Jump to content
IGNORERAD

Berätta hur det hände! Det ni aldrig mer ska göra i Thailand


PeeBee

Recommended Posts

OK, jag kan väl ta en av berättelserna då.

Det här var mina punkter:

-Äta farangkäk eller på farangrestauranger

-Åka på fåniga utflykter typ James Bond Island, Elefanttrekking, mm

-Slåss med thailändare

-Ha sex med tjejens väninna

De två första är väl inte mycket att säga om så det blir den tredje punkten.

Inte den sista som kanske är den snaskigaste ;) Den kanske passar bättre in under Nightlife.

Det hände under sista dagen på Songkranfirandet senast, på vägen mellan bostaden i Si Chiang Mai och Ban Pasak uppe i Nong Khai.

Jag hade varit hem till butiken och hämtat en låda öl och var på väg för att börja festa.

I trängseln med alla människor efter huvudvägen så springer en 11-årig flicka rakt in i sidan på min motorcykel som framförs med knapp styrfart.

Inga allvarliga skador men en ung man får för sig att det är mitt fel och försöker vända alla emot mig.

Då han inte lyckas så attackerar han mig.

Jag tar ett par smällar och när han fortsätter så böjer jag ner huvudet på efterföljande slag varvid han träffar hjälmen.

Då laddar han för en spark mot mitt bröst istället.

Men då tröttnar jag och rycker tag i benet och lägger mina 70 kg bakom vänstern och slår ut honom.

Det blir alldeles tyst först och leden sluts tätare om mig. Då är man inte så kaxig när man är ensam farang och ingen som talar begriplig engelska.

Lagom när de bär bort honom kommer polisen, en vän till mig som tur är, och lugnar ner det hela.

Det blir dock att ta motorcykeln ner till stationen och åtskilliga timmar av förhör och polsk riksdag. Det är många som har åsikter.

Mina vänner hade hittat mig vid det här laget och det var inte långt ifrån att det blev stort slagsmål mellan de olika grupperna utanför polisstationen.

Det slutar med att jag får göra en anmälan mot honom för misshandel och sjukhusbesök för att dokumentera mina "skador".

Jag åkte till Sverige en månad senare så jag vet inte vad som hänt efter det.

Slåss gör jag normalt inte men jag tänker mig i bästa fall för en gång till om jag hamnar i en liknande situation.

Tur också att jag aldrig kör på fyllan för då hade det nog slutat annorlunda.

Det blev dock lite smolk i glädjebägaren denna sista dag på firandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, jag kan väl ta en av berättelserna då.

Det här var mina punkter:

-Äta farangkäk eller på farangrestauranger

-Åka på fåniga utflykter typ James Bond Island, Elefanttrekking, mm

-Slåss med thailändare

-Ha sex med tjejens väninna

De två första är väl inte mycket att säga om så det blir den tredje punkten.

Inte den sista som kanske är den snaskigaste ;) Den kanske passar bättre in under Nightlife.

Det hände under sista dagen på Songkranfirandet senast, på vägen mellan bostaden i Si Chiang Mai och Ban Pasak uppe i Nong Khai.

Jag hade varit hem till butiken och hämtat en låda öl och var på väg för att börja festa.

I trängseln med alla människor efter huvudvägen så springer en 11-årig flicka rakt in i sidan på min motorcykel som framförs med knapp styrfart.

Inga allvarliga skador men en ung man får för sig att det är mitt fel och försöker vända alla emot mig.

Då han inte lyckas så attackerar han mig.

Jag tar ett par smällar och när han fortsätter så böjer jag ner huvudet på efterföljande slag varvid han träffar hjälmen.

Då laddar han för en spark mot mitt bröst istället.

Men då tröttnar jag och rycker tag i benet och lägger mina 70 kg bakom vänstern och slår ut honom.

Det blir alldeles tyst först och leden sluts tätare om mig. Då är man inte så kaxig när man är ensam farang och ingen som talar begriplig engelska.

Lagom när de bär bort honom kommer polisen, en vän till mig som tur är, och lugnar ner det hela.

Det blir dock att ta motorcykeln ner till stationen och åtskilliga timmar av förhör och polsk riksdag. Det är många som har åsikter.

Mina vänner hade hittat mig vid det här laget och det var inte långt ifrån att det blev stort slagsmål mellan de olika grupperna utanför polisstationen.

Det slutar med att jag får göra en anmälan mot honom för misshandel och sjukhusbesök för att dokumentera mina "skador".

Jag åkte till Sverige en månad senare så jag vet inte vad som hänt efter det.

Slåss gör jag normalt inte men jag tänker mig i bästa fall för en gång till om jag hamnar i en liknande situation.

Tur också att jag aldrig kör på fyllan för då hade det nog slutat annorlunda.

Det blev dock lite smolk i glädjebägaren denna sista dag på firandet.

Och nu vill vi höra storyn bakom punkt 4 ;-)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...