Jump to content
IGNORERAD

Lite bilgodis


Avregistrerad clion

Recommended Posts

  • Svar 4,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    823

  • Tallviking

    442

  • Enis

    210

  • rolba

    204

Hej Maitan,

Dvs om man inte har automat, då brukar det kosta mycket pengar efter ett tag då automatlådan rasar pga av att momentmodellen inte stämmer. :)

Ha en gör go dag!

:wai:

Då verkar det som att Maitan får köra med sina 180 hästar, och ta hatten på sig. :crazy: Maitan. ps .Har automat....

Ändrades av Maitan

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tallviking,

Yes, kanonmotor. Men utan att ändra hårdvara får man inte ut mer än 245 hk och 380 Nm, sen är det spridare och turbo byte om man önskar mer. :)

PS, B5254T2 (2521 cc) gissar du menar denna?

Ha en kanonbra dag!

Mvh stjp8729

Japp. Den menade jag. Lider av akut tangentbords-dyslexi tyvärr

Har en kompis som tävlade i Volvo S60 cup förut. Fick testa hans tävlingsbil på Mantorp en gång. Superkul !

Gillar dagens moderna dieslar också för dom har så skönt vrid på låga varv. Härligt i kombination med automatlåda när man bor i storstan

Diesel är ingen storsäljare på personbilarna i Thailand verkar det som. Vad kommer det sig ? Skatteskäl ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp. Den menade jag. Lider av akut tangentbords-dyslexi tyvärr

Har en kompis som tävlade i Volvo S60 cup förut. Fick testa hans tävlingsbil på Mantorp en gång. Superkul !

Gillar dagens moderna dieslar också för dom har så skönt vrid på låga varv. Härligt i kombination med automatlåda när man bor i storstan

Diesel är ingen storsäljare på personbilarna i Thailand verkar det som. Vad kommer det sig ? Skatteskäl ?

Hej Tallviking,

Nja, Diesel är mycket starkt på personbilssidan. Både på BMW 320D, 520D, 525D, 730D, MB (inkl S-Klasse) och Volvo.

- XC60 D3 / D5 (finns endast som Diesel)

- XC90 D5 (finns endast som Diesel)

- S80 D5 / 2.5FT (Ca 50% av försäljningen Diesel)

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tallviking,

Nja, Diesel är mycket starkt på personbilssidan. Både på BMW 320D, 520D, 525D, 730D, MB (inkl S-Klasse) och Volvo.

- XC60 D3 / D5 (finns endast som Diesel)

- XC90 D5 (finns endast som Diesel)

- S80 D5 / 2.5FT (Ca 50% av försäljningen Diesel)

Ha en bra dag!

:wai:

Jag tänkte mer på de mindre bilarna

Jämför man med t.ex nere i Europa så är det nästan 100% i vissa länder som är dieslar. Tänker bl.a på t.ex Belgien och Itailien

Även i Sverige har för första gången diesel blivit det vanligaste bränslet bland nysålda bilar från i år.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte mer på de mindre bilarna

Jämför man med t.ex nere i Europa så är det nästan 100% i vissa länder som är dieslar. Tänker bl.a på t.ex Belgien och Itailien

Även i Sverige har för första gången diesel blivit det vanligaste bränslet bland nysålda bilar från i år.

Hej Tallviking,

Ok, du menar typ Honda Fit osv.. Då är det kosnaden som blir för hög, en Dieselpump + Turbo gör det såpass mycket dyrare jämfört med en normal sug bensinmotor, och småbilar i Thailand är priskänsliga.

Snart nästan dags för att skicka PM, annars kanske någon blir sur ;)

Ha en go dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tallviking,

Ok, du menar typ Honda Fit osv.. Då är det kosnaden som blir för hög, en Dieselpump + Turbo gör det såpass mycket dyrare jämfört med en normal sug bensinmotor, och småbilar i Thailand är priskänsliga.

Snart nästan dags för att skicka PM, annars kanske någon blir sur ;)

Ha en go dag!

:wai:

Jag tänkte nog mest på Volvo-bilar enbart eftersom det är vad du jobbar med

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte nog mest på Volvo-bilar enbart eftersom det är vad du jobbar med

Hej Tallviking,

Jobbar inte bara med Volvo ;)

Samma sak för Volvo-bilarna blir för dyrt med 2.0 liters diesel och automat. S40/V50 började faktiskt först säljas 2009 December i Thailand, och då enbart med 4-cyl 2.0 med automat.

Förutom en handfull 1.8F manuella till PTT för utvärdering av E85 bränsle.

Ha en go dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

post-3713-0-68792000-1291913527_thumb.jplamai har nog inte sett bilden då han är i Phuket å snurrar nu

MEN NU E DET KLARTFÖR 2011

Det blir 2 event i sverige

Gran Turismo Gothenburg 2011

25-28 August @ Gothenburg, Sweden

Gran Turismo Gotland 2011 - New

20-24 July @ Gotland Ring, Gotland

post-3713-0-92872300-1291913507_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, tacka vet jag B18 den bästa motor som tillverkats :dance1:

Köpte en beg Volvo 140 -68 en gång som vi körde Europa runt ett flertal gånger, ägde den i 10 år och en mer lättmekad och hållbar motor får man leta efter

Ibland slog jag i olja som vi hade till bussarna och lagren skrammlade, oljelampan blinkade men gick det gjorde den!

Karossen blev till rost men motor och växellåda såldes vidare

Det var bättre förr ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

post-5068-0-80998000-1291976585_thumb.jp

Många moderna elbilar tittar framåt och utnyttjar ett futuristiskt designspråk.

Men inte Takayanagi Miluira Retro EV som snarare blickar bakåt till tidigt 1900-tal.

Den vore nog lite cool att glida fram i om man färdas utefter Beach Road i Pattaya.

post-5068-0-70369300-1291976195_thumb.jp

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, tacka vet jag B18 den bästa motor som tillverkats :dance1:

Köpte en beg Volvo 140 -68 en gång som vi körde Europa runt ett flertal gånger, ägde den i 10 år och en mer lättmekad och hållbar motor får man leta efter

Ibland slog jag i olja som vi hade till bussarna och lagren skrammlade, oljelampan blinkade men gick det gjorde den!

Karossen blev till rost men motor och växellåda såldes vidare

Det var bättre förr ;)

Hej Kenneth4618 :)

B18 / B20 det var jobbigt att trimma dessa motorer, byta kammar, förgasare, etc.. Man fick ju använda skiftnyckel och stämjärn ;)

Då är det bättre nu och sitta framför datorn med en öl och trimma. Ändra lite tändkurvor, laddtrycks modeller, Moment modeller, etc, desutom kan man sitta och "trimma" i Thailand på semestern och bara ladda ner mjukvaran när man kommer tillbaks till Sverige :) Du tar ju inte gärna med dig en B18 /B20 topp till stranden i Thailand och "filar på insugskanalerna" :)

post-4239-0-40648300-1291977014_thumb.jp

Ha en bra dag!

:wai:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju det som var tjusningen med gammeltrim att gå ut i garaget och få lite skit under naglarna ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Godis från förr

post-3485-0-92068200-1291983599_thumb.jp

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju det som var tjusningen med gammeltrim att gå ut i garaget och få lite skit under naglarna ;)

Hej Kenneth4618, :)

Men hellre sand mellan tårna från stranden än skit under naglarna.. :)

Ha en kanonbra fredagag och kväll.. :drinks:

:wai:

PS! En som gillar att få skit under naglarna :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ om ja hade pengar trala trala :great::whoco5:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmmm Koeniggsegg är vacker (fast går ju inte riktigt att jämföra med 60-70-talsstilen som också var häftig) gissar att det inte passerar ut så många bilar från den fabriken varje år.

post-6637-0-83437800-1292408667_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...