Jump to content
IGNORERAD

Thailand rankas som ett högrisk land för terrorattacker.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Thailand rankas som ett högrisk land för terrorattacker av ett brittiskt risk konsult företag.

Och får 7 platsen bland världens länder när det gäller risk för terrorattacker.

Länderna placerade sig så här.

1: Somalia

2: Pakistan

3. Irak

4: Afghanistan

5: Palestina

6: Colombia

7: Thailand

8: Philippine

10: Ryssland

33: USA

44: Frankrike

46: Storbritannien

70: Tyskland

Artikelföfattaren tillägger att länder som Iran, Nigeria, Spain and Burma kom bättre till än Thailand i listan.

Mvh Isan Lover

Foreign Analyst Places Thailand at High Risk of Terrorist Attacks UPDATE : 16 November 2010

A foreign risk consultant has ranked Thailand as seventh worst amongst countries facing risks of terrorist attacks, while Somalia tops the list.

Maplecroft, a British risk consultancy firm, ranked Thailand at number seven on a list of countries at risk of terrorist attack.

Topping the list is Somalia, followed by Pakistan, Iraq, Afghanistan, Palestine and Colombia.

In Asia, the Philippines came in number eight, right after Thailand.

Russia was listed number ten.

Maplecroft said that Thailand's ranking is due to the daily unrest in the three southernmost provinces.

As it is a risky area, many foreign embassies have forbidden their citizens from traveling to this part of the country.

Thailand's assessed risk of terrorist attacks actually got worse since the last list was released in February, in which the country was ranked number nine.

At that time, the countries ahead of Thailand on the list included Iran, Nigeria, Spain and Myanmar.

Western countries that have been threatened with terrorist attacks, like the US, came in at number 33, while France is at 44 and the UK at 46.

Germany has the lowest risk, reflected in its rank at 70.

http://www.thailandoutlook.tv/tan/ViewData.aspx?DataID=1037384

Link to comment
Dela på andra sajter

Frånser man de tre södra provinserna blir situationen en helt annan

Och du kommer säkert ihåg under vilken ledning det problemet eskalerade som värst eller ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Frånser man de tre södra provinserna blir situationen en helt annan

Och du kommer säkert ihåg under vilken ledning det problemet eskalerade som värst eller ?

Nog är det oroligt i södra delen av landet, men när man minst anar kan det hända var som helst.

En bomb i BKK skulle nog ge ett större resultat än små bomber i söder.

Bara för att man byter överhuvud i landet så är inte bekymret löst.

Är förvånad att så många är muslimer (inge bekymmer för mig)

Oroligt kommer det att vara i Thailand av många olika orsaker mellan åt.

Själv fasar jag för den dagen Kungen avlider.

Mvh. Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog smäller det bomber titt som tätt i Bangkok också och inte bara i södra Thailand :(

Senast igår:

http://www.nationmul...n-30142278.html

Ha en bra dag!

:wai:

Utan tvivel. Förekommer en hel del bombningar etc även i Göteborg, Stockholm och inte minst Malmö

Men det är de tre provinserna i söder som gör att Thailand hamnar långt upp på listan

"Maplecroft said that Thailand's ranking is due to the daily unrest in the three southernmost provinces"

USA hamnar ju t.ex på 33:e plats trots larm om terrorattacker, ständiga arresteringar och terroraktiviter

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Frånser man de tre södra provinserna blir situationen en helt annan

Och du kommer säkert ihåg under vilken ledning det problemet eskalerade som värst eller ?

Under mitten av 80-talet så hände det att hela bussar med turister (falanger och thai) blev kidnappade, eller att från en buss kunde folk bli rånade, falanger och/eller vanligt folk försvann och kom aldrig tillbaka ibland. Polisen hade checkpunkter där de gick ombord och filmade de som satt i bussarna för att kunna identifiera folk som försvann. Detta hände så långt upp som mot Hua Hin, så jämfört med den tiden har det förmodligen blivit lugnt i södra Thailand. Allt är relativt! Ibland är livet som en berg och dalbana.

Svaret på din fråga är att det var väldigt länge sedan värsta eskalationen var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Att det smäller i Thailand ibland visste man ju, men att det är så mycket att landet rankas som 7 i världen när det gäller risk för terrorattacker var ändå lite överraskande för mig.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att det smäller i Thailand ibland visste man ju, men att det är så mycket att landet rankas som 7 i världen när det gäller risk för terrorattacker var ändå lite överraskande för mig.

Mvh Isan Lover

När du skriver "Thailand": menar du då hela landet eller de tre södra provinserna

Allt enligt artikelns innehåll och ovanstående diskussion

Eller bortser du helt från detta och kör på helt blint ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

När du skriver "Thailand": menar du då hela landet eller de tre södra provinserna

Allt enligt artikelns innehåll och ovanstående diskussion

Eller bortser du helt från detta och kör på helt blint ?

Hej

Jag tar för givet att alla länders provinser ingår i undersökningen oavsett vilket väderstreck dom befinner sig i.

Så jag menar att det borde vara självklart att även dom södra delarna av ex. vis Thailand är med i undersöjningen för Thailands del.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tar för givet att alla länders provinser ingår i undersökningen oavsett vilket väderstreck dom befinner sig i.

Så jag menar att det borde vara självklart att även dom södra delarna av ex. vis Thailand är med i undersöjningen för Thailands del.

Mvh Isan Lover

Jo men du får det att låta som om problemet finns i hela Thailand när en mycket stor del av de problem som ligger till grund för placeringen på listan finns koncentrerad till de tre södra provinserna

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men du får det att låta som om problemet finns i hela Thailand när en mycket stor del av de problem som ligger till grund för placeringen på listan finns koncentrerad till de tre södra provinserna

Nu vet jag ju i o för sig att allt som IL skriver sorterar du in under avdelningen "dravel o dumt" men det är väl inte han som skrivit artikeln, utan helt enkelt delgivit oss andra denna föga smickrande rankningen av Thailand, vad skulle forum om Thailand vara uta THainyheter, oberoende vem som förmedlar dem.

Jag har ett tips till dig, spärra IL på din lista över medlemmar såslipper du ondgöra dig över det vi andra vill läsa.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag ju i o för sig att allt som IL skriver sorterar du in under avdelningen "dravel o dumt" men det är väl inte han som skrivit artikeln, utan helt enkelt delgivit oss andra denna föga smickrande rankningen av Thailand, vad skulle forum om Thailand vara uta THainyheter, oberoende vem som förmedlar dem.

Jag har ett tips till dig, spärra IL på din lista över medlemmar såslipper du ondgöra dig över det vi andra vill läsa.

Jag reagerar på hans ständiga påpekande om bombningar, terrorism och annat och hans ganska tydliga baktanke med denna "riktade" informationskampanj

Speciellt reagerar jag på hans extrema "double standard" i detta ämne avseende nuvarande regering kontra hans egna idol-gängs tid vid makten

Det är knappast "nyhetsrapportering"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag reagerar på hans ständiga påpekande om bombningar, terrorism och annat och hans ganska tydliga baktanke med denna "riktade" informationskampanj

Speciellt reagerar jag på hans extrema "double standard" i detta ämne avseende nuvarande regering kontra hans egna idol-gängs tid vid makten

Det är knappast "nyhetsrapportering"

Då tycker jag att du ska ge fan i o läsa.

Jag uppskattar all info ifrån Thailand, såväl negativ som possitiv.

Men tycker väldigt illa om att du totalt sågar allting som IL skriver.

Skärp dig.o läs en dagstidning istället.

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Link to comment
Dela på andra sajter

Frånser man de tre södra provinserna blir situationen en helt annan

Och du kommer säkert ihåg under vilken ledning det problemet eskalerade som värst eller ?

Jupp och sverige skulle vara ett toppenland om man skar bort skåne eller avvisade alla samer.. :sFduh:

Thailand är väl Thailand och inte bara viss utvalda delar, folkslag eller utvalda religösa trosåskådningar.

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst ligger nog mycket av rankingpoängen som ett resultat av oroligheterna i de södra provinserna men tittar man på Bangkok så har det de senaste tre åren hållts ett antal våldsamma demonstrationer, okända män har lobbat granater in i folkmassor och mot infrastruktur, byggnader har brännts ner och ledande företrädare för olika myndigheter har hotats med döden offentligt från olika scener. Ett gäng betalda tungt beväpnade legoknektar har försökt störta rgeringen vid åtmindstonde två tillfällen

Man kan välja att kalla det förfarandet som terrorism ifall man vill...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst ligger nog mycket av rankingpoängen som ett resultat av oroligheterna i de södra provinserna men tittar man på Bangkok så har det de senaste tre åren hållts ett antal våldsamma demonstrationer, okända män har lobbat granater in i folkmassor och mot infrastruktur, byggnader har brännts ner och ledande företrädare för olika myndigheter har hotats med döden offentligt från olika scener. Ett gäng betalda tungt beväpnade legoknektar har försökt störta rgeringen vid åtmindstonde två tillfällen

Man kan välja att kalla det förfarandet som terrorism ifall man vill...

:ironi:

Eller ett steg på vägen mot demokrati

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...