Jump to content
IGNORERAD

flyga med china air


ban samet

Recommended Posts

hejsan vi åker med china air23-12 kommer hem 30-01 jag undrar om det är nån här som har flygit med china air hur är planen maten o är peking teminalen just tacksam för svar mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

hejsan vi åker med china air23-12 kommer hem 30-01 jag undrar om det är nån här som har flygit med china air hur är planen maten o är peking teminalen just tacksam för svar mvh

Jag o Tanten samt en kompis flög med dom 2005 mellanlandning Amsterdam 3 nöjda!!!! :great:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

China Airlines (Taiwan) eller Air China (Folkrepubliken) ?

Har flugit Air China mellan Peking och HK retur (SAS ARN - Bejing) och dom var väl OK, Ganska stor försening på en sträcka och misslyckades med att registrera ROP poäng vid incheckning i HK, men annars OK. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

China Airlines (Taiwan) eller Air China (Folkrepubliken) ?

Har flugit Air China mellan Peking och HK retur (SAS ARN - Bejing) och dom var väl OK, Ganska stor försening på en sträcka och misslyckades med att registrera ROP poäng vid incheckning i HK, men annars OK. /mvh

China Airlines flyger väl inte från Europa via Peking.

Ban Samets fråga är solklart angående Air China.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

hejsan vi åker med china air23-12 kommer hem 30-01 jag undrar om det är nån här som har flygit med china air hur är planen maten o är peking teminalen just tacksam för svar mvh

China Airlines flyger väl inte från Europa via Peking.

Ban Samets fråga är solklart angående Air China.

/Sarne

La inte märke till peking terminalen i slutet av meningen. :) vilket ju absolut torde indikera att china air avser Air China, men jag tycker ändå följdfrågan var berättigad.

Att byta i Bejing är lite speciellt. En liten passkontroll för att komma in i transferhallen och passet stämplas även vid transfer.

Air China är även medlem av Star Alliance så man kan plocka poäng tex på ROP eller annat Star Alliancekort.

Inget större fel på Terminalen.eller planen vad jag kom ihåg, /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker ner till Bangkok med Airchina den 29 november. Kan sedan ge info om resan. Detta är min första resamed Airchina.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej jag undrar om det finns chans att köpa visum för en 1/2 dag när man kommer från bkk skulle va kul att se lite ag staden mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Åker ner till Bangkok med Airchina den 29 november. Kan sedan ge info om resan. Detta är min första resamed Airchina.

Är du tillbaka? Hur var resan?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har flygit både med air china och china airlines, air china via peking, och china airlines via amsterdam. tror folk blandar ihop bolagen? annars är pekings flygplats väldigt bra, 30 sek för en stor carsberg draught beer, 54 sek för en bratwurst med pommes och sallad, 90 sek för 1 limpa cigg, marlboro, eller camel. Mvh Robban.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

hej jag undrar om det finns chans att köpa visum för en 1/2 dag när man kommer från bkk skulle va kul att se lite ag staden mvh

När vi ankom till Hong Kong fick vi 90 dagar direkt i passkontrollen

men det kanske man inte får i Peking?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi ankom till Hong Kong fick vi 90 dagar direkt i passkontrollen

men det kanske man inte får i Peking?

Nej övriga Kina har andra regler, även om nu hong kong tillhör kina.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...