Jump to content
IGNORERAD

Kontaktannons


goli006

Recommended Posts

Hej

Är det någon som använt någon datingsite i Sverige för att släktingar ska kunna hitta svenska män ?

I såfall vilken site ska man använda ? Någon som har lite koll på detta ?

//Goli

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju en del här på MPR.

Jag har för mig att en del har träffats via MPR.

Likaså gamla TT.

Lycka till. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag personligen skulle inte välja att lägga upp en kontaktannons. Skulle min fru vilja ta hit någon släkting som ville träffa en svensk man eller kvinna skulle jag mycket hellre lyssna runt i vänskapskretsen och endast rekommendera personer man kan gå i god för. Finns så många "fula fiskar" här på nätet som i skydd av anonymiteten missbrukar både det ena och det andra. Vi behöver ju inte gå längre än till detta forum :) Inte för att det finns några "fula fiskar" här, men emellanåt tar sig diskussionerna ner till rent sandlådemässiga nivåer, och då är det skönt för vissa att de kan skriva relativt anonyma :)

Så mitt råd 1, skippa annonser, du vet aldrig vem som svarar. Och om ni ändå försöker så leta rätt på en "seriös" kontaktsida som gärna kostar ordentligt med pengar. Iofs ingen garanti, men det sållar bort en hel del ivf :)

Mitt råd 2, sök bland vänner och bekanta, ta reda på personens historia. Själv blev både jag och mitt hem synat ordentligt i alla sömmar av "thaimaffian". Jag blev "intervjuad", hemmet kollades och min sociala status undersöktes av några thaidamer med pondus innan vi fick "välsignelse" att vara ensamma! Och ändå blev jag rekommenderad av en gammal vän som känt mig länge.

Finns mycket bus där ute, och jag skulle inte kunna leva med att ha rekommenderat en otrevlig typ. Visst är vi alla ansvariga för våra handlingar, men som vi sett i media så är inte alla av "oss" lika hederliga och trevliga som vi här på MPR!

Kanske ett tredje råd, att sätta ut en annons eller något här? Fanns förr vill jag minnas. På så sätt når ni kanske en mer passande grupp människor? Som redan är involverade i thai och Thailand. Kanske någon här på forumet känner någon som känner någon osv?

Nej, kontaktannonser har jag personligen mest dålig erfarenhet av. Många som döljer mycket online.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv träffade jag min fru via en kontaktannons för sju år sedan.

Själva har vi hjälpt en vännina till henne med en annons på gammla TT.

Av någon anledning råkade hon träffa en man som bara slumpat sig dit och dom hänger ihop och är lyckliga nu fem år senare.

Så nog går det att träffa rätt men nu några år senare skulle jag nog inte sätta ut en annons här om det gick.

Jag tycker fördommarna och dom nervärderande komentarena om thai är aldeles för frekventa på det här forumet.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv träffade jag min fru via en kontaktannons för sju år sedan.

Själva har vi hjälpt en vännina till henne med en annons på gammla TT.

Av någon anledning råkade hon träffa en man som bara slumpat sig dit och dom hänger ihop och är lyckliga nu fem år senare.

Så nog går det att träffa rätt men nu några år senare skulle jag nog inte sätta ut en annons här om det gick.

Jag tycker fördommarna och dom nervärderande komentarena om thai är aldeles för frekventa på det här forumet.

Det skulle nästan kunna vara jag! Jag satt en kväll och slö-läste på gamla TT och "råkade" komma in på avdelningen kontaktannonser.

Jag hade inga som helst planer på att hitta en tjej på det sättet och aldrig någonsin varit på en kontaktannons sida förut.

Men på något konstigt vis kände jag att jag ville kontakta henne. Efter mycket mailande och pratande över Skype träffades vi

i Krabi. Efter det vart det besöksvisa, UT och PUT och massor med resor till Thailand.

Bättre parter än henne finns inte, en helt fantastisk tjej! Tack TT.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...