in Udon Thani are claiming to include 1st Class Insurance,

unfortunately this is not the case and you are only insured if the accident / theft is not your fault. This usually results

in paying out for the part / full vehicle value in event of accident or theft & every day it is off the road!

We have received several email's and read many many horror stories on Thai forums from people that have rented

vehicles in Udon Thani and been involved in accidents without having proper insurance. They have been liable for

the full cost of the vehicle plus FULL rental charges for each day the vehicle is out of use on the road while it is

being repaired. If you were to be leaving town soon after the accident you would not be able to verify that the charge

they have given you is correct. Do not be sat at the police station with your head in your hands with a ruined

holiday! Our cars are brand new with fully comprehensive insurance for complete peace of mind.

All our rental vehicles come complete with 1st class FULLY comprehensive (NO Nonsense) insurance,

Do not be tempted to drive without it!!

You are fully covered for fire, theft and ALL parties are covered in the event of an accident. Important - if the car is badly damaged

and off the road we DO NOT charge you a single Baht for the days it is being repaired.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hos oss i Sverige vanliga sättet att låta uthyraren dra kortet för att sedan reglera vid återlämnandet resulterade för Canadensare jag känner i att 60 000 Canadadollar försvann från kontot, svaret var att han inte låst bilen vid återlämnandet och att tjuvar "lånat den".

Inte hos LEK utan ett annat "välkänt" uthyrningsföretag.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som känns bra med Lek är att inget kort dras utan man lägger 2000 bath kontant i deposition

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hos oss i Sverige vanliga sättet att låta uthyraren dra kortet för att sedan reglera vid återlämnandet resulterade för Canadensare jag känner i att 60 000 Canadadollar försvann från kontot, svaret var att han inte låst bilen vid återlämnandet och att tjuvar "lånat den".

Inte hos LEK utan ett annat "välkänt" uthyrningsföretag.

Baa,

Menar du att din bekant lämnade en "in blanco" print på sitt kort? Det vanliga är att man "pantsätter" en viss summa.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa,

Menar du att din bekant lämnade en "in blanco" print på sitt kort? Det vanliga är att man "pantsätter" en viss summa.

/Sarne

Njaää, han fick tillbaka slippen,(det gamla systemet) som dom rev,men dom hade uppenbarligen en slipp till eller bara kopierat den, han höll på i flera månader innan han fick rätsida på sk-ten.

Kostade inte svett utan advokatarvode i Canada, A-s är inget litet företag att fajtas med.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ju själv svarat i denna tråd,men nu har jag även en fråga.Det blir antagligen så att även jag ska hyra bil i Udon i Dec.Jag har ju gjort det förut men då har jag inte kört bilen själv.Nu tänkte jag göra det och frågar därför om man kan köra med internationellt körkort utan att bli ruinerad om nått händer? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

om man kan köra med internationellt körkort utan att bli ruinerad om nått händer? :crazy:

Om du hyr en bil som är rätt försäkrad varför skulle du bli ruinerad ?

Jag kör hyrbil med internationellt körkort varje gång jag är i Thailand, nu har jag iofs inte råkat ut för

något, annat än hungriga Highway-Police :whistle: men endå vad ?

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du hyr en bil som är rätt försäkrad varför skulle du bli ruinerad ?

Jag kör hyrbil med internationellt körkort varje gång jag är i Thailand, nu har jag iofs inte råkat ut för

något, annat än hungriga Highway-Police :whistle: men endå vad ?

mvh

Jo men för polisen kan man ju visa ett vanligt svenskt körkort,om dom inte är helt 100% nöjda så lägger man med 200b när man skickar över kortet,då brukar det täcka allt i en vanlig kontroll. :whistle: Men Det jag menar är om nu olyckan skulle vara framme och man råkar krocka.Håller det då med försäkringar och sånt om man har internationellt körkort? :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men för polisen kan man ju visa ett vanligt svenskt körkort,om dom inte är helt 100% nöjda så lägger man med 200b när man skickar över kortet,då brukar det täcka allt i en vanlig kontroll. :whistle: Men Det jag menar är om nu olyckan skulle vara framme och man råkar krocka.Håller det då med försäkringar och sånt om man har internationellt körkort? :wai:

Förstår vad du menar, har själv ingen erfarenhet av just det, men på trots av allt som skrivs här får man väl utgå från att

Thailand är ett något så när civiliserad land (min erfarenhet) så varför inte ?

Man kan jo bara göra sitt för att följa lagar o förordningar eller hur ? :friends:

Om inte det räcker så får man stanna hemma o låsa dörrn, men då svälter man väl till döds istället o det är farligt för hälsan

har jag hört

mvh

:wai:

Ändrades av Khemmarat

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår vad du menar, har själv ingen erfarenhet av just det, men på trots av allt som skrivs här får man väl utgå från att

Thailand är ett något så när civiliserad land (min erfarenhet) så varför inte ?

Man kan jo bara göra sitt för att följa lagar o förordningar eller hur ? :friends:

Om inte det räcker så får man stanna hemma o låsa dörrn, men då svälter man väl till döds istället o det är farligt för hälsan

har jag hört

mvh

:wai:

Helt lugnt,jag förstår hur du menar och jag är verkligen inte moralpredikaren nr1. Men om man nu ändå ska ge sig ut på dom erkänt vilda issan vägar som finns utan gällande trafikregler/för mig okända lagar så är det ju bra att veta om nu olyckan skulle vara tramme.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Benzmansåklart

Udontaxi company Mr Neng når ni på tel +66895719848 eller +6685522268 mail udontaxi@live.com eller udontaxi@hotmail.com bra prise och service.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Det man hört talas om är att vid en skadad hyrbil har dagshyra debiterats för varje dag hyrbilen stått på verkstan. Kan ju kosta en mindre förmögenhet vid en större reparation. Utan att man kan påverka hur lång tid det tar. Vad vet du om detta?

/Sarne

Nu har jag facit på mina frågor. Jag har hyrt en Toyota Vigo doublecab från Lek Car Rental här i Udon. Kostade 1800 baht/dygn vid korttidshyra.

-3L diesel, automatlåda, läderklädsel, GPS m DVD och TV! Fin och fräsch. En rejäl, lättkörd bil, hängde utan vidare med i trafiken.

Leverans och hämtning vid hotellet ingick. Fungerade på minuten med lev.

Förskottsbetalning + 2000 THB i deposition. Läste det finstilta, 5000 THB ytterligare vid en skada. Vid totalhaveri 15000THB ytterligare.

Klarade mig utan skador, fick utan vidare tillbaka depositionen.

Bilen sades vara fulltankad vid leveransen, mätaren visade full. När jag tankade hade 21 liter diesel förbrukats på

160 km. Kan vara ide att kolla om tanken verkligen är full när man får bilen. Jag betvivlar mycket starkt att förbrukningen skulle vara 1,3 liter/mil.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...