Jump to content
IGNORERAD

Saker du aldrig mer kommer göra i thailand?


honken

Recommended Posts

Det får man göra! B)

Kort o gott tycker jag att Chaweng fullständigt har förlorat sin charm.

Bara massa charter-shopping och folk därefter.

Ungefär som Patong/Karon alltså.Men där fixar jag ett par dagar eftersom Eric's Shooter o Kenta finns där.Chaweng och knappt Lamai har några såna ställen längre där jag trivs som fisken i vattnet.

Men när Kenta inte är närvarande längre så lär jag inte sätta min fot igen där heller.

En annan sak ang Samui är flygpriset, när grundpriset är uppemot tusingen billigare till Manila än Samui med Thai så blir ju valet väldigt lätt.

Philippines och allt vad det landet har att erbjuda naturligtvis.

Philippines har blivit ett populärt utflyktsmål för permanentgubbarna i Pattis.

Great value for money.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 128
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    7

  • Changnoi

    5

  • honken

    5

  • L64

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det får man göra! B)

Kort o gott tycker jag att Chaweng fullständigt har förlorat sin charm.

Bara massa charter-shopping och folk därefter.

Ungefär som Patong/Karon alltså.Men där fixar jag ett par dagar eftersom Eric's Shooter o Kenta finns där.Chaweng och knappt Lamai har några såna ställen längre där jag trivs som fisken i vattnet.

Men när Kenta inte är närvarande längre så lär jag inte sätta min fot igen där heller.

En annan sak ang Samui är flygpriset, när grundpriset är uppemot tusingen billigare till Manila än Samui med Thai så blir ju valet väldigt lätt.

Philippines och allt vad det landet har att erbjuda naturligtvis.

Vad har Filippinerna att erbjuda som inte Thailand har?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har Filippinerna att erbjuda som inte Thailand har?

Jordbävningar och tyfoner.;)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har Filippinerna att erbjuda som inte Thailand har?

En särskild sorts kreatur (fillipins((kor).

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jordbävningar och tyfoner.;)

Det håller jag med om, för hotellen är sämre och dyrare, maten sämre, strandlivet är väl samma, nattlivet samma. Det som är bättre är väl, billigare sprit och öl, inte så pengakåta brudar och mycket lättare att kommunicera på engelska.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det håller jag med om, för hotellen är sämre och dyrare, maten sämre, strandlivet är väl samma, nattlivet samma. Det som är bättre är väl, billigare sprit och öl, inte så pengakåta brudar och mycket lättare att kommunicera på engelska.

Ungefär så.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har Filippinerna att erbjuda som inte Thailand har?

Du har ju tydligen svarat själv lite redan.

Phil kan ju erbjuda en helt annan kultur på många sätt.

Kort sagt lite nya upplevelser på alla plan.

Och så var inte valet mellan Thailand och Phil utan mellan Samui och Phil.

Tycker fortfarande en kombination Phil och Thailand(utan Samui...) är den perfekta semestertrippen.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du är ute efter några veckors ungkarlsliv med röj och trevligt sällskap, då skulle jag föredra Philippinerna före Thailand.

En av anledningarna är Philippinskan - hängiven, oblyg, initiativrik, rak, jättetrevlig och kommunicerbar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du är ute efter några veckors ungkarlsliv med röj och trevligt sällskap, då skulle jag föredra Philippinerna före Thailand.

En av anledningarna är Philippinskan - hängiven, oblyg, initiativrik, rak, jättetrevlig och kommunicerbar.

Härligt Jive :great: man kanske skulle åka över på en helg semester. Karman tyvär slut kommer senare. :great: Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du är ute efter några veckors ungkarlsliv med röj och trevligt sällskap, då skulle jag föredra Philippinerna före Thailand.

En av anledningarna är Philippinskan - hängiven, oblyg, initiativrik, rak, jättetrevlig och kommunicerbar.

Jaha, då ska jag aldrig mer åka till Thailand :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer (förhoppningsvis) aldrig att gå vilse i Bangkok igen, på eftermiddagen precis när solen är på väg ner och inte en taxibil i närheten, diverse skumma typer (ej Thai) som ska bli kompis med en samtidigt som dom tittar vart man har plånboken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer (förhoppningsvis) aldrig att gå vilse i Bangkok igen, på eftermiddagen precis när solen är på väg ner och inte en taxibil i närheten, diverse skumma typer (ej Thai) som ska bli kompis med en samtidigt som dom tittar vart man har plånboken.

Vart hade du hamnat då i bkk?

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har väl kanske inte gjort så mycket saker som jag ångrar när jag varit i Thailand,men första gången jag var där var jag naiv,misstänksam och otålig många gånger och det hoppas jag att jag ska kunna undvika i framtiden :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon har startat en tråd ang detta

väntar med spänning på utläggen.

:great::great::dance:

Roger det, over and out :)

Får väl leta upp trån o invänta där med :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Äta sådan där torkad "manglad" bläckfisk.

Fan höll på att vrida hela bålen avig.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Aldrig mer köra moppe på fyllan.

Man får vara glad att man lever :)

Amen

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

varenda jävla gång jag är i Thailand gör jag grejer som jag aldrig mer

vill göra om, det jag retar mig mest på, är detta jävla väntandet

på allt och alla, överallt (taxi) :whistle:

Man snålar ibland på 2-300 baht för skitsaker, och efteråt blir jag mest förbannad på mig själv.

Man förstör en halv jäkla surt förvärvad smesterdag i paradiset för att tjäna en sketen 50-lapp,

men jag blir oftast förbannad på mig själv.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde min första resa till Thailand i december 1989.En tilltänkt 2 veckors charter med Ving med destination BKK och Novotel hotell vid Siam Square.Flyget var med SAS som då flög non stop ARN - BKK..Kostnaden för resan var ca. 18 200 sek med enkelrum. Inte alltför billigt för drygt 20 år sedan.

Bodde väl på Novotel en vecka och den andra veckan var jag i Pattaya. Festade ganska häftigt ,ung som man var, på den tiden.

Dessa 2 veckor tog slut och limousine tog mig till Don Muang. Var trött men tänkte svepa ett par Gin Tonic till innan jag skulle checka in.

Drack upp i lugn och ro och blev så trött s¨att jag somnade. Vaknade upp framför "storbildsskärmen" kl. 01.30 - flyget hade gått en timme tidigare.giggle.gif

Hämtade en GT till och konstaterade att det är låååångt hem och jag sitter i BKK utan giltig biljett. Var inte orolig eftersom hade stålar på kontot. Hämtade ut 20 000 thb från ATM och tog en taxi till "gamla Thermae" på Sukhumvit.Kollade om mina polare möjligen var där men det var de inte. Tog en tuk tuk som körde mig till Wordl hotel (finns/fanns på Phetkasem rd har jag fått reda senare) och sov där ett par timmar.

Nästa morgon tog jag taxi till Malaysia hotel och hittade mina kompisar. De trodde inte sina ögon när jag kom med mina väskor mindre än 12 timmar sedan vi kramades farväl.Efter diverse diskussioner tog jag sedan en taxi till SAS kontor som då låg vid Siam Square. Ljög att p.g.a. en trafikolycka (gick inte att kolla om det har hänt - fiffigt) så missade jag flyget och fick en ombokning HELT GRATIS till ett flyg en vecka senare.

Var glad naturligtis och jag och kompisar drog med tåg till Hua Hin för några dagar.Avslutade sedan denna extravecka i BKK och kom till ARN en vecka försenad.MAI PEN RAI!

Lärde mig att checka in innan det är dags för "sista dricka" på flygplatsen.Skit i charter och spara stålar.

Efter detta har jag gjort 28 resor till Sydostasien och jubileumsresan, den 30:e startar den 10 dec!!!

Ödmjukast: T

Link to comment
Dela på andra sajter

Sy upp en kostym. :kort:

Var i Thailand första gången 2001 och fick för mig att en kostym skulle inhandlas, det var ju billigt i Thailand hade man hört. Det blev en fin mörk kostym och den har använts 1 (EN) gång på begravning sen dess. :huh:

Nu har jag mitt livsbehov av kostymer uppfyllt så det blir "Meau Krap" när skräddarnas inkastare sliter i en på turistorterna. :na:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Sy upp en kostym. :kort:

Var i Thailand första gången 2001 och fick för mig att en kostym skulle inhandlas, det var ju billigt i Thailand hade man hört. Det blev en fin mörk kostym och den har använts 1 (EN) gång på begravning sen dess. :huh:

Nu har jag mitt livsbehov av kostymer uppfyllt så det blir "Meau Krap" när skräddarnas inkastare sliter i en på turistorterna. :na:

Mvh

BBJ

:wai:

Haha. Jag var i Thailand första gången också 2001 och sydde upp en kostym som jag endast har använt på begravningar.

Jaspal Tailors i Karon, Phuket.

Fick lära mig den tuffa vägen att det var den dyraste skräddarn av alla. :sFduh:

Nu är jag väldigt klok. :crazy: Skulle aldrig göra nåt dumt.

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...