Jump to content
IGNORERAD

Khao Tao-Bangkok

RoiET

Recommended Posts

Jag hade, efter lite bearbetning, fått utresetillstånd av min fru för en kompisresa. Då var det då dags för en 18-dagars tripp. En arbetskamrat som blivit uppsagd från jobbet och jag tog en liten sväng. Han hade, trots att hans mamma har hus där, aldrig varit till Thailand.

Vi flög med Luftwaffe via Frankfurt till Bangkok. Tyvärr räckte tiden inte till för ett barbesök på en välkänd kedja på Frankfurts flygplats :(

Då kör vi lite bilder av medioker kvalitet:

Dela på andra sajter

Vi bodde två nätter i Bangkok först. Vi tog in på Riverview Guesthouse i Talad Noi. (där jag f.ö. träffade fru RoiET första gången). Vi lyxade till det med de nyrenoverade rummen högst upp med balkong (950B). Det här är mitt favoritområde i Bangkok och det är härligt att kunna sitta på balkongen och titta på flodtrafiken med en kall öl i handen. Det var dock tidvis blött om fötterna runt hotellet och ibland även i lobbyn.

IMG_2852.jpg

IMG_2853.jpg

IMG_2854.jpg

IMG_2855.jpg

IMG_2856.jpg

IMG_2857.jpg

IMG_2860.jpg

IMG_2861.jpg

IMG_2862.jpg

IMG_2864.jpg

IMG_2865.jpg

IMG_2869.jpg

IMG_2872.jpg

IMG_2873.jpg

Så var det dags att åka till Khao Tao, 20 km söder om Hua Hin. Taxin hade svårt att ta sig till hotellet så det blev till att vada 200m med bagaget.

IMG_2870.jpg

IMG_2871.jpg

IMG_2874.jpg

Dela på andra sajter

Hotellet levde verkligen upp till sitt namn.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Dela på andra sajter

I Khao Tao bodde vi i min arbetskamrats mammas hus. Ett jättfint hus, i ett jättefint pensionärsgetto med höga murar och vakter. Tråkigt men avkopplande. Av ett femtiotal hus var bara fem-sex stycken bebodda vid vår vistelse. Manora Village drivs av en schweizare och det gick nog tre anställda på varje gäst. Överallt låg det folk och rensade rabatter. Området höll verkligen hög klass men huspriserna var tydligen därefter också.

IMG_2902.jpg

IMG_2904.jpg

IMG_2879.jpg

IMG_2880.jpg

Ingen trängsel vid poolen precis.. :)

IMG_2886.jpg

Där bakom berget bor knugen ibland.

IMG_2887.jpg

Interiört.

IMG_2899.jpg

IMG_2896.jpg

IMG_2897.jpg

IMG_2900.jpg

Dela på andra sajter

För att bryta tristessen emellanåt så hyrde vi moppar för utflykter i närområdet (180B).

IMG_2898.jpg

Havet var inte särkilt badvänligt under den tid vi stannade. Vattenståndet var tydligen rekordhögt och av det som vanligtvis är en bred och fin badstrand återstod inte mycket.

Hat Sai Noi:

IMG_2890.jpg

Om ni tittar riktigt noga så ser ni en ledning till kungens hus på berget. (Värdelös kuriosa)

IMG_2891.jpg

Dela på andra sajter

Hat Khao Khalok:

IMG_3016.jpg

..med vidhängande Forest park

IMG_3015.jpg

IMG_3010.jpg

IMG_3012.jpg

IMG_2987.jpg

IMG_2989.jpg

IMG_2994.jpg

Den lokala faunan något oskärpta:

IMG_3001.jpg

IMG_2993.jpg

Khao Khalok är en lång, fin strand och har en del schyssta kåkar.

IMG_3002.jpg

IMG_3003.jpg

IMG_2996.jpg

IMG_2998.jpg

IMG_2999.jpg

IMG_3004.jpg

IMG_3005.jpg

Vad är det med asiater och arrangerade foton?

IMG_3008.jpg

Inget snack om vem som bestämmer på denna playa.

IMG_3006.jpg

Har falangen månne något ätbart?

IMG_3007.jpg

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...